Mazda 3 (2006)
Mazda 3 (2006) törésteszt
Nahát! Van egy autó a Golf-kategóriában, ami jó minőségű, sportos, szép, jó vezetni, nem is olcsó, és elcsúszik egy ilyen banánhéjon! A Mazda 3-nak nem sikerült hozni, amit már talán mindenki triviálisnak gondolt, nincs meg az öt csillag. A gyermekbiztonság háromcsillagos értékelése szintén a kategória élmezőnyének eredménye alatt marad.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 33
Frontális: 12 (75%) Oldalsó: 18 (100%) Biztonságiöv-emlékeztető: 3
Gyermekbiztonság: 32 (65%)
Gyalogosbiztonság: 15 (42%)
Szóval csak négy csillag. A legtöbb európai friss fejlesztésű kompakt könnyedén megkapta az öt csillagot: biztonságos a Citroen C4 , a Ford Focus , az Opel Astra , a Renault Mégane , az Ötös Golf . Úgy tűnik, a japánoknak ez nem megy. A jelenleg futó alsó-közepesek közül a Mazda 3-mal együtt szégyenkezhet a Nissan Almera és a Toyota Corolla , mellettük búsul még az új, de pechhes Seat Leon társaságában két régebbi konstrukciójú európai, a Fiat Stilo , a Peugeot 307. Három csillagot már csak az Alfa 147 és egy koreai versenyző, a Kia Cerato neve mellett találunk a még kapható modelleket felvonultató tabellán.
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
1,6 literes benzinmotoros, balkormányos, ötajtós Mazda 3-ak vesztek oda a tesztekben. Az egyenként 1190 kilós autókat egy fázisban felfúvódó frontlégzsákokkal, oldal-és függönylégzsákokkal látta el a gyártó. Az első övek tartóerejét előfeszítők és erőhatárolók tartották egyensúlyban, a hátsó külső üléseken pedig ISOFIX rögzítőrendszer vigyázott a műgyerekekre. A Mazda 3 aktív biztonsági felszereltségi listáján ABS és fékasszisztens szerepelt csupán, de ezúttal - ugye - ezeket sem használta senki a karambol előtt. Az autó elektronikája az elöl és hátul ülők öveinek bekötésére egyaránt figyelmeztet, a Mazda 3 meg is kapta az átgondolt becsatoltatásért járó három pontot. A teszteredmények nem egy adott sorozatszámtól érvényesek, hanem minden eddig gyártott hasonló felszereltségű Mazda 3-ra vonatkoznak.
A 64 km/h sebességgel foganatosított félátfedéses frontális ütközésben az akadályoldali A-oszlop kilenc millimétert hajolt hátra, az utascella integritása nem sérült. A kormányoszlop gyakorlatilag nem mozdult a karambolban, mindössze fél centit hajlott el jobbra. A lábtérben viszont akadtak problémák. A gyújtáskapcsoló tájéka, a középkonzol rögzítése és a kesztyűtartófedelek rettenetes dühvel vetették magukat a műanyag combokra-lábszárakra. A pedálok nem okoztak gondot, bár egyikőjük elég rakoncátlanul viselkedett: a fékpedál 3,7 centimétert hajlott hátra.
Az oldalütközési próbán száz százalékos teljesítményt nyújtott az autó, a légzsákok tették kötelességük, a becsapódásoldali baba feje, felsőteste a póznateszten és a szimulált karambolban egyaránt puha vászonba ütközött kemény acél helyett. Az NCAP megállapítása szerint az ütközéseket voltaképp egész jól viselte az autó, a próbababák mellkasának, fejének, és egyáltalán, derékszíjaik feletti alkatrészeinek biztonsága bőven belül volt az ötcsillagos határon. A jó pontszámok ellenére mégsem adták meg a maximális csillagszámot, mivel a lábtérben túl durván viselkedett az autó. Különösen az utas bal térde, combja és medencéje volt veszélyben.
A szokásos másfél- és hároméves gyermekmakettet a szokásos Britax-Römer ülésekbe ültették, majd ezeket a szokásos módon az ISOFIX-horgonyzási pontokba kattintották. Az NCAP szigorú ellenőre szokása szerint morgott egy kicsit a jegyzőkönyvbe, hogy az ISOFIX meglétére nem hívja fel a figyelmet elég rikítóan a gyártó, meg hogy a műszerfal végén csak egy lekaparható matrica jelzi: ne ültessünk menetiránynak háttla fordított gyerekülésbe fiókát bekapcsolt légzsáknál a jobb egybe. Az sem tetszett neki, hogy a Mazda csak feláras extraként kínál kapcsolót ehhez a jobb első légzsákhoz. Kicsit azért felderült az arca, amikor meglátta a négynyelvű, leszedhetetlen címkét a napellenző belsején, de aztán könyörtelenül nekicsapatta az autót a falnak.
A Mazda 3 egész jól megóvta a gondjaira bízott plasztikgyerekeket, kirívó mértékű sérülésveszélyt sehol sem jeleztek a műszerek. Mégis, az összesítés csak 65%-os teljesítményt mutatott, ami három világoskék NCAP-csillagra volt elég.

Nem valami nagy öröm gyalogosként Mazda 3 elé kerülni. A lökhárító gonoszul kemény, a minősítő intézet egy pontot sem tudott adni ennek a zónának. A motorháztető elülső éle sem fogadja túl szívélyesen a nekizuhanót, a piros-sárga csíkozás az illusztráción hosszas gipszkötésre predesztinálja a vigyázatlan járókelőt. Viszont miután törött sípcsonttal, összezúzott combbal landoltunk a motorháztetőm, meglepve tapasztalhatjuk annak viszonylagos lágyságát. Ha sikerül a lemez középtájára zuhannunk, és elkerüljük a pirossal illusztrált oldalsó traktusokat, arra is van esélyünk, hogy eszméletünknél maradva várhatjuk az aszfalton heverészve az értünk siető mentőautót.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
