Az orosz Avtorevju autós szaklap munkatársai kaptak az alkalmon, hogy kipróbálják a fejlesztés alatt álló új Volga, a GAZ-3115 egyik példányát. Ha minden jól megy, három év múlva kerülhet sorozatgyártásba a típus. Ha elbukik, sokan attól tartanak, hogy az egyben a Volga végét jelentené.
![]() |
Bár a Volga történelme is jelentős, most a cég jelene is épp elég érdekes. Az itthon ismert utolsó típus, a pártállami garázsokban a nyolcvanas évek végén felbukkant szögletes 3102 még mindig gyártásban van, és egyre nagyobb arányban befecskendezős motorral készül. Az egyetlen mostani Volga kombi is ezen alapul, már 3110-es orrésszel, de rombusz alakú régi hátsó lámpákkal. Utóda, az 1997-től gyártott 3110 sem tagadhatja le a származását. Tekintélyt parancsoló méretein túl a helyiek a felszereltség okán illetik rossziszkij Mercedes néven.
![]() |
|
![]() |
![]() |
GAZ 3111 |
Ugyanakkor évek óta húzódik a Rover és Jaguár keverékét idéző 3111 kifejlesztése és gyártása. Nemrég a hírek arról szóltak, hogy a GAZ új vezetése törli a programból a típust. Valamivel később már arról volt szó, hogy Euro 3-as motorral mégis elkezdődik valamifajta németországi export.
Az első fényképek alapján az orosz autóipar megújulását várók az új 3115-ös Volgát egyenesen a luxuskategóriába, azaz a helyi besorolás szerinti E osztályba helyezték. Viszont az Avtorevju szakértői inkább a szerényebb D osztály, vagyis az Opel Vectra, Peugeot 406 és Volkswagen Passat által képviselt felső-középkategória méltó tagjának tartja. A pozicionálás a GAZ olyan tervére világít rá, hogy megpróbálják elfoglalni a Moszkvicsok gyártásának leállásával keletkezett piaci rést. A valódi kérdés természetesen az otyesztvennij, azaz hazai gépjárművek piacának átrendezése.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kipróbált GAZ-3115 prototípus az "eredeti orosz automobil" megalkotására tett korábbi formatervezési kísérletek sorába illeszkedik. A manufakturális keretek között kis szériában készülő futurisztikus GAZ-3111-hez képest azonban a nyizsnij-novgorodi fejlesztők most nem erőltették meg magukat, állapította meg az Avtorevju. A GAZ-3115 eleje ugyanis az egy generációval korábbi Audi A4-re és a 3-as sorozatú BMW-re emlékeztet, hátulról pedig egy Opelre. Az alakja, különösen a széles hűtőrács által dominált orrész ugyanakkor valószínűsíti a Volga genotípust. (Szerintünk az eleje Daewoo, a hátuljában viszont mintha tényleg volna valami Volga-szerű - a szerk.)
Attól eltekintve, hogy a 3115-ös Volga az őseihez hasonlóan hátsókerék meghajtású, a futómű kialakítása jelentősen változott. Az Avtorevju munkatársai az új Volga alá pillantva meglepődve látták, hogy a megszokott hátsó híd helyett stabil segédkeret közbeiktatásával többlengőkaros független felfüggesztéseken áll az autó.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ez a változtatás a lengő tömegek csökkentésén és a kedvezőbb kinematikai tulajdonságokon túl a helykihasználást is javítja. A kompakt többlengőkaros megoldásnak köszönhetően lejjebb kerülhetett a csomagtér padlója. A kanyarokban jelentkező oldalirányú dőlést hátsó felfüggesztések közé iktatott stabilizátor mérsékli. Mindez arra utal, hogy az új GAZ kifejlesztésénél az irányíthatóság és a stabilitás a prioritások között szerepel. A tesztelt autóban volt egyébként blokkolásgátló is, az egyéb elektronikus aktív biztonsági rendszerekről, például a sodródást korlátozó ESP-ről viszont lemondtak.
A fogasléces kormánymű az erőátvitel miatt teljesen lentre került, és hidraulikus rásegítéssel látták el. Az új Volga első felfüggesztése kétkaros megoldást alkalmaz, a karok függőleges megvezetésével. A karosszéria elöl is masszív segédkeretre támaszkodik, gyanúsan széles helyet hagyva a motor számára. Az orosz lap munkatársai úgy ítélték meg, hogy mintha legalábbis egy V6-os blokkot szántak volna előre.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
