Ön mit vinne haza egy új Focus áráért?

tegnap, 16:03 Módosítva: 2017-09-20 21:28:33
291
52 hozzászólás

Korábbi posztunkban arra kerestük a választ, hogy mennyire vonzó Magyarország jelenlegi legolcsóbb új személyautója, a Lada Kalina a hasonló áron kapható használt alternatívákkal szemben. Most ezt a gondolatot tovább fűzve vizsgáljuk meg, hogy milyen a használt kínálat egy új Ford Focus áráért. Ahogy korábban, úgy most sem a gyári honlapon található listaárat vettük alapul, hanem a kereskedők által hirdetett legalacsonyabb készpénzes árat, azaz az egyhatos, szívó benzinmotoros Focus esetében 4,154 millió forintot. (Fordos finanszírozást választva amúgy további kétszázezret spórolhatunk.)

52 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Német fosdaráló, ami idő előtt kop el

szeptember 17., 10:47 Módosítva: 2017-09-20 06:19:32
116
42 hozzászólás

Retró életérzés - kedvezően

A kép illusztráció (forrás: Wikipedia)
A kép illusztráció (forrás: Wikipedia)

Nyolc éve megszületett a döntés: venni kellene egy gazdaságosabb fürge kis szaladgálós jószágot. Ezt még egyszerű volt eldönteni. Annál nehezebb volt a mérhető paraméterekhez tartozó autócskát becélozni!

42 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mazda 6 olcsón? Csalnak, de lebuktak!

szeptember 13., 17:54 Módosítva: 2017-09-17 18:19:47
286
20 hozzászólás

Tudtuk, hogy itt ólálkodnak körülöttünk, mert ti, lelkes Totalcar-olvasók több levélben is megírjátok, ha gyanús hirdetést találtok használtautó-keresés közben. A legújabb találat különlegessége, hogy ebből sajnos nem lóg ki eléggé a lóláb, ezért bemutatom a mögötte lappangó módszerrel együtt, mielőtt valaki azt hiszi, 1,2 millióért lesz egy kilencéves ép és szép Mazda 6-osa, ha gyorsan átutal 500 ezer forintot valakinek, akiről szinte semmit sem tud. Autója nem lesz, de pénze sem.

screenshot-www.
20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mit tehetsz, ha tekert órás autót vettél?

szeptember 11., 17:44 Módosítva: 2017-09-16 09:44:51
925
74 hozzászólás

Na jó, azt hiszem most lett elegem. Tudják, az utóbbi hónapokban olyan gagyi meséket hallgattam telefonon, mindenféle autóeladóktól, nevezzük őket akár kereskedőknek, hogