Az alacsonyan és távol húzódó szélvédő, a vállban szűk utastér, valamint a motor meghitt közelsége miatt állandóan úgy érezni, mintha szőrén próbálnánk megülni egy Scud-rakétát. A berendezés azonban közel sem spártai.
Valami híres autós majom mondta egyszer, hogy egy nyitott tetős kocsi egyszerűen nem lehet rossz. Allergiások, séróbárók és Lappföld teljes lakossága nyilván cáfolják majd ezt az állítást, de tény, hogy általában véve csak fakírok tudnak ellenállni egy vászontetős kocsi vonzerejének.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A roadster kicsi, kétüléses, nyitott autó. A jó roadster kicsi, kétüléses, nyitott, hátsókerék-hajtásos autó. Az igazán állat roadster pedig kicsi, kétüléses, nyitott, hátsókerék-hajtásos és középmotoros autó. Mint például az MG TF.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A változó szelepvezérléses, 160 lóerős motortól csak egy vékony fémlemez, némi szánalmas zajcsillapítás, valamint az ülés szivacsa választja el a hátat. Dolby Surround elhúzhat a vérbe - a mai hifitechnika rozsdás bicskája tőből beletörne abba a próbálkozásba, hogy visszaadja az erőforrás rekedt, mechanikai kakofóniáját, amit csak a két kipufogó minden újabb ezer fordulatnál hangnemet váltó, gyilkos trombitaduója harsog túl. Szép adag kenőpénzek röpködhettek különféle EU-környezetvédelmi szakemberek felé, mire ez a bömbölő vadállat megkaphatta a típusengedélyét.
![]() |
|
![]() |
![]() |
De a sziporkázó hangaláfestést úgy szorítja háttérbe a drámai gyorsulás élménye, mint cigarettareklámot a médiatörvény: a százhatvan lóerő olyasféle érzetet kölcsönöz a vezetésnek egy ilyen tömegű autóban, mintha a látóhatár mechanikus úton, kevlárkötél és csigarendszer útján lenne hozzákötve a gázpedálhoz. Kis nyomás: horizont közelebb csusszan.
Határozottabb taposás: ölünkbe esik a táj. Nincs olyan fordulat, amelynél a motor ne tudná egy laza csuklómozdulattal - bocsánat, főtengelycsavarintással - belegyorsulni a napszemüveget a szemgödrünkbe. Ilyen az igazi autós mennyország: lóerők, száguldás, tomboló szél, csikorgó gumik.
Hogy a mennybemenetel csak képletesen, és ne a valóságban következzen be, annak hatalmas, belső hűtésű első féktárcsák, a méretes alufelnik küllői közül kikandikáló, bizalomgerjesztően testes féknyergek, valamint tömör hátsó tárcsák veszik elejét. Nem kevésbé igényes a futómű, amely elöl kettős keresztlengőkaros, hátul pedig három kereszt-, valamint egy hosszanti vezetőkarból áll.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Különösen sokáig tesztelték ez utóbbi beállítását, hiszen egy középmotoros autónál (a terminológia azért nem nevezi farmotorosnak az ilyen járművet, mert az erőforrása a hátsó tengely előtt, és természetesen még az utastér mögött van) kiemelt fontosságot kap két hátsó, hajtott kerék pontos megvezetése.
Kis, közepes és nagy sebességek mellett tanúsított angyali jóindulata ellenére az MG TF ördögi humorérzékkel hozza a frászt arra, aki nem tudja, hol a határ: túlzott vadulásra egy szemvillanás alatt megindul a fara, mely sodródást jól irányzott kormánymozdulatokkal és pedálkezeléssel ugyan meg lehet fogni, de az élmény kétségtelenül felér egy termosznyi kávé elfogyasztásával.
A kormány egyébként jó nehéz, sportos, a váltó kissé túl szorulósan, ám biztosan kapcsolható, a fékek erős taposásra, de agresszív erővel lassítanak - az MG TF vezetése férfias sport.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Noha az alacsonyan és távol húzódó szélvédő, a vállban szűk utastér, valamint a motor meghitt közelsége miatt állandóan úgy érezni, mintha szőrén próbálnánk megülni egy Scud-rakétát, az elhelyezés közel sem spártai. Van például az ülések mögött felhajtható szélterelő háló, ami az oldalablakok felhúzásával kombinálva akár tíz fokig és száznegyven kilométeres sebességig kinyújtja a lenyitott tető élvezhetőségét.
