T ügynök
Kevesen sejtik, mit tud. Észrevétlenül illeszkedik az utcaképbe: kinek is tűnne fel egy szolíd, ezüst színű Octavia egy olyan városban, ahol a taxik és rendőrautók jó része is ilyen típusú? A visszafogott külsejű T ügynök azonban más, mint a többi Octavia: a 8,4-es gyorsulási érték és a 219 km/h végsebesség merőben szokatlan egy csomagtartóméretre kihegyezett, főleg kiváló ár/érték arányáról nevezetes modelltől.
|

T ügynök nevét az 1.8-as, hengerenként ötszelepes, Made in Győr motorról kapta. T, mint turbó, logikus. A TotalCar fórumán külön topik foglalkozik ezzel a motorral: a 7000+ hozzászólás között nemigen találni negatív beírásokat. Hogy további katalógusadatokat soroljunk: az Octaviába épített változat 150 lóerőt és 210 Nm-t teljesít. Ez utóbbit ráadásul 1750 és 4600 fordulat között folyamatosan: ha az 1.8T nyomatékgörbéje biliárdasztal lenne, világbajnoki tornát lehetne rendezni rajta, olyan lapos és egyenletes.
A csodaszép karakterisztika mellett a motor másik legszimpatikusabb tulajdonsága, hogy minden dinamizmusa ellenére sem kerül sokba fenntartani. Pontos fogyasztási értékeket nem merek írni, mert már megtapasztaltam, hogy amikor a legnyíltabb szívvel, a legőszintébben közlöm az általam pontosan mért és feljegyzett fogyasztási adatokat, beszélgetőtársaim gyakran bizonyos sánta kutyákra és azok utolérésére terelik a szót. Maradjunk annyiban, hogy 800 kilométeres referencia útvonalamon, amiben bőven található város, országút és tempós autópálya is, átlagban egy (1) decivel fogyaszt többet T ügynök, mint elődje, egy "sima" 1.6-os, 101 lovas Octavia. Ja, és én már azzal is maradéktalanul elégedett voltam.
T ügynök majdhogynem egyedi darab Magyarországon. Erre akkor döbbentem rá, amikor régi, elégedett Octaviásként (T ügynök már a harmadik a kezeim alatt) egy használt, de megkímélt 1.8T beszerzését tűztem ki célul magam elé. A malacpersely feltörésétől kezdve fél évig vadásztam a megfelelő autóra. A hasznaltauto.hu-val keltem, weltauto.hu-val feküdtem, de semmi. Lefizettem a sarki újságost, küldjön sms-t, amint megérkezik a képes hirdetési újság, hogy az elsők között csaphassak le, ha mégis előkerülne egy példány.
Az 1.8T-ínség oka, hogy új korában ez a kivitel bizarrul drága: például eleve csak csúcsfelszereltségben kapható. 2001 elején, amikor T ügynök forgalomba állt, az 1.6-os változathoz képest ugyanolyan felszereltség mellett 1.2 millió felárat kellett a remek motorért (plusz hátsó tárcsafékek) fizetni. És hát a csúcsfelszereltség sem volt éppen bőkezű: az automata klíma, az oldallégzsákok, egy akármilyen rádió, a központi zár távirányítása nem fért már bele az 5.4-es árba. Elegance kivitel ide vagy oda, a kormány vagy a sebváltógomb bőrözése is csak az extralistán szerepelt. Az 1.8T árfolyama egyébként tavaly karácsonykor tetőzött: 6 millió feletti összegért árulták - igaz, ekkor az oldallégzsák és egy ványadt kazettás magnó már a felszereltség része volt.
T ügynököt végül isteni útmutatás nyomán szúrtam ki egy használtautó telepen. Életemben először, egy terelés miatt jártam ugyanis a külvárosi főúton, amikor 1.8T-azonosító berendezésem felvisított (lásd a keretes anyagot). Az autón nem volt "Eladó" tábla, sőt, még a motorháztető is meleg volt - épp akkor hozták be. Az autókereskedés aznap valószínűleg rekordot döntött a Gyorsasági használtautó eladás kategóriában: mire elkészült a valóban gondos, de így is csupa szépet és jót tartalmazó állapotfelmérés, én már újra ott toporogtam, kezemben a közben felmarkolt milliókkal. A két és fél éves, 60 ezret futott autóhoz egy új 1.2 Elegance Fabia áráért lehetett hozzájutni.
|
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Közélet
Összetört a motor, a biztosító nem fizet és még a szakértő cég is átverteÖsszetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
