Másfél nap Anglia. Ennyi időre kaptam az autót, amelyet az általam valaha is kölcsönkapottak közül a legnehezebb volt visszaadni. A menyasszonyom belekapaszkodott, és miközben ujjait fejtegettem le a kilincsről, kijelentette: neki más nem kell soha, adjuk el a házat és vegyük meg.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Bizony, az új Rover 25 elsősorban női vágyak
tárgya:
nem a királyfi fehér lova, hanem maga a herceg. Bár a
legkisebb, 1.4-es motor is 103 lóerőt produkál, az 1.6-os pedig
hattal erősebb és több, mint tíz százalékkal nyomatékosabb,
útfekvése kiváló, váltója tökéletes; a külcsín mindent meghatároz:
egy pillanat alatt rabul ejti a női szemeket.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az orr-rész agresszivitását a külső tükrökkel
külön kihangsúlyozott tojásdad forma és a nagyon lágy farrész
feloldja, kedvesen bumfordivá teszi.
A forma oltárán jó sok, úgyis csak a férfiakat érdeklő dm3
került feláldozásra, a 304 literes csomagtér eggyel kisebb
kategóriába való. Ráadásul aranyszínű, bocsánat: Sienna Gold
pearlescent (prospektus), bocsánat: szürkéssárga (forgalmi). Kis
ékszer.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Amitől nagyon angol az autó: krómküszöb "Rover"
gravírozással, igényes, medálszerű embléma mindenütt, "Rover"
márkájú gumiszőnyeg, kényelmes fotelek, számtalan fabetét,
krómtömkeleg a hűtőrácstól a csomagtér pereméig, klasszikusan púpos
motorházfedél, visszafogott színek, luxushatású anyagok. Két utas
számára bőséges hely és lehajtható könyöktámasz áll rendelkezésre
hátul. A fejtér mérete a kategóriában szokatlanul kellemes, bár
cilinderviselést nem tesz lehetővé.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A design a Giugiaro-Italdesign műve, 1995-ben
rajzolták meg az autót. Érdekes tény, hogy az ő studiója készítette
a Daewoo Lanos formatervét is: nem véletlen, hogy ha egymás mellé
állítjuk a két kocsit,
a Daewoo a Rover elnagyolt vázlatának tűnik. A '95-ös formát
2000-ben átdolgozták, egyben a korábbi BMW-s típusjelölést (első
számjegy a típus, a másik kettő a hengerűrtartalom) elhagyva a
200-asnál is bevezették az új Rover-nómenklatúrát.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A változások nem csak a formára szorítkoztak:
az autó frontjának az új márkaarculatba illesztése például
számítógéppel tervezett,
különösen hatékony, H1 és H7 izzós fényszórókat is hordoz.
Jó megoldás, hogy a reflektor felkapcsolásakor a tompított is égve
marad - drukkolok neked, generátor! Álló helyzetben is van, ami
ontsa a wattokat: a szériában szerelt kalcium-technológiás
akkumulátor élettartama és megbízhatósága a gyártó szerint jóval
felülmúlja elődjéét.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A vezetési élmény finomításáért is sokat tett a gyár: a
fejlesztések sorát hely hiányában nem sorolom fel, mivel az autó
alkatrészeinek 40 %-a változott, de a tapasztalatok szépen
összegzik a javításokat. A motor furcsa szörcsögések közepette, de
nagyon könnyen indul. A 16 szelepes DOHC motor az első pillanattól,
hidegen is gyönyörűen jár, ilyenkor jó érzés tudni, hogy a
károsanyag-kibocsátást gyújtás-katalizátor csökkenti.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az 1.6-os motor és a valamivel több, mint egy
tonnás kasztni jó kombináció, szinte a teljes
fordulatszám-tartományban dinamikusan húz,
négyezer felett a gyorsulás Hondásan fenomenális, egészen
hétezerig, ahol még nincs leszabályzás, de van humánum: az ember
feljebb vált.
A motor eközben halkan brummog, nagy sebességnél sem zavaró a hangja, ilyenkor csak a szélzaj erősödik fel kissé, de az utastér még így is csendesebb kategóriatársai legtöbbjénél. A kapcsolat az úttal a sebességfüggő szervokormány jól eltalált, kifinomult szabályozása folytán kitűnő, a váltó precíz, határozott (a 25-ös egyébként rendelhető Steptronic váltóval is).
