November hetedike alkalmából hatalmas ajándékkal kedveskedünk olvasóinknak. Fogadják tőlünk szeretettel ezt a kéttonnás, bő öt és fél méteres szovjet limuzint!
Aranybányára bukkantam. Egy dunántúli községben botlottam a kis veteránfelújító műhelyre és a csinos magángyűjteményre. A lelőhely pontos helyét egyelőre nem mondhatom el, csak arra kaptam engedélyt, hogy magam termeljem ki a nemesfémeket. A Totalcaron sorozatban mutatjuk be a gyűjtemény legjobb állapotú darabjait. 2006-ban a tulajdonosok szándéka szerint szabadon látogatható tárlat nyílik a különleges autókból, motorokból, ez lesz az alkalom, amikor elárulom, hova is tettem az X-et a térképen. Addig is: köszönjük a lehetőséget az Old Chip és Old Rent Kft.-nek!
Még mielőtt a garázsban a kulcsot a kezembe nyomták volna, szigorúan a szemembe néztek, és azt mondták: erről az autóról egy kicsit másképp kellene írnom. Goszpogyin pomiluj, hogyan? Milyen borzasztó dolgok derülnek ki vajon mindjárt. Lenin szelleme kísért a szovjet limuzinban? Cárivadékok vére fröcsögte tele a kárpitot? Kulákok átka ül a mozgó alkatrészeken?
Kiderült, hogy mindezekről szó sincs, illetve legalábbis nem tudnak róla. Csupán annyi az egész, hogy el kívánnak határolódni a számtalan anakronizmustól és kókánytól, amit úgyis felfedezek az autón. Tervezik a teljes, korhű rekonstrukciót, de a ZIM pillanatnyilag nem túl autentikus. Merthogy a tulajdonos Ukrajnából vásárolta, ahol leleményes restaurátorok úgy gondolták, jó lesz ebbe az autóba egy négyhengeres M24-es Volga-motor is a gyári soros hat helyett.
Ha pedig a motor Volga, legyen a váltó is az, Urrá!, kiáltottak; a kormány melletti kart kiszerelték, a padlót kilyukasztották, és ott hozták fel a padlóváltó isten tudja milyen autó fogantyújában végződő karját. Még beszereltek egy új tankot a csomagtartóba (úgyis elfér, a régit meg minek hegesztgetni), a hátsó könyöklőkből simán kihagyták a hamutartókat, úgy kárpitozták újra, i ták dálse, i ták dáléje.
A ZIM egyénisége még ezeken a bűntetteken is átsugárzik, igazi jó orosz vas, nem tudott neki megártani semmi. Mérete, tömege lenyűgöző: a méltóságteljes limuzin tartósabb darabnak bizonyult, mint szülőatyja, a szovjethatalom.
A masztodon
Tudják, mi az? Kipusztult, hosszú agyarú ormányos jószág, az elefánt bétaverziója. Az elefánt nem a mamut leszármazottja, hanem közös ősök sorából erednek, ha úgy etszik, unokatestvérek. Ebbe az ősláncba illeszkedik a masztodon. A mamut gyapjas volt, ellenben a masztodon szőrtelen bőre barnásszürke. A legnagyobb masztodonagyar, amit találtak, négy méternél is hosszabb. Önök szerint a mai afrikai elefánt kisebb, vagy nagyobb, mint egy masztodon, vagy egy mamut?Bizony nagyobb. A legnagyobb fellelt masztodon marmagassága három méter. A rekorder mamut még nála is nagyobb volt, 3,3 méter marmagasságával (az átlag 2,3 - 2,8 méter). Az afrikai elefánt marmagassága ellenben a négy métert is elérheti! Az átlagos indiai elefánt nagyjából csúcsmasztodonnyi, 2,5-3 méteres vállmagasságával. Keresztyének, figyelem: itt egy remek bibliai szemléletű értékelést találtunk az ormányosokról.
1948 májusában a GAZ autógyár (amit akkoriban a jeles külügyminiszter tiszteletére Molotov Autógyárnak, Zavod Imenyi Molotovának hívtak) megbízást kapott a kormánytól egy hatüléses modell kifejlesztésére. Az autónak a Pobjeda és a gigantikus Zisz 110 közti űrt kellett betöltenie. A projekt lefuttatására 29 hónapot adott az SZKP Központi Bizottsága.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
