Mazda 3 (2006)

Mazda 3 (2006) törésteszt

2006.10.18. 12:15

Nahát! Van egy autó a Golf-kategóriában, ami jó minőségű, sportos, szép, jó vezetni, nem is olcsó, és elcsúszik egy ilyen banánhéjon! A Mazda 3-nak nem sikerült hozni, amit már talán mindenki triviálisnak gondolt, nincs meg az öt csillag. A gyermekbiztonság háromcsillagos értékelése szintén a kategória élmezőnyének eredménye alatt marad.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        
Gyermekbiztonsági védelem          

Teszteredmények:

Összesítés: 33
Frontális: 12 (75%) Oldalsó: 18 (100%) Biztonságiöv-emlékeztető: 3
Gyermekbiztonság: 32 (65%)
Gyalogosbiztonság: 15 (42%)

Szóval csak négy csillag. A legtöbb európai friss fejlesztésű kompakt könnyedén megkapta az öt csillagot: biztonságos a Citroen C4 , a Ford Focus , az Opel Astra , a Renault Mégane , az Ötös Golf . Úgy tűnik, a japánoknak ez nem megy. A jelenleg futó alsó-közepesek közül a Mazda 3-mal együtt szégyenkezhet a Nissan Almera és a Toyota Corolla , mellettük búsul még az új, de pechhes Seat Leon társaságában két régebbi konstrukciójú európai, a Fiat Stilo , a Peugeot 307. Három csillagot már csak az Alfa 147 és egy koreai versenyző, a Kia Cerato neve mellett találunk a még kapható modelleket felvonultató tabellán.

     
 Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén  Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén  Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén

1,6 literes benzinmotoros, balkormányos, ötajtós Mazda 3-ak vesztek oda a tesztekben. Az egyenként 1190 kilós autókat egy fázisban felfúvódó frontlégzsákokkal, oldal-és függönylégzsákokkal látta el a gyártó. Az első övek tartóerejét előfeszítők és erőhatárolók tartották egyensúlyban, a hátsó külső üléseken pedig ISOFIX rögzítőrendszer vigyázott a műgyerekekre. A Mazda 3 aktív biztonsági felszereltségi listáján ABS és fékasszisztens szerepelt csupán, de ezúttal - ugye - ezeket sem használta senki a karambol előtt. Az autó elektronikája az elöl és hátul ülők öveinek bekötésére egyaránt figyelmeztet, a Mazda 3 meg is kapta az átgondolt becsatoltatásért járó három pontot. A teszteredmények nem egy adott sorozatszámtól érvényesek, hanem minden eddig gyártott hasonló felszereltségű Mazda 3-ra vonatkoznak.

A 64 km/h sebességgel foganatosított félátfedéses frontális ütközésben az akadályoldali A-oszlop kilenc millimétert hajolt hátra, az utascella integritása nem sérült. A kormányoszlop gyakorlatilag nem mozdult a karambolban, mindössze fél centit hajlott el jobbra. A lábtérben viszont akadtak problémák. A gyújtáskapcsoló tájéka, a középkonzol rögzítése és a kesztyűtartófedelek rettenetes dühvel vetették magukat a műanyag combokra-lábszárakra. A pedálok nem okoztak gondot, bár egyikőjük elég rakoncátlanul viselkedett: a fékpedál 3,7 centimétert hajlott hátra.

Az oldalütközési próbán száz százalékos teljesítményt nyújtott az autó, a légzsákok tették kötelességük, a becsapódásoldali baba feje, felsőteste a póznateszten és a szimulált karambolban egyaránt puha vászonba ütközött kemény acél helyett. Az NCAP megállapítása szerint az ütközéseket voltaképp egész jól viselte az autó, a próbababák mellkasának, fejének, és egyáltalán, derékszíjaik feletti alkatrészeinek biztonsága bőven belül volt az ötcsillagos határon. A jó pontszámok ellenére mégsem adták meg a maximális csillagszámot, mivel a lábtérben túl durván viselkedett az autó. Különösen az utas bal térde, combja és medencéje volt veszélyben.

A szokásos másfél- és hároméves gyermekmakettet a szokásos Britax-Römer ülésekbe ültették, majd ezeket a szokásos módon az ISOFIX-horgonyzási pontokba kattintották. Az NCAP szigorú ellenőre szokása szerint morgott egy kicsit a jegyzőkönyvbe, hogy az ISOFIX meglétére nem hívja fel a figyelmet elég rikítóan a gyártó, meg hogy a műszerfal végén csak egy lekaparható matrica jelzi: ne ültessünk menetiránynak háttla fordított gyerekülésbe fiókát bekapcsolt légzsáknál a jobb egybe. Az sem tetszett neki, hogy a Mazda csak feláras extraként kínál kapcsolót ehhez a jobb első légzsákhoz. Kicsit azért felderült az arca, amikor meglátta a négynyelvű, leszedhetetlen címkét a napellenző belsején, de aztán könyörtelenül nekicsapatta az autót a falnak.

A Mazda 3 egész jól megóvta a gondjaira bízott plasztikgyerekeket, kirívó mértékű sérülésveszélyt sehol sem jeleztek a műszerek. Mégis, az összesítés csak 65%-os teljesítményt mutatott, ami három világoskék NCAP-csillagra volt elég.

 

Nem valami nagy öröm gyalogosként Mazda 3 elé kerülni. A lökhárító gonoszul kemény, a minősítő intézet egy pontot sem tudott adni ennek a zónának. A motorháztető elülső éle sem fogadja túl szívélyesen a nekizuhanót, a piros-sárga csíkozás az illusztráción hosszas gipszkötésre predesztinálja a vigyázatlan járókelőt. Viszont miután törött sípcsonttal, összezúzott combbal landoltunk a motorháztetőm, meglepve tapasztalhatjuk annak viszonylagos lágyságát. Ha sikerül a lemez középtájára zuhannunk, és elkerüljük a pirossal illusztrált oldalsó traktusokat, arra is van esélyünk, hogy eszméletünknél maradva várhatjuk az aszfalton heverészve az értünk siető mentőautót.

Az oldalról ajánljuk

Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
  • Hírek

Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában

A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.

március 11., 13:54
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
  • Hírek

Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában

Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.

március 11., 12:10
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
  • Hírek

Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos

Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.

március 11., 14:35
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
  • Belsőség

Így teljesülnek a gyermekkori álmok

Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.

tegnap, 16:58
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
  • Hírek

Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén

Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.

március 11., 14:36
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
  • Olajdoktor

Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?

A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?

március 11., 17:11
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Ennél németebb új Opelt nem kaphatsz
  • Tesztek

Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025

Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.

március 12., 05:59
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
  • Hírek

Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!

A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.

március 11., 15:30
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Részeg kamionsofőr kontra pihenő
  • Hírek

Részeg kamionsofőr kontra pihenő

március 11., 11:19
Toyota bZ4X facelift - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota bZ4X facelift - 2025 Kenshiki

március 11., 14:04
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53
Toyota Corolla 2025 facelift
  • Hírek

Toyota Corolla 2025 facelift

március 11., 15:22
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22