![]() |
|
![]() |
![]() |
A futóművön is sokat változtattak, így a hasmagasság két
centivel csökkent, minden autó megkapta a korábbi kétezres fejlett
futóművét. A gyári 185-ös gumik lendületes autózásnál sem tűnnek
alulméretezettnek, bár egyesben már gurulva hirtelen gázadásra az
első kerekek simán elforognak. A kis Rover életem első autója,
melynek kuplung- és fékpedálja egy síkban helyezkedik el, ez
vészfékezésnél sokat jelenthet.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A tesztautó fékje a 11 000 km-es futásteljesítmény dacára
nagyon lepusztult állapotban volt. 180-ról közepes fékezésnél
érdekes és félelmetes pedáleffektusokat produkált - a forgalmazó
szerint egyedi hiba lehet, más hasonló visszajelzés még nem volt.
Ha a fék, vagy a vakmerőségre ösztönzően kiváló futómű bajba sodorna minket, a második generációs kis Rover korszerű, a kategóriában elvárható biztonsági felszerelései óvnak. 45 literes pilótalégzsák, överő-határolók, tervezett nyúlásképességű övek, a deformált ajtó nyithatóságát biztosító zárakasztók és átgondolt szerkezeti erősítések biztosítják az ügyetlen tesztelő épségét csinn esetén.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Amivel viszont baj van, az
jó pár apró nüansz, ami kissé hiteltelenné teszi a tervezők
minőségre való törekvését. A napellenzőkön a tükrök fedetlenek,
az ajtók zárgombja idejétmúlt, a széria négy elektromos ablakemelő
gombjai a kézifék alatt, teljesen összekeverhetően helyezkednek el,
a bajuszkapcsolók szerintem a Daewoo Ticóból jöttek, a szellőzés
tolószabályzói nehezen hozzáférhetők, a beltérvilágítás épp olyan,
mint az én 16 éves Seatomban: egy pilács a tető közepén. A
csomagtérvilágítás a csomagtér helyett az ember szemét világítja
(igaz, van lámpa a kesztyűtartóban is), motorházfedél-teleszkóp
nincs (bár a kitámasztó karon szivacsrátét óv a forróságtól), a
tank fedele műanyag, a sapkát tankoláskor nincs hova rakni.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Fejletlen az elektronikai rendszer: a központi zárnak
nincsenek rablásvédő opciói, az ablakemelőkön se becsípődésgátló,
se végálláskapcsoló, a vezetőoldali ablak gombját nem kell nyomva
tartani teljes lehúzáshoz, de nehéz megakadályozni is ebben: ha
résnyire akarom csak nyitni, akkor is felfelé kell moccantani a
kapcsolót, hogy az ablak megálljon. A légkondi nem automata (bár
nagyon hatásos), a kapcsolók hosszú úton mozognak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Nem tudni, hogy
a Honda és a BMW flörtje a céggel mit hagyományozott az
autóra, a motor karakterisztikája és a kifinomult hajtáslánc a
japán korszakra utal, a nagyon jó útfekvés a bajorokat idézi. Hogy
honnan keveredtek Opel kapcsolók a műszerfalra (pl. ablakfűtés) és
Opel magasságállító kurbli a vezetőülés alá, arra nincs magyarázat.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A ház eladása sem ok nélkül merült fel:
Humphrey-ért
4.187.000 jó magyar fizetőeszköz-egységet kell feláldozni.
Ez egy alsó középkategóriás, az átlagnál jóval kisebb csomagterű,
nehezebben és költségesebben szervízelhető (bár a szervízperiódus
25000 km) kocsiért első hallásra sok. Ennyiért már valóban új
fejlesztésű, nagyobb autót is lehet kapni.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ugyanakkor egy elegáns, nem lejáratott
presztízsértékű, de a tolvajokat hidegen hagyó,
kis értékvesztésű, jól használható, korszerű technikai
megoldásokat felvonultató, kategóriájánál magasabb komfortot
képviselő izgalmas, sportos autóért reális lehet - ki-ki
mérlegelhet, ár-értékarány táblázatot készíthet, számolgathat.
Nőknek ez egy pillanat műve.
|

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
