Lehúzott ablaknál érdekes légmozgás figyelhető meg, a huzat felfújja a szoknyát a nyakba. Ha ez direkt van így, minden elismerésem, ha pussy magnet nincs is az ülés alatt, ennyit mindenképpen tud.
Talán abnormális előképzettségem miatt, de nem tudok kiragadott tárgyként kezelni egy autót, látni akarom benne az elődjét és szeretek találgatni, merre tart a forma fejlődése. Így van miért izgulni modellváltás előtt. Ezért vártam az új TT-t is, mert az Audik a látványosan végigvitt következetesség jéghideg változatai. Az egymást követő modellek egymásraépülése miatt imádom a valóban halálunalmas Volvókat is, és ez hiányzik olyan nagyon az összes japán autóból.
Semmi se történne, ha lecserélném akármelyik Lexus fényszóróját vagy a komplett elejét egy másikéra, az új keverék minden szépsége ellenére is csak gyökerek nélkül lógna a levegőben. Ez egy Audival nem történhet meg, a TT-n kizárólag ezek az elemek kaphatnak helyet, az összes vonal és megoldás levezethető a többiből, de akár a közeli és távoli rokonok rendezőelve is felismerhető. Az autónak van eleje és vége, nem csak részletek esetleges halmaza, szép megoldások kuplerája. Múzeumba vele!
A TT enyhén szólva minimalista felfogásban született, elődjéhez képest sokkal élettelenebb. Az egész tömegét két oldalról közrefogó, erősen felfelé feszülő két ív a kötelező Audi-kellék, a single frame-be zárt hűtőrács oldalán emelkedik el a földtől. Közrefogja a levegőbeömlőket, a fényszórók irányába elkezd keskenyedni, átbukik a kidomborodó kerékíveken, magas övvonallá lapul és a hátsó lámpák szélességén csúszik le hátul. Ezt a vonalat követi a fényszórók felső éle is, a tetőoszlopok is ebből nyúlnak ki. Ennyi az egész.
Nem véletlenül bukik Karl Lagerfeld annyira az Audira, hogy az RS8-ról még egy ijesztően fagyos fotósorozatot is készített. A német származású, kozmopolita Lagerfeld zseniális ruhatervező, saját kollekciói mellett ő viszi tovább a Chanelt is. De soha nem venném fel egyik ruhadarabját sem. A legutolsó gombig átgondolt, az egész életművébe és az aktuális kollekcióba tökéletesen illeszkedő darabokban annyi élet, nőiesség és báj sincs, hogy a legfrigidebb bürokrata sem hordaná őket. Akikben meg annyi energia van, hogy még ezeket is életre keltenék, inkább színesben járnak.
Az új modellen megoldották a lesimított formát tönkrevágó, de az autónál lényegesen szerényebb képességekel bíró macskajancsik életét megmentő szárny problémáját is. A karosszériába simuló elem 120-nál szépen magától előbújik, s nekiáll leszorítani.
A belső kialakításban csak a piros bőr gyanús, hiába igazították hozzá tökéletesen a műanyag elemek színét. Ebben a pontosan kiszámított környezetben a sok vörös marha inkább tűnik egy kapuzárási pánik elkapta bajor gazdálkodó egyéni megrendelésének, mint sportosnak. Ezt leszámítva a belső tér elemei is következetesen épülnek fel. A kör alakú műszerek és légbeömlők szigorúan egy vonalra vannak igazítva, a középkonzolon felismerhető a hűtőmaszk fejreállított trapéz formája. A légbeömlők krómkeretének homorú mintázata a kormány küllőinek díszítésén is megjelenik és az ajtónyitón is megismétlődik. A kormány lecsapott alja talán még meg is könnyíti a beszállást, de mindenképpen jól kiegészíti a körökre és vizszintes erővonalakra épülő teret. Semmi játékosság, de ez így nagyon jól átlátható.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
