Az előzetes képek és tájékoztatások alapján akár jól is sikerülhetett. Ezért nagy várakozással indultunk Bécsbe, a bemutató helyszínére, hogy saját szemünkkel győződjünk meg, kitör-e a Daewoo régi világából és képes lesz-e egy új tagjává válni.
![]() |
1999-ben, még a GM-mel való kapcsolat szorosabbra fűzése előtt a
Daewoo felkérte
az akkor már a Tacumán dolgozó Pininfarinát, tervezze meg az
1997-ben bevezetett első Nubira utódját. Azóta a Daewoo-val sok
minden történt, ez azonban nem akadályozta a híres tervező céget,
hogy befejezze a J200 fejlesztését, és elkészítse a megrendelt
autót.
![]() |
|
![]() |
![]() |
2002-ben, a GM Daewoo megalakulása után az amerikai konszerntől
érkező friss tőke eloszlatta a gunsan-i (Dél-Korea) gyártósorok
fölül a felhőket, az arculatváltásra és a gyártás fellendítésére
való törekvés pedig elősegítette a gépek beindulását.
Először az ázsiai piacon jelent meg, most pedig - vélt vagy
valós igényeink alapján elvégzett-, kisebb futóműhangolás után
nálunk is bemutatásra került az új modell.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Egységes arc: Matiz, Kalos, Nexia, Evanda, Tacuma |
A Daewoo útkeresését talán legszembetűnőbben az autók orra,
vagyis a márkára jellemző vagy jellemzően nem jellemző hűtőmaszkok
érzékeltetik. Az új Nubirán az eddigi semmilyen (Matiz, 5 ajtós
Kalos), nagy-íves (régi Nubira), kis-szögletes (4 ajtós Kalos),
nagy-ívesen-szögletes (Evanda) és gigantikus (Tacuma) applikációk
után egy közepes méretű, szögletes jelenséget találunk, mely
különböző betűkkel kiegészítve akár más márkák elején is megállná a
helyét. Ez az orr rész az F1-es autókról álmodó, szűkülő
domborítású motorháztetővel már szinte sportos jelleget kölcsönöz a
jövevénynek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Megérkezésünk után az első meglepetést az okozta, hogy a 109
lóerős 1,6-osok mellett 1,8-as motorral szerelt Nubirákkal is
találkozhattunk, mivel utóbbi kezdeti bevezetése az eddigi
sajtóanyagok alapján sem tűnt bizonyosnak. A nagyobb motor 122
lóerővel és egy négysebességes, ZF gyártmányú automata váltóval, -
a belsőtér valamint a felszereltség tükrében -
már szinte presztízsmárkák autóit idéző utazási élményt
tehetne lehetővé. Ám nem teszi. A hangulat megtörik az első
gyorsításkor és szertefoszlik egy erősebb fékezés alkalmával.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Nubira
automata váltójának működési elvét nem sikerült megértenünk.
Legkisebb gyorsításra, a motor adott fordulatszámon rendelkezésre
álló erejének kihasználása helyett azonnal visszavált, akár a
gázpedál középállása mellett is. Nagyobb sebességnél a
motorfordulat váltakozása olyan érzést kelt, mintha még a negyedik
fokozatban sem jönne létre közvetlen kapcsolat a motor és a kerekek
között, ami azt eredményezi, hogy mind 2000-es, mind 4000-es
fordulaton haladhatunk negyedikben, 120-szal.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Valamiféle reteszelés-érzetet érhetünk el egy HOLD feliratú
kapcsoló használatával, ilyenkor viszont a legkomolyabb szándék
(kickdown) ellenére sem kapcsol vissza az elektronika, még
alacsonyabb fordulattartományban sem. Sajnos első benyomásaink
alapján ez a váltó nem híve a nyugodt, de dinamikus autózásnak, és
az új 1,8-as motorban szunnyadó lehetőségeket is ügyesen elrejti.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Jobb választás az 5 sebességes kézi váltó. Igaz, a
megvezetésén nem nagyon finomítottak, talán még a Nexia-előd csepp
Kadett-ből származik, de a motorok erejének kihasználásában sokkal
jobban közreműködik, mint automata társa. Ezzel már érezhető, hogy
mindkettő jól el van látva erővel a több mint 1200 kg-os autó
mozgatásához. Mindehhez az 1,8-as a katalógusadatok szerint akár
7,5 literrel is beérheti vegyes használat esetén, és képes a 100
km/h-s sebességet 9,5 másodperc alatt elérni. Automatával a
fogyasztás 9,1-re, a gyorsulás 10,7-re nő, az 1,6-os 7,1 literes
átlagos fogyasztása sem mondható magasnak. Gyorsulása a katalógus
szerint nem jobb a nagyobb automatáénál, amit a próbák alapján nem
tudok elhinni.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A 190 km/h körüli végsebességről való lassításban az összes
verziónál négy tárcsafék közreműködése segít igen határozottan,
csak legyen, aki nyomja a fékpedált. Sajnos az először
próbált autóban ez kissé nyúlós volt, ami megnehezítette a vehemens
lassítást. Egy másik Nubirát próbálva a helyzet valamit javult,
amiből arra következtetek - és egyben remélem -, hogy mind a váltó,
mind a fék nehézségei a forgalmazás beindításával enyhülnek,
illetve megszűnnek. Egyéb lényeges probléma nem volt felfedezhető a
tesztút során, a részletekben és összhatásában is messze túlnőtte
elődeit az új Nubira.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Ez itt az frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
