A Nissan akkorát dobott a Qashqai-jal, hogy önkéntelenül is mindenki célkeresztjébe került. A Peugeot 3008 után itt az újabb kihívó, és nem kopogtat: rárúgja az ajtót.
Érdekes, hogy amíg a franciák egy öszv... ehmm... crossovert deklarálnak ellenfélként, addig a Škoda nem kertel, és egy egyszerű kompakt SUV-val le is tudja a beazonosítást. Ez a fajta célratörő őszinteség jellemezte az egész kétnapos nemzetközi sajtóbemutatót a festői Szlovéniában. A sajtótájékoztató röpke harminc perc, kicsi maszlag a formáról, egy kis statisztika, az érdekes dolgok kiemelése és kész. Persze egy egész napos tesztvezetés után minek is órákat beszélni arról, amit már úgyis mindenki kipróbált, megtapogatott, megszagolt és megismert? Az idő pénz, abból meg ilyenkor nincs sok sehol.
Vagy mégis? Meglepő módon alig párszor hangzott csak el a „gazdasági helyzet” kifejezés, és nem rémisztgettek mindenféle számokkal, kimondták kerek perec: jól állunk gyerekek, nincs kaka. Az egész modellpaletta frissnek mondható, tavaly ugyan némileg csökkentek az eladások, ellenben idén már 15,4 százalékkal több autóra kaptak megrendelést, mint egy éve ilyenkor. Van nevük a piacon, motorpalettájuk sem szegényes, ráadásul ma már a konszern legmodernebb fejlesztéseihez is hozzáférnek, elmúltak már az idők, amikor a bátyó levedlett kabátját hordták.
Ráadásul most itt van ez a szerzet, amivel belépnek az egyik legdinamikusabban fejlődő kategóriába. Idefelé jövet sokat gondolkodtam a névválasztáson, vajon miért lett Yeti? Miért nem valami komolyabb? Ennyire fiatalos lenne? Hogy néz majd ki a Kuga-Qashqai-Tiguan (ezt nem szívesen hallják) között? Lelövöm a poént: jópofán. Bizony ám, ez volt az első szó, ami az agyamba tolult. Pedig első ránézésre nem is túl szép, de ahogy ott állt, két kerek kis bamba szemével, magasra csapott seggel, azonnal megkedvelte az ember. Végre egy tényleg egyedi arc, amely láttán nem azt kezdi el kutatni az elme, hol látta már, hanem új könyvtárat nyit neki, és elraktározza. Jópofa. Ízlelgessék. Ugye?
A széles, vigyorgó krómszáj és a két kerek ködlámpa−nappali fény−kanyarfényszóró külön-külön sehogy sem áll össze eggyé, mégis valami bumfordi bájt kölcsönöz a doboznak. Mert doboz ez valójában, magas szélvédőjével-kabinjával hunyorítva emlékeztet a Mercedes GLK-ra, azt is szerettük. Persze óhatatlanul elkezd Roomsterezni mindenki, aki látja elsuhanni, de önök ezentúl csak nevethetnek a tudatlanokon, hiszen egyetlen karosszériaeleme sem azonos a kis egyterűvel, ahogy a platform sem, amelyre épül. Míg a Roomster egy amolyan Octavia-Fabia hibrid, addig a Yeti az Octavia Scout padlólemezét használja, annál szélesebb nyomtávval, rövidebb túlnyúlásokkal. A szigorúan két részre osztott üvegfelületek azok, amik felidézik a Roomstert, de a szélvédő meredekebb, a forma kicsit szögletesebb.
Háromféle motorral és ugyanannyi felszereltségi szinttel szerelt példányok vártak minket, persze az övcsatra ragasztott filcdarabot, mint zajcsökkentő eszközt, itt is megkaptuk, pedig semmi szükség rá, a beltér minősége nem követel meg ilyen trükköket. A felszereltségi szintek is inkább csak pro forma voltak feltüntetve, hiszen szinte mindegyikben akadt egy csokornyi feláras extra: motoros ülés vagy teljes üvegtető, esetleg 7 fokozatú DSG váltó.
A beltérben nem érnek nagy meglepetések. Az ülések magasak (volt hová építkezni), ülőlapjuk inkább keskeny, mint széles-terpeszkedős. A műszerfal – hála a jól ismert kapcsolóknak és ikonoknak – pár perc alatt áttekinthető, megszokható, onnantól minden kézre áll. A kormány két tengely mentén állítható, a váltókar rövid, ha nagyon felemeljük a vezetőülést, kicsit már messze is van. A széles középkonzolt megérzi a térd hosszabb távon, de cserébe érintőképernyős multimédia-központot tartalmaz. A tényleg szokatlanul nagy szélvédőnek és a sok üvegfelületnek hála a kilátás remek, de az utastér gyorsan felmelegszik, sűrűn kell használni a klímát. Az ülések alatt másfél kilós teherbírású rekeszek, a középkonzolban és az ajtózsebekben PET-palack pihenők, na és az olcsó és hatékony okosságok. Ilyen a könyöklő kis le-fel mozgatható műanyag lapkája, amit felemelve az így előtűnő kis résen a hideg levegő áramlik az üregbe, így hűtve azt és a már említett ajtózsebek oldalához rögzített kis gumigurtnik, amik tökéletesen fixálnak mappát, térképet vagy bármi mást, így az nem csúszkál ide-oda. Olcsó és hatékony, ahogy a csomagtérbe rendelhető, szétnyitható kis kempingasztalka is.
A VarioFlex ülésrendszer három különálló ülése egymástól függetlenül csúsztatható, így hátul elférnek a nagyra nőttek is, a középső háttámláját előredöntve pedig kis étkezőasztalt kapunk, pohártartóval, nádi hegedűvel. Ez a középső kakasülő amúgy is olyan mostohagyerek, ha nem akarjuk, akár ki is vehetjük, így a két szélső ülést egymáshoz közelebb húzva már tényleg bőséges teret kap a két hátsó utas. A támlák persze dönthetőek, az ülőlapokkal együtt akár a két első ülés mögé is behajtogathatjuk őket. Ha mindhármat kivesszük, 1760 liternyi teret kapunk. A hasábformának hála hátul is van hely, vállban-fejben egyaránt, és a lábtér is egész emberes, egyszóval el lehet benne férni relatíve kényelmesen, na.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