A hely hosszában meglepően tágas, százkilencven centiig nincs probléma. A cipőre azonban figyelni kell, mert ha túl nagy, a vezető lába a pedálokba, az utasé pedig a légkondi műszerfal alól kilógó dobozába akad. A kárpitozás lehet szövet-, Alcantara, szövet/bőr és teljes bőr is, kellő számban vannak tárolórekeszek és egészen elfogadható méretű, rövid, de öblös a csomagtartó. A tetőt kézzel kell nyitni-csukni, mely művelet a szerkezet egyszerűségéből fakadóan öt-hat másodperc alatt letudható. Felárért azonban villantósabb, de csigalassú, motoros megoldást is beépítenek.
Mindig érdekes élmény egy ilyen középmotoros taliga nyílászáróit felpattintani, és utánajárni, miként is jönnek a dolgok az autó hosszában. A különféle szerkezeti elemek a következőképp sorakoznak az MG TF elejétől indulva: lökhárító, pótkerék, emelő, torpedólemez, műszerfal, utas, ülés, tűzfal, motor, lemez, csomagtér, hátfal, lökhárító. Az erőforrás olyan szűk helyen van, hogy csak egy keskeny, ráccsal takart résen lehet belátni hozzá a csomagtér előtt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Nyilván sokan tudják, hogy az MG TF-nek volt már előzménye egy bizonyos MG F formájában. Ez a mostani autó lényegében azonos az 1995-ben bemutatott elődmodellel, de teljesen új, vetítőlencsés fényszórókat, komoly leszorítóerőt termelő első lökhárító/köténylemezt, szexis kipufogókat, a legújabb aerodinamikai trend szerinti, szörf-farok csomagtérfedél kiképzést és általában véve markánsabb vonalvezetést kapott.
Ha a foghíjas maszkkiképzés nem is lett valami szép, tény, hogy az MG TF végre nem úgy néz ki, mint valami félig elszopogatott gumicukor. A futóműből kidobták az MGF-nél alkalmazott gázrugókat, és csavarrugókat tettek be helyettük. A hangolást forszírozottan alulkormányzottból semleges, vagy talán inkább enyhén túlkormányzottra hangolták át, az elektromos szervós kormányt jóval direktebbre vették, a karosszéria merevségét 20 százalékkal megnövelték, a motorok pedig immár 116 (1,6 l), 136 (1,8 l) és 160 (1,8 l, változó szelepvezérlés) lóerősek, olajcserére pedig csak 25 000 kilométerenként van szükségük.
Apró image-változás, hogy az új "TF" feliratot már nem írják egybe az MG betűkkel. Izgis extra lesz még a kormányról kapcsolható "Stepspeed" félautomatikus CVT-váltó, amely csak az állandó szelepvezérléses, 1,8-as motor 120 lóerőre lefojtott változatával együtt kapható. Ennél talán még jobb extra a csupán 10 milliméterrel megültetett sportfutómű, ami drasztikusan gokartossá teszi az MG TF viselkedését, miközben alig rontja le a komfortot.
Hogy a kocsira tipikusan nem a Suzuki Swift-tulajdonosok nyergelnek majd át, az könnyen megjósolható. De az is sejthető, hogy a szintén középmotoros és nyitott Porsche Boxster, valamint az Opel Speedster ellenében egyetlen nem német alternatívaként kínált, hosszú pedigrét felmutatni tudó MG TF-et a kilencmilliós (belépő) ár sokak számára bombaüzletté teszi majd - talán már júniusban.
Méretek
Hossz/Szélesség/Magasság (mm) 3943/1807/1261
Tengelytáv (mm) 2375
Nyomtáv elöl (mm) 1404
Nyomtáv hátul (mm) 1410
Fordulókör (m) 10.56
Üzemanyag tartály kapacitása (l) 50
Motorolaj (l) 4.5
Össztömeg (kg) 1115
Csomagtartó mérete (l) 210
Légellenállás (Cd/CdA) 0.36/0.62
Motor
Hengerek/szelepek száma/elrendezés 4/16/ soros
Hengerűrtartalom (cm 3) 1796
Furat/löket (mm) 80x89.3
Sűrítési viszony 10,5:1
Legnagyobb teljesítmény/1/min (LE/kW) 160(118)/6900
Maximális nyomaték/1/min (Nm) 174/4700
Menetteljesítmények
Gyorsulás 0-96 km/h (sec) 6,9 (gyári adat)
Végsebesség (km/h) 220 (gyári adat)
Kombinált fogyasztás (l/100 km) 7,5 (gyári adat)
|

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
