Mercedes-Benz SLK (2002)

Mercedes-Benz SLK (2002) törésteszt

2002.10.18. 14:07

Az 1996 óta piacon levő SLK szépen állta az ütéseket az NCAP-kínzás során, a problémák nála inkább a gyalogosvédelemmel kapcsolatosak.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 11(69%) Oldalsó 15(83%) Összesítés 26(76%)

 
   
   

Ahogyan az már szokásos, a frontális tesztet nyitott, míg az oldalsót csukott tetővel vizsgálták, így jönnek ki legjobban a kabriós szerkezet esetleges gyengeségei.
A frontális tesztet az ajtók lényegében sérülés nélkül úszták meg. Aggodalomra inkább a kormánykerék és az ülés elmozdulása adott okot, amit a kardánalagút torzulása okozott. Ebből következhetett az is, hogy a sofőr feje a légzsáknak ütközést követően 90 fokot fordult, és balra csúszott. A légzsák és a biztonsági öv "keménysége" növelheti a mellkasi sérülések kockázatát. A lábtér kialakítása kiváló, a vezető oldalán agresszív elemektől teljesen mentes, igaz a jobb oldalon a kesztyűtartó fedelét burkolő anyag kicsit kemény.
Az oldalütközések ellen nincs párnázat, vagy energia-elnyelő habréteg az ajtókban, de a beépített légzsákok megvédik a bent ülőket a súlyos sérülésektől. A vezető feje ugyan érintkezésbe került a tetővel, de nem volt komoly az ütközés.
Amennyiben gyermekszállításra vetemedünk az SLK roadsterrel, használjunk Mercedes típusú gyerekülést, ennek behelyezését ugyanis érzékeli az autó elektronikája, és kikapcsolja az utasoldali légzsákot. Más hordozókkal ez a funkció nem működik, így a matricázás hiányát joggal rótták fel a tesztelők a Mercedesnek, akik ígéretet tettek a figyelmeztetések kijavítására.
Az autó motorházteteje és lökhárítója meglehetősen kíméletlen a gyalogosokkal szemben, itt még komoly tennivalók várnak a cégre.
Az NCAP által tesztelt három roadster közül a Mercedes rendelkezik a legtöbb biztonsági felszereléssel, az idei modell négy légzsákkal, előfeszített, överő-határolós bitztonsági övekkel, ABS-szel, ESP-vel és vészfékasszisztenssel kerül forgalomba.