Hosszában 25 centit nőtt, de vajon elég-e ez a 25 centi, hogy négyen kiugorjunk Bécsbe egy karácsonyi nagybevásárlásra, és a rengeteg csomaggal hazafelé is elférjünk? Három csajjal próbáltam ki. Egyszerre.
A Minit nagyon jól ismerjük, egészen a kezdetektől követtük az útját. Karotta ott csorgatta a nyálát a 2001-es magyarországi bemutatón , nem sokkal később pedig ki is próbálta az alapváltozatot, a One-t. Teszteltük a Cooper-S-t versenypályán, a sima Coopert kabrió változatban ismertük meg. Járt nálunk a legerősebb Mini, a John Cooper Works, mely talán a legélvezetesebb elsőkerék-hajtású sportkocsi, amit manapság gyártanak. Aztán jött az új, 2007-es Mini, és azt is nagyon szerettük, pedig nem tökéletes. Egyik modell sem az.
Minden egyes alkalommal leírtuk, mennyire kéne, de hangsúlyoztuk, hogy a csomagtartó kicsi, az autó pedig gyakorlatilag kétszemélyes, továbbá elég drága. Imádnivaló mind, motor- vagy karosszériaváltozattól függetlenül, de vannak hátulütői; ez tény. A BMW gondolkodott hát egy sort, rá is jött, hogyan lehetne az egyébként kelendő portékát apró változtatásokkal még kelendőbbé tenni, hogy el lehessen adni végre azoknak is, akik a szívük mellett az eszükre is hallgatnak.
Így született meg a Clubman. 25 centivel hosszabb karosszéria, 8 centivel hosszabb tengelytáv, 100 literrel nagyobb csomagtér és kettővel több ajtó; ennyivel tud többet a Mini új büszkesége. De vajon mire elég mindez? Az autóról egyelőre nem szeretnék ítéletet mondani, az ötajtósságot azonban még itt az elején felejtsük el. A Clubman valójában háromajtós, esetleg három és félajtós. Megmagyarázom.
A csomagtér ajtaja kétszárnyú, ami nagyon hasznos, ha villás targoncával szeretnénk rakodni, de mivel ez egy Mini esetében kifejezetten ritkán fordul elő, nem nagy segítség. A két hátsó ajtót nyugodtan számolhatjuk egynek. Az autó jobb oldalán van egy plusz ajtócska, ami megkönnyíti a hátul utazók ki-beszállását, de csak megkönnyíti, nem akadálymentesíti, vagyis nem olyan, mint egy igazi hátsó ajtó, ezért csak félnek számoltam.
Hogy valós képet kapjunk a Clubman belső méreteiről, kitaláltuk, hogy négyen kiugrunk Bécsbe, így két legyet üthetünk egy csapásra. Egyrészt lehull a kötelező karácsonyi ajándékvadászat nyomasztó terhe a vállunkról, másrészt fehéren-feketén kiderül, elég-e az a 25 centi, vagy ez is csak porhintés, mint az öt ajtó. Ha minden jól megy, decemberben nem kell tülekedni a plázákban, és a lábunk sem zsibbad el.
Segítőtársaim nőneműek, átlagéletkoruk 24 év, átlagmagasságuk 172
centi. Pontos információkra volt szükségünk, ezért a
legmagasabbikat – nevezzük mostantól Dylannek – ültettük hátra. Dylan
beült, majd szó szerint ezt mondta:
– *******, ez ***** jó. Nehezen keltem ki reggel szivi mellől, de
ezért érdemes volt otthagyni. Azonnal veszek neki egy ilyet!
Mivel kicsit gyanakodtam, hogy a kitörő lelkesedés elsősorban a
dizájnnak szól, megkérdeztem, elférnek-e. A válasz egy tizedmásodpercig
sem késett:
- Simán!
Az első akadályt tehát könnyedén vette a Clubman, úgy látszik, a 8 centivel nagyobb tengelytávnak köszönhető lábtér-növekedés pont elég volt a Mininek. Mivel a mögöttem ülő Natalie is mély meggyőződéssel bólogatott, úgy döntöttem, hiszek nekik. Egyelőre dobtam a témát; majd visszatérünk a kérdéshez este, hatszáz hosszú kilométer után.
Hogy bírják a csomagok a 260 litert? És a Clubman a szerpentint? A következő oldalon kiderül.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Forró helyzet: Tesla töltőt akart felgyújtani, végül ő maga is lángra kapott
Újabb támadás ért egy Supercharger állomást az Egyesült Államokban.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
