Három literből 286 lóerő. Egy dízel félszerzetben. De ez önmagában mind semmi. Az érdekes az, hogy a BMW elkészítette A Tökéletes Autót. Ez az.
Amióta az X3 létezik, minden megpillantásakor megrökönyödöm a csúnyaságán. A legdacosabb dizájn a világon; nem szerencsétlenül ronda, mint egy Ssangyong, hanem szándékoltan, tudatosan diszharmonikus. Se elöl, se hátul nem találkozik rajta semmilyen vonal semelyik másikkal normálisan, egy végtelenül dühös formatervező feltartott középső ujja az értetlen, maradi világnak.
Sose szerettem és sose akartam megismerni igazán, ezért volt akkora
pofon, amikor úgy egy éve egy |
tévés forgatás során
kiderült, hogy
a legértelmesebb BMW és az egyik legjobb autó Föld kerekén. Erre
a gyár nekilátott újbatenni, de hogy ne veszítse el a fonalat, a
legfontosabb értékeket gondosan megőrizte. Az X3 maradt rút és
fantasztikus.
Festék az ütközőkön! Három LED-csík a hátsó lámpában! Nagyobb BMW-vese elöl! Új! Nagyjából ezekért a mondatokért kapták a fizetésüket a BMW formatervezői az elmúlt hónapokban. Szögezzük le: az X3 semmit sem változott az alaposan kipróbált tavalyi modellhez képest. Ugyanez a helyzet belül, órákig meredtem a monitoromra, alkoholos filccel a kézben, hogy bekarikázom a különbségeket, de végül egyetlen gyanús fabetétet találtam, és kész.
Nem is ezekért vittek minket Münchenbe, hogy aztán telekürtöljük a világot az állandóság örömével. Arra ment ki a játék, hogy a kezünkbe nyomják a 286 lóerős, ikerturbós dízel X3 kulcsát, semleges arcot vágjanak, és ránk bízzák, hogy felismerjük: a világ legjobb autójában ülünk.
Ismertük már a motort az 535d-ből, és úgy gondoltuk, hogy ez a világ legjobb dízele és kész. Ezen viszont fejlesztettek még egy kicsit, így lett 272-ből 286 ló, 560-ból 580 Nm. És jött vele egy új hatsebességes automata váltó, ami állítólag sokkal jobb az elődjénél. Maradt az állandó összkerékhajtás , a közúton nagyszerű, könnyű terepen elfogadható futómű.
A 35d motorban az a legjobb, hogy képes pörögni és fordulatot ejteni. Lehet rendesen brumm-brummozni vele, amire minden más dízel alkalmatlan. Meg persze az sem rossz, hogy alapjárattól akkora a nyomatéka, mint az ugyanakkora benzinesnek, aztán két másodperccel később már a duplája. Nullától kétszázig egyetlen szüntelen csodálkozás a gyorsulás, és nem ahhoz képest megy nagyon jól, hanem mindenhez képest irgalmatlanul erős. A vége 240, amiből az utolsó 20 addig tart, mint a 220 előtte, de ez bizony nem kritika.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
