Jól véd, finoman gázol
Egy középkategóriás limuzinnak ma már kötelező az Euro NCAP töréstesztjén az utasvédelemre öt csillagot begyűjteni, ami az új Honda Accordnak sikerült is. Kategóriaelsőséget a gyalogosvédelemre kapott 19 pontjával és három csillagával szerzett.
Az új Honda Accord jobban felszerelt változatainak elektronikus rendszerei mindent megtesznek annak érdekében, hogy elkerüljék az ütközést . Baleset ennek ellenére egy új Accordban is érheti az embert. Lássuk milyen védelemre számíthatnak ilyenkor az utasok.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 35
Frontális: 14 Oldalsó: 12 Biztonságiöv-emlékeztető: 3
Gyermekbiztonság: 39
Gyalogosbiztonság: 19
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Jobbkormányos, dízel és közepesen felszerelt volt az az Accord, amit falnak vezetett az Euro NCAP az őszi törésteszt-sorozatban. A mérleget 1477 kilogrammal terhelő kocsi utascellája stabil maradt a 64 km/órás becsapódás után is, az A-oszlop mindössze 16 milliméterrel vándorolt hátrébb. A vezető feje nem csapódott a 13 milliméterrel feljebb és 7-tel balra elmászó kormánynak, a mindössze egyfokozatú légzsák jól fogta fel az előrevetődő felsőtestet. Nem volt ilyen tökéletes a védelem az utas oldalán, itt a mellkast az elvártnál jobban nyomta össze az övfeszítős és överőhatárolós biztonsági öv, amit pontlevonással büntettek az Euro NCAP tesztelői. Külön dicséretet érdemel a nagy Honda, amiért eltérő üléshelyzetű és méretű utasok számára is hatékony védelmet nyújt, különösen a térd tájékán. Ez azért is említésre méltó és szép eredmény, mert az Accordban nincs térdlégzsák. Egy szinttel lejjebb, a lábfejek környékén sem kell sérülésveszélyre számítani, ugyan a gázpedál 41 millimétert csusszant hátrébb, de a lábtér még így sem csökkent jelentősen.
Oldalvédelmét illetően sem tökéletes az Accord, de elég közel jár hozzá. Mindössze egy pont veszteséget okozott, hogy a mellkas sérülésveszélyét a minimálisnál kicsit magasabbra értékelte az Euro NCAP, amit a bábu sárga színezése is jól mutat. Az oszlopteszten hibátlanra vizsgázott a Honda, és az övek bekapcsolására figyelmeztetést illetően is megkapta a maximális 3 pontot, mivel hátul is van csipogója.
Gyermekként is biztonságban utazhatunk egy Honda Accordban, akár másfél, akár három évesen. A kisebbik babát hátrafordított Britax Römer Babysafe ülésbe, míg a nagyobbikat előre tekintő Britax Römer Duo Plus ülésbe tették a baleseti vizsgálat idejére. Mindkét baba tökéletes, maximális pontszámot érdemlő védelemben részesült, de ez az Euro NCAP-nek nem elég. Az Accord figyelmeztet az első utasülésre menetiránnyal szembe beszerelt gyerekülés és a légzsák halálos veszélyeire, sőt, a légzsák ki is kapcsolható benne. Viszont a légzsák állapotáról nem tájékoztat a kocsi elég egyértelműen, ráadásul a figyelmeztető feliratok sem olvashatók minden európai nyelven. Pontlevonás járt azért is, mert a hátsó Isofix gyerekülés rögzítési helyek jelzése nem elég jól látható.
Ravasz a Honda, de az Euro NCAP nem hagyta magát, legalábbis ez derült ki az Accord gyalogosvédelmi tesztjének eredményéből. A japán kocsi első lökhárítója "gyanúsan" jó védelmet nyújtott az elgázolt bábu lábainak, ezért megismételték az ütközést a tesztnorma szerint előírt középső részeken kívül is. Itt már nem volt olyan pihe-puha az Accord lökhárító, úgyhogy ha épp egy ilyen próbál elgázolni minket, akkor próbáljunk a középvonalának irányába vetődni. Viszonylag puha a motorháztető is, a becsapódó fejeknek nem ad túl acélos pofont, viszont a gépháztető éle életveszélyes lehet. Mindent egybevetve az Accord még mindig a legtöbb, szám szerint 19 pontot és három csillagot gyűjtött be a gázolásteszten, amivel első a kategóriában. Gratulálunk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
