A Roomster a Skoda új kis egyterűje izgalmas külső dizájnnal, praktikus hátsó traktussal, tucatautós elülső kabinnal, gyenge, kellemetlen alapmotorokkal. A legolcsóbb változatoknál az autót kívülről nézegetni, a hátsó ülésen terpeszkedni, a csomagtartóba hatalmas dolgokat pakolni nagyobb élmény, mint vezetni.
A Roomstert Genfben mutatták be év elején, a gyártás még márciusban megkezdődött, az autó már kapható is Csehországban. A Skoda azonban most, június elején érezte elérkezettnek az időt, hogy ne csak pódiumon csillogtatva , hanem közúti forgalomban is bemutassa az európai sajtónak. A helyszínnel nem sokat variáltak, a tesztautók hazai földön maradtak: a prágai Danube House konferenciaközpontban volt a hivatalos sajtótájékoztató, a tesztvezetés útvonalát a cseh főváros száz kilométeres körzetében jelölték ki.
Skoda-show
A Skoda nem tartotta elegendőnek az újságírói figyelem lekötéséhez pusztán magát a Roomstert, a sajtótájékoztató előtt, alatt és után rettentő mennyiségű műsorral szórakoztatta a közönséget. Felfújható Roomster várt minket a parkolóban, ahonnan indultunk. A tesztvezetés útvonalába beépítették a karlsteini várat (igaz, csak messziről nézhettük), a Kafka-múzeumot és a prágai várat is. A szállodában Roomster alakú mézeskalácsot kaptunk ajándékba.
Az esti rendezvényen először pantomimesek ugráltak ki-be a kocsiba, elmutogatva, mi mindenre is jó ez az autó; tehát hogy lehet benne biciklit, gyereket, bevásárlószatyrot szállítani, amit más autókban, mondjuk egy Fabia Combiban minden bizonnyal képtelenség. Írtak egy dalt is az autóhoz (fő mondanivalója: find your own room, találd meg a saját helyed), ez adta a zenei hátteret a mutogatáshoz.
A pantomimesek után a Roomster zenéjére ezüstbe öltözött és ezüstfestékkel befújt emberek ereszkedtek alá a plafonról, hánytak cigánykereket a széksorok mellett, gurultak fel-alá nagy vaskerekekben. Nyilván ők is a helyüket keresték.
Ezután, ha jól emlékszem, megvacsoráztunk, majd előállott három lány hegedűvel, és eljátszották a Roomster-nótát. Aztán lézershow következett, rendkívül látványos és az alkalomhoz igazított. A terembe fújt füstbe háromdimenziós, színes Roomstereket, műszerfalakat, Skoda-emblémákat és hasonlókat vetítettek. Annyira beleéltem magam a Star Wars-hangulatba, hogy még azt sem bántam, amikor a túl alacsonyra állított optika időnként egyenesen a szemembe küldte a sugarakat, ami nyilván nagyon egészséges.
És még volt dzsesszbanda is, ami nyilván a Roomster-bluest játszotta, meg éjfélkor bizonyosan előugrott egy Roomster alakú tortából egy meztelen lány, és elénekelte a Happy Roomstert, de ezeket már nem bírtam ébren kivárni.
Nézem az arcát, leguggolok, lábujjhegyre állok, közelebb hajolok, távolabb sétálok, és hirtelen rájövök. Ez egy egyes BMW. A lámpája, a hűtőmaszkja, a lemezdomborításai, mindene. De csak elölről!
Oldalnézetből az autó állítólag egy repülőgép és egy családi ház párosítása, ez a különös házasság adta az alapötletet. Készült is egy skicc a gondolatból, amiből érzésem szerint a Skoda-PR olyasmi legendát akar kanyarítani, mint a Saab 9³ vigyorgó emberkéje. A vázlatnak több változata is létezik, illusztrációnk talán a legszebb mind közül.
A tervezők az ablakok formájával és méretével akarták érzékeltetni, hogy elöl a repüléshez hasonló vezetési élmény, hátul hatalmas tér várja a beülőket. A megoldás vicces és ötletes, kívülről jól is néz ki, viszont belülről már nem ilyen rózsás a helyzet. A hátsó ablak teljes leengedése után is marad vagy tíz centi üveg, elöl viszont a kis lőrés alsó pereme kényelmetlenül, tankszerűen magasan húzódik. Az első oldalablak nemcsak alacsony, de nagyon rövid is, így oldalra-hátra erősen korlátozott a kilátás.
Hátulról már csak sima furgon, a kreativitás kimerült a lámpatestek krómos hatású keretének megalkotásában. Az ajtó felfelé nyílik, ami a kétszárnyas megoldáshoz képest nem praktikus, mert sok hely kell kinyitni, viszont esőben jól jön, mert alá lehet állni.
