Már kezdtem sajnálni a C30-at, hogy tessék, eddig tartott az általa egyedül birtokolt Izgató Volvo Vagyok cím, mert itt az új C70, és ledarálja a kis lapos seggűt. Nem így történt.
A Volvo ügyes húzásként a kabrióval fejezte be az uniformizálást, a legfinomabb falat utoljára maradt. Így jutott a csúcsra az S80-as bevezetésével 1998-ban induló új arculat. Várom, merre tovább, mert ezekkel a formákkal már mindent elmondtak. A változatosnak semmiképpen sem mondható modellpalettába a C70 csukott tetővel súlyosan beleolvad. Nevezhetjük a Volvókat akár konceptuális szoborcsoportnak is, még mindig érdekesebbek, mint egy konceptuális halraj, mindenesetre a benzinkutas megkérdezte, ez-e az új S40-es. Igen, az S40-es padlólemeze, de rajta az új C70-es van. A parkolóházba már nyitva fordultam be, ott egyből tudták az őrök, mit hoztam.
Kupéként pont, ahogy az S40, nem keresi a feltűnést. Jobban megválasztott színben lehetne vele nyugodtan svarcba járni, nem tűnne fel a szomszéd néninek az idegen autó a Pisti/Jucika háza előtt. Pedig elképesztően gyönyörű, összefogott forma, főleg Volvo-fetisistáknak, akik még mindig lázba tudnak jönni egy új variációtól csónak- poáng alapokra.
Ezt is a két erőteljes, domború övvonal fogja közre, ezek a vaskos ívek jelölik ki a többi, nekik alárendelt elem elhelyezkedését és formáját. A többi modellt is meghatározó megoldás a kabrión a leglátványosabb, az autó nyitott tetővel durván feszül és domborodik a közönségesség legapróbb jele nélkül. Szemből a típus kockalámpahagyományát őrző fényszórók szépen befordulnak oldalra, felülről pedig gyilkos orkát idéznek. A lámpa az előtte induló övvonalat követve újra megjelenik a visszapillantó tükör formájában, a tengeri ragadozó motívum pedig az autó csomagtartójának cápauszonyában ismétlődik. Nem túl eredeti ötlet, de a visszapillantóból nagyon jól mutat. A Volvo-szerelem mellé Chris Bangle -pártisággal is terhelt vagyok, BMW-uszony egy C70 tükrében nekem már nagyon erős inger.
Pinifarina Sverige AB
A Volvo Cars Corporation (40%) és a Pininfarina (60%) 2003-ban alapított, a svéd uddevallai székhelyű vegyes vállalata.
Oldalnézetben a hirtelen, derékszögben levágott befejezés rak rendet a sok kövér ív között, a vaskos, vízszintesen tagolt fenék a két kipufogóval elég meggyőző. A kupéformát egyáltalán nem sérti a kabrióság. A 30 másodperc alatt, csak álló helyzetben nyitható tetővel a Pininfarina Sverige AB első terméke elkerülte a CC-k zárt állapotban nevetséges, korcs alakját. Ez a háromrét hajtogatott tetőnek köszönhető, meg a fordított hozzáállásnak, hogy a mérnököknek kellett megoldaniuk a tisztességes kupéfazon kinyithatóságát. Az olaszok pedig erősek a Volvo kupék tervezésében, a látványos 262 C-t a Bertone stúdió készítette.
Volvo 262 Bertone Coupe
Tudatlanul éltem úgy sokáig, hogy a 240-es Volvo volt a legkedvesebb autóm. A szögletes, drabális autókat szeretem, a 240-nél meg csak egy tank drabálisabb. De az túlságosan lekerekített, így maradt a 240. A Bíbor folyók 2 -ben Jean Reno egy 262 C-vel furikázik (amit rommá is lőnek), és akkor megvilágosodtam, mit is szeretnék, ha majd végképp elborul az agyam.
1977-ben az olasz Bertone építette a négyüléses kupét a gigantikus 264-es limuzin alapjaira. A kis széria miatt a Carrozzeria Bertone gyártotta is egészen 1981-ig. A kupét 1980-ig 2,7-es, majd 2,8-as, 16 szelepes V6-os motorral és 4 sebességes kézi, illetve 3 sebességes automata váltóval szerelték, belül természetesen bőr üléshuzat és mogyorófa betétek jártak hozzá.
Gyengém, a széles C-oszlop tényleg amerikai hatásra lett ilyen, a Svédországba látogató Henry Ford II -vel érkező Lincoln Mark kupéknak köszönhető. Összesen 6622-t gyártottak belőle, az akkori ára - 17-20 000 dollár - megegyezett a BMW 528i-vel.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
