Mazda 3 (2006)
Mazda 3 (2006) törésteszt
Nahát! Van egy autó a Golf-kategóriában, ami jó minőségű, sportos, szép, jó vezetni, nem is olcsó, és elcsúszik egy ilyen banánhéjon! A Mazda 3-nak nem sikerült hozni, amit már talán mindenki triviálisnak gondolt, nincs meg az öt csillag. A gyermekbiztonság háromcsillagos értékelése szintén a kategória élmezőnyének eredménye alatt marad.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 33
Frontális: 12 (75%) Oldalsó: 18 (100%) Biztonságiöv-emlékeztető: 3
Gyermekbiztonság: 32 (65%)
Gyalogosbiztonság: 15 (42%)
Szóval csak négy csillag. A legtöbb európai friss fejlesztésű kompakt könnyedén megkapta az öt csillagot: biztonságos a Citroen C4 , a Ford Focus , az Opel Astra , a Renault Mégane , az Ötös Golf . Úgy tűnik, a japánoknak ez nem megy. A jelenleg futó alsó-közepesek közül a Mazda 3-mal együtt szégyenkezhet a Nissan Almera és a Toyota Corolla , mellettük búsul még az új, de pechhes Seat Leon társaságában két régebbi konstrukciójú európai, a Fiat Stilo , a Peugeot 307. Három csillagot már csak az Alfa 147 és egy koreai versenyző, a Kia Cerato neve mellett találunk a még kapható modelleket felvonultató tabellán.
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
1,6 literes benzinmotoros, balkormányos, ötajtós Mazda 3-ak vesztek oda a tesztekben. Az egyenként 1190 kilós autókat egy fázisban felfúvódó frontlégzsákokkal, oldal-és függönylégzsákokkal látta el a gyártó. Az első övek tartóerejét előfeszítők és erőhatárolók tartották egyensúlyban, a hátsó külső üléseken pedig ISOFIX rögzítőrendszer vigyázott a műgyerekekre. A Mazda 3 aktív biztonsági felszereltségi listáján ABS és fékasszisztens szerepelt csupán, de ezúttal - ugye - ezeket sem használta senki a karambol előtt. Az autó elektronikája az elöl és hátul ülők öveinek bekötésére egyaránt figyelmeztet, a Mazda 3 meg is kapta az átgondolt becsatoltatásért járó három pontot. A teszteredmények nem egy adott sorozatszámtól érvényesek, hanem minden eddig gyártott hasonló felszereltségű Mazda 3-ra vonatkoznak.
A 64 km/h sebességgel foganatosított félátfedéses frontális ütközésben az akadályoldali A-oszlop kilenc millimétert hajolt hátra, az utascella integritása nem sérült. A kormányoszlop gyakorlatilag nem mozdult a karambolban, mindössze fél centit hajlott el jobbra. A lábtérben viszont akadtak problémák. A gyújtáskapcsoló tájéka, a középkonzol rögzítése és a kesztyűtartófedelek rettenetes dühvel vetették magukat a műanyag combokra-lábszárakra. A pedálok nem okoztak gondot, bár egyikőjük elég rakoncátlanul viselkedett: a fékpedál 3,7 centimétert hajlott hátra.
Az oldalütközési próbán száz százalékos teljesítményt nyújtott az autó, a légzsákok tették kötelességük, a becsapódásoldali baba feje, felsőteste a póznateszten és a szimulált karambolban egyaránt puha vászonba ütközött kemény acél helyett. Az NCAP megállapítása szerint az ütközéseket voltaképp egész jól viselte az autó, a próbababák mellkasának, fejének, és egyáltalán, derékszíjaik feletti alkatrészeinek biztonsága bőven belül volt az ötcsillagos határon. A jó pontszámok ellenére mégsem adták meg a maximális csillagszámot, mivel a lábtérben túl durván viselkedett az autó. Különösen az utas bal térde, combja és medencéje volt veszélyben.
A szokásos másfél- és hároméves gyermekmakettet a szokásos Britax-Römer ülésekbe ültették, majd ezeket a szokásos módon az ISOFIX-horgonyzási pontokba kattintották. Az NCAP szigorú ellenőre szokása szerint morgott egy kicsit a jegyzőkönyvbe, hogy az ISOFIX meglétére nem hívja fel a figyelmet elég rikítóan a gyártó, meg hogy a műszerfal végén csak egy lekaparható matrica jelzi: ne ültessünk menetiránynak háttla fordított gyerekülésbe fiókát bekapcsolt légzsáknál a jobb egybe. Az sem tetszett neki, hogy a Mazda csak feláras extraként kínál kapcsolót ehhez a jobb első légzsákhoz. Kicsit azért felderült az arca, amikor meglátta a négynyelvű, leszedhetetlen címkét a napellenző belsején, de aztán könyörtelenül nekicsapatta az autót a falnak.
A Mazda 3 egész jól megóvta a gondjaira bízott plasztikgyerekeket, kirívó mértékű sérülésveszélyt sehol sem jeleztek a műszerek. Mégis, az összesítés csak 65%-os teljesítményt mutatott, ami három világoskék NCAP-csillagra volt elég.

Nem valami nagy öröm gyalogosként Mazda 3 elé kerülni. A lökhárító gonoszul kemény, a minősítő intézet egy pontot sem tudott adni ennek a zónának. A motorháztető elülső éle sem fogadja túl szívélyesen a nekizuhanót, a piros-sárga csíkozás az illusztráción hosszas gipszkötésre predesztinálja a vigyázatlan járókelőt. Viszont miután törött sípcsonttal, összezúzott combbal landoltunk a motorháztetőm, meglepve tapasztalhatjuk annak viszonylagos lágyságát. Ha sikerül a lemez középtájára zuhannunk, és elkerüljük a pirossal illusztrált oldalsó traktusokat, arra is van esélyünk, hogy eszméletünknél maradva várhatjuk az aszfalton heverészve az értünk siető mentőautót.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