A Roomster hátsó traktusával a Skoda is megalkotta a maga karakuriját, amit csehül Varioflexnek neveztek el. A hátsó ülések lehajthatók, felhajthatók, kivehetők, előre-hátra tologathatók, könnyen, egyszerűen. A lábtér elképesztő, a fejtér szintén, gyerekülés nem jelent problémát. Ha a kis középső üléskét kidobjuk, a két szélső kissé beljebb tolható, így a Roomsterben négy, egymástól teljesen független ülőhely alakul ki, egyenként hortobágyi csikósoknak is elegendő méretű intim szférával. Ügyes. Ami nem ügyes, hogy az ülésbillentő kart egy kis izgés-mozgással pillanatok alatt le lehet törni a helyéről, ahogy ezt nyughatatlanul fotózó kollégám demonstrálta is. Az ő nevében most hadd kérjek elnézést a Skodától a kárért!
A csomagtartóban vannak akasztófülek, kis zugok, van fura bepattintható biszbaszszétgurulást megakadályozó műanyag kosárka, szivargyújtóaljzat, és vannak rekeszek. A raktér 450-től 1780 literig változik a hátsó ülések aktuális állapotától függően. Jól pakolható, praktikus a puttony.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Valóban brutális lesz az új Renault 5 Turbo
Külsőleg és teljesítményben egyaránt.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Belsőség
Ez nem utcai autó gyerekek...
Volt szerencsém egy csak 250 példányban létező autót kipróbálni.
- Közélet
A személy- és kishaszongépjárművek vitték a hátukon a lízingpiacot
Növekedést produkált 2024-ben a magyar lízingpiacon a személy- és kishaszonjárművek szegmense: az új kihelyezések összege 24 százalékkal nőtt.
- Hírek
Itt a tavasz, kezdődik a hetekig tartó karbantartás az M3-as autópályán
Több helyen kell számítani forgalomkorlátozásokra.
- Nepperűző
5 millióért megéri új autót venni? Első autó lenne, női tulajnak
Főleg városi használatra kellene, nem kell kombinak lennie.
- Közélet
Elözönlötték az autók Magyarországot
Tíz év alatt 1,1 millióval több autó került a magyar utakra, ami 37 százalékos növekedésnek felel meg. A főváros a sor végén áll a növekedést nézve.
- Hírek
Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre
A Not Very Grand Tour első epizódja árpilisban érkezik.
- Hírek
Elkezdődött a motoros szezon, üzent nekik a rendőrség
A cél a balesetek megelőzése.
- Hírek
A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás
Másodpercenként két kilométer már elég komoly eredmény.
- Hírek
Nem Németországban készül majd a nyolcmilliós VW villanyautó
Mivel a kompetitív árazás a legfontosabb, a hatékonyság rendkívül lényeges a gyártás során.
- Hírek
Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla
A Model Y nem egy Kengyelfutó Gyalogkakukk.
- Hírek
A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül
A Toyota is helyet kérhet magának.
- Szerelem
Végig AmerikánVolkswagen Golf I Alaszka-Tűzföld expedíció (1974)
Az első, amerikai kontinensre szállított Volkswagen Golfokkal északról délre szelték át a kontinenst.
- Hírek
Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál
A Tesla is levelet küldött az Egyesült Államok külkereskedelmi hivatalának arra figyelmeztetve a kormányt, hogy a vámok padlóra küldhetik a céget.
- Hírek
Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.
- Hírek
Lewis Hamilton és Edward Norton újraalkották a Meglógtam a Ferrarival egyik ikonikus jelenetét
Az eredmény egészen szórakoztató lett.
- Hírek
Guinness rekordot döntött az USA legöregebb regisztrált mentőautója
A közel 5000 kilométeres útjuk során egész Amerikát átszelték.
- Hírek
Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel
A modell az egyedi külső jelek mellett kicsivel erősebb is, mint a normál változat.
- Hírek
Forgalmi: nincs; jogsi: nincs; drog: van! 20 éves nő menekült a rendőrök elől Győrben
Közúti ellenőrzés elől akart meglépni egy 20 éves nő Győrben.
- Hírek
(Frissítve) Baleset az M43-ason, lezárták az M6-ost Budapest felé - Útinform
Néhány baleset, váratlan esemény és építési munka is akadályozza a forgalmat Magyarország útjain.
- Közélet
A formatervezés legmegosztóbb alakjának a Ferrari, a BMW, de még Lamborghini Miura sem volt szentLuigi Colani legfurcsább modelljei
A német dizájner mindent a saját világára formált, amivel jogosan kiérdemelte a szakma legmegosztóbb elismerését.
- Tesztek
Minden dízeles lázálma egy gázos DusterTeszt: Dacia Duster ECO-G 100 Essential
A fapados Duster egy remek ár/érték arányú autó, de az alapfelszereltséggel rettenet puritán.
- Hírek
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.
- Hírek
Ford GT versenyautókból varázsol utcai szörnyeteget a Lynx Motors
A hírek szerint egy 1217 lóerős, kompresszoros V8-as lapul majd az ülések mögött.
- Nepperűző
Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?
Elsőtulajos, 58 ezret futott, automata, népszerű típus. De mennyit csap le az árból egy baleset?
