Opel Zafira (2005)
Elődje 2001-ben az utasvédelmi skálán még csak három csillagig jutott, az új modell viszont kifogástalanul megfelelt az elvárásoknak. A gyalogosok számára édesmindegy, hogy vadiúj vagy ötéves autó kapja őket telibe: a gázolás maradt kétcsillagos. Az előző Zafira idején az NCAP még nem osztályozta a gyermekvédelmet; az új generációs vas négycsillagos eredménnyel oltalmazta az új generációs hús-vért.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 33
Frontális: 14 (88%) Oldalsó: 18 (100%) Biztonsági öv-emlékeztető: 1
Gyermekbiztonság: 37 (76%)
Gyalogosbiztonság: 16 (44%)
Az EuroNCAP a Small MPV kategóriába, vagyis a kis egyterűek közé sorolta a Zafirát. Ez a mezőny elég vegyes, a minősítő intézet bedobált ide mindent a teherautóból lett Berlingótól az aprócska Ford Fusionon át a Mercedes Vaneóig. Ha feltesszük, hogy ezt a cikket most azok olvassák, akik ötnél több üléses egyterűekben érdekeltek, alaposan leszűkíthetjük a számukra izgalmas kört. A Zafirával egyívású versenyzők közül a Honda FR-V négy csillagot ért el, szintén ötösre vizsgázott viszont a Mazda 5 . A régebbi modellek közül a VW Touran és a Corolla Verso akad fent azok rostáján, akik kompakt buszlimuzinjuk kiválasztásának folyamatában feltételül szabják az öt csillagot. Biztos van más biztonságos hat-hétüléses is, de például a Grand Scénicet még nem tesztelte az NCAP.
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
1448 kilogramm tömegű, 1,6 literes benzines, Enjoy felszereltségű Zafirák végezték be életüket az NCAP laborjaiban. Az ABS szériatartozék az autóban, viszont a biztonsági öv bekötésére figyelmeztető berendezés csak a vezetőre ügyel. A frontális ütközési próbán a karosszéria minimális mértékben torzult, a vezetőoldali ajtó úgy nyílt a 64 km/h-val elszenvedett csatt után, mintha mi sem történt volna.
A masszív utascella (ahogy az NCAP fogalmazott: "extrém merev"), a kétfázisú légzsákok, öv-előfeszítők és erőhatárolók is példásan végezték munkájukat, a dummy-k haja szála se görbült A sofőr lába már inkább, ez a végtag erőteljesen nekiütődött a kormányoszlopnak és a magasságállító karnak, a karambolban egy igazi ember alighanem látványos és fájdalmas sérüléseket szenvedett volna. Ettől eltekintve a lábtérben nem észleltek jelentős izgés-mozgást, a pedálok maradtak, ahol voltak.
Az oldalütközési próbákat még derekasabban állta ki az Opel. Az első ülésbe épített oldallégzsákok és a felfúvódó függöny százszázalékos eredményt hoztak mind a póznateszten, mind az oldalról támadó deformálódó akadály esetében.
A gyermekek védelmében is derekasan kiáll a Zafira. A szokásos másfél és hároméves gyerekmakettek a szokásos Britax Römer ülésekben kuksoltak, a nagyobbik szépen becsattintva az ISOFIX-kapcsokkal, a kisebb pedig a menetiránynak háttal, a felnőtt övvel bekötve. Az ütközések alatt mért terhelési értékek bőven belül voltak a sérülés nélkül elviselhető határokon, csak a kisebb baba nyakára és a nagyobb mellkasára jutott jelentékenyebb erő a frontális karambolban. Ennél sokkal aggályosabbnak ítélte az NCAP az anyósülés bekapcsolt légzsákja és az ide háttal bekötött gyerekülés együttes veszélyét nem elég határozottan jelző figyelmeztetést; mindössze egy könnyen lekapargatható matrica volt a műszerfal utasoldali külső felén. A napellenzőcímkéről megfeledkezett az Opel.
A gyalogosok sem járnak nagyon rosszul, ha egy épp egy Zafirát választ elgázolásuk eszközéül a sors. A lökhárító viszonylag puhán olvasztja magába a járókelőket, a motorháztető teteje is elég lágy azokon a foltokon, ahol egy gyermek vagy felnőtt feje találkozik vele. Gond a gépháztető elülső élével van: ennek kialakításánál a tervezők nem számoltak combokkal és csípőkkel.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
