A legkisebb autóforma Merdzsó
A Mercedes-csoporttesztek alkalmával ebbe szeretünk a legkevésbé ülni. Az A Klasse legalább vidám, de elsősorban is nem kelt Mercedes benyomást. A C már Mercedes benyomást kelt, de ez a legkisebb a Mercedes forma Mercedesek közül. Különben is, az E osztály az igazi.

A C osztály talán a legkevésbé attraktív Mercedes. Értelemszerűen nincs meg benne a Bálnamerci gigászi böszmesége, az E erőteljes könnyedsége, az A osztályban meg semmi mercédeszes nincs, tehátaz nem játszik, egyszóval a C szép, de nem különösebben karakteres. Ez fokozottan áll a kombira, ami engem hátulról határozottan a Skoda Fabia kombira emlékeztet. Az is nagyon szép autó, de azért nem ártana egy kicsit jobban különbözni. 2004-ben a C osztály frissül, és bár külsőleg alig változik, az legalább örvendetes módon az E felé módosult.
Jó kis beltér, minőség, ahogy a Mercedesnél elképzelik - kicsit komor, de otthonos, és mindenütt olyan anyagok, hogy eszünkbe se jut, lehetne-e valahová valami jobbat. A formákkal se lesz semmi bajunk, C-Klasse vásárlóként legfeljebb akkor keseredhetünk el, ha benézünk egy E osztályú Mercedes ablakán. De a drágább dolgokkal már csak ez a helyzet: általában szebbek és jobbak, főleg ha a gyártó láttatni is akarja a különbséget.
Ha viszont egy autón Mercedes embléma van, ne legyünk könyörületesek,
soroljuk fel, hogy
tesztautónk 14 milliójáért a beltérben nem minden csupa móka és
kacagás. Méltatlan műanyagok:
1. a belső visszapillantó tükör karimája
2. a napellenző és a sminktükör fedele
3. a kapaszkodó.
A többi műanyag tökéletes - nem pihe-puha, hanem egyszerűen
jó.
A Mercedes büszke a kormányról vezérelhető fedélzeti komputerre, amit nekem egy hét alatt nem nagyon sikerült kitanulnom. Ha szerettem volna megtudni a külső hőmérsékletet, a fényszóró follow me home-késleltetett elalvási idejét kaptam, és viszont. Mindegy, ez tényleg kizárólag az én hibám, és egy alkalmasabb személy sok hasznos beállítással szabhatja testre a C osztály elektronikai szolgáltatásait.
Emlékezzünk meg a szellőzőrendszerről, ami a C osztály egyik erőssége. A megfelelő levegőzésről a műszerfal közepén található, hangszórónak látszó tárgy gondoskodik. Ugyanez az E osztályban sokkal szebben kidolgozott belsőépítészeti elem, de a lényeg ugyanaz: egyenletesen, érezhető áramlás nélkül zúdítani be esetenként nagyobb mennyiségű levegőt.
A színfalak mögött pedig hatékony és intelligens rendszer dolgozik, ami figyeli a levegő páratartalmát is. Ha az magas, a C osztály klímája először lehűti és így kiszárítja a levegőt, aztán felmelegíti, és száraz meleg levegőt fúj be, jó hasznos biztonsági extra. A szélvédőre fújt páramentesítő levegőt is villanykályha fűtheti, mert bár erről a sajtóanyag nem szól, már hideg motornál küldi a meleget.
A méretbeli különbséget az E-hez képest nem is vesszük észre, ez is, az is kényelmes, mindkettőben elférek. Viszont mindkettőt télen teszteltem, és a különbség épp egy télikabátnyi: az E-ben bundában is kényelmesen ültem, a C úgy már kissé szűkös. A hátsó lábtér is lényegesen korlátozottabb, de legalább nagyopn kényelmesek az ülések.
Az ötfokozatú automata váltón látszólag csak négy sebességfokozatot kapcsolhatunk, a 4-es utáni húzásra a D jön. Kételyeinket, hogy esetleg ez mégiscsak négygangos holmi, a fordulatszámmérő oszlatja el: 80-as tempónál 4-esben 2400-at forog, D-ben visszaesik 2000-re.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Ez itt az frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
