Amerikai vaj
Minden hétre retró V8 sorozatunk váratlan fordulatot vett. A parkolóban a feltűnő és meglepően nagy autók mellett gyanúsan finoman öltözött tulajok vártak rám. Nem értem: muscle carokkal vad arcok járnak, nem mokaszinos urak. De a Thunderbird más. Puha, mint egy finom bőrcipő, kicsit édeskés, de megfelelően zsíros és sós, mint a vaj.
A hatvanas évek dicsőségének feltámasztása Mustangtól a Chargerig és Challengerig hasonló karaktert eredményezett, ide csatlakozik majd a Camaro is, sok narancssárgával, műanyaggal és idővel valami sportváltozattal. A Thunderbird sehogy sem illik a nehezen kezelhető vadállatok sorába.
Mert sohasem tartozott közéjük. Az 1955-ben megjelent Thunderbirdöt personal luxury carnak árulták, nem sportkocsinak vagy muscle carnak. A modell az akkor még sorhatos Corvette vetélytársának készült. Ezek a kis luxuskocsik, jellemzően kupék, az átlagnál magasabb komfortfokozatban, szervokormánnyal, automata váltóval és pihe-puha kidolgozással csábítottak. Kiemelkedő teljesítményről, sportváltozatról szó sem volt.
Természetesen a kor követelményein belül, mert a Thunderbird egészen 82-ig csak V8-cal került forgalomba, de semmiféle legendás, ötszáz köbhüvelykes rettenetváltozata nem létezett. A nyolcvanas években az amerikai autóiparral együtt a Thunderbird is hullámvölgybe került, ronda lett, és kapott az orrába egy sornégyes turbómotort, amit 1989-ben – nagyon helyesen – eltüntettek a motorpalettáról.
A Thunderbird utolsó generációja, a 2002 és 2005 között gyártott „Retro bird”, az 1955-57-ig gyártott első madarak, a „Classic bird”-ök modern másolata. Az autó az első szériához hasonlóan kétüléses, és ötven év után a jóllakott vérharcsák sziluettje újra elvékonyodik a farkuk felé. Apró, kerek szemekkel lesnek a prédára, hogy széles szájukba tömhessék.
A Thunderbird két ötméteres szedánnal, a Lincoln LS-sel és az S-type-pal épül közös padlólemezre.
Gondolhatják, ebből mi következik.
A Thunderbird, kétszemélyes kupé létére nagyon nagy: 4,7 méteres hosszával méretben veri a Mercedes SL-t és a Cadillac XLR-t is. Ezt a hosszt motorháztetőből hozza össze, mert a lenyitott vászontető nem foglal sok helyet, az utastér átlagos kényelmet nyújt, a 190 literes csomagtartó pedig szigorúan két személy csomagjaira van méretezve. A tervezésnél két golftáska megfelelő elhelyezése volt a fő szempont, ez nem vicc, és a fekete tesztautó gazdája történetesen golfozik is. Nem is kell bele nagyobb csomagtartó, pont jó ez így, de hová tűnt az a szűk öt méter?
A Lincoln LS-sel nemcsak a padlólemezen, de a műszerfalon is osztozik a Thunderbird. A belső kialakítás a döbbenetesen állat retrógépek rossz szokása szerint nem igazodik a különleges kasztnihoz, semmi érdekesség vagy újdonság. A madaras logó (nagyban, fémből) megjelenik a két ülés között is, de ennél több mutatvány kéne egy ilyen karakteres autóba. A felhasznált műanyagok és az összeszerelés minősége viszont nagyon jó, a bőrülések kényelmesek, és jól tartanak.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
