A 406-os szép autó volt, de már kicsit elfáradt. Kéne pihennie legalább tíz-tizenöt évet, hogy megint frissnek lássék. A 406 kupé viszont azon kevés klasszikus közé tartozik, melyek egy másodpercre sem fáradnak el, és észrevétlenül, egyetlen ezred másodperc alatt válnak primőr áruból a dizájnmúzeum büszkeségévé.

Szép a 406-os szedán, de akárhogy is nézzük, már régi autó. Úgy öregedett meg, ahogy az autók szoktak, és amiért időnként modellváltásra van szükség - semmi gond, de látszik rajta, hogy nem mai darab. A kupé máshogy áll az idő múlásával, és igazából ezen látszik, milyen az, amikor egy tervezőiroda csodát tesz.
A Pininfarina látszólag nem csinált vele semmi különöset, egyszerűen kupészerűbbre szabták, hosszabb és agresszívebb orral, lapulós fastback háttal. A bemutató idején, 1996-ban még nem lehetett észrevenni a csodatételt, akkor még csak egy visszafogott, szélsőségektől mentesen nagyon szép autót láthattunk. Az igazi szépségek itt inkább az összhatásban rejlenek: az autó három legszebb pontja az eleje, az oldala és a hátulja. Olyan apróságok, amiken más autók esetében szoktunk csemegézni, mint a Fiat Barchetta kilincse vagy a Defender zsanérjai, itt nincsenek - a tükör, a kilincs meg általában az apró dolgok átlagosak, itt a nagy dolgok tarolnak.
Az oldalsó sziluett, ahogy a hátsó tetőoszlopok között besüllyesztették a szélvédőt, vagy a finoman ellapított orr. A késleltetett dizájnmágiára várni kellett néhány évet, de most már úgy tűnik, a 406 coupé nemcsak megőrizte frisseségét, de ha jövő ilyenkor mutatnák be, akkor is újdonságnak hatna. Pedig már egész közel az új 407-es, és hamarosan abból is lesz kupé, kíváncsi vagyok, az is ennyire tartós fogyasztási cikk lesz-e. Ez a kupé mindenesetre 2003 júniusában haladta meg a százezres darabszámot (a szedán 800 ezer felé jár).
A belsejére nehéz szavakat találni. Az is Pininfarina, és méltó a külsőhöz. Bőr, Ascari, szépen varrva kormányon és üléseken, meg a legutóbbi modellfrissítés során a műszerfalat is szépen bebőrözték. Külön csemege a hátsó ülés, két meghitt kis bőrverem, amelyben végülis egész jól elfér két felnőtt, ami elvileg elvárható egy középkategóriás autóból faragott kupétól, melynek röviden granturismo a neve.
Jó a kormány fogása, az üléspozíció, az ergonómia elfogadható, leszámítva természetesen, hogy a kupé forma kizárólag a hátrafelé történő nézelődés rovására valósítható meg. Hátrafelé ebből se látunk többet, mint amennyi a túléléshez feltétlenül kell. Az anyagok persze nem hibátlanok, de a középkonzol műezüstjét könnyen megbocsátjuk a többiért, a levegőbeömlők műanyagával kapcsolatban pedig nem tudtunk egyértelműen állást foglalni; még az is lehet, hogy jó.
Az olcsóbbik 406 coupé létezik négyhengeres motorral is, de ez a V6-os illik hozzá igazán. 3 liter, 194 lóerő, nem sok, ellenben kevés, ekkora hengerűrtartalomból minden különösebb hegyezés nélkül is simán kijöhetne több, de ezt nem teljesítményre hegyezték, hanem sima járásra. Halk is a végtelenségig, agresszívebb pörgetéskor is csak annyi motorhang szüremlik az utastérbe, mintha a szomszéd a haját szárítaná. 0-100: 7,9, kézi váltóval. Automatával kevésbé fürge, de én szívesen feláldoznám a gyorsulási előnyt.
< >

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
