Ford Ka (2000)
Ford Ka (2000) törésteszt
A mini Ford "erőssége" az oldalsó ütközés, gyengéje pedig a lábak védelme.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 6(38%) Oldalsó 11(61%) Összesítés 17(50%)
A műszerfal alatt található kemény szerkezetek és a fékpedál hátrafele mozgása erősen veszélyeztette a lábak biztonságát. A kormánykerék is sokat mozdult el eredeti helyzetéhez képest, de a légzsák erősen tartotta a sofőr fejét, megvédve a komolyabb sérülésektől. A karosszéria kialakítása stabil, az utastér megőrzi formáját ütközés után is, de érthetetlen módon a biztonsági övek övfeszítő nélküliek, ami már igencsak idejétmúltnak tekinthető. Az első oldalsó ütközési tesztek után a Ford lehetőséget kapott módosítások elvégzésére, energiaelnyelő habot szereltek az ajtókba az ütközések hatásának csökkentése érdekében. Az oldalsó ütközés által okozott terhelés a bent ülők mellkasán csapódott le, komoly sérülésveszélyt okozva ezzel. A kartámasz összeesése a has és tájékának védelmét biztosítja. Érdekes módon egy helyi kereskedő Römer Peggy Universal gyermekülést biztosított az NCAP tesztelői számára, ami a Ka-ba egyáltalán nem passzol. Ezt a problémát a Ford nagyon komolyan vette, és körlevélben értesítette kereskedőit az említett típus alkalmatlanságáról. A gyalogosok számára a Ka orra és motorházteteje nem túl barátságos, erre a tesztre csak egy csillagot kaptak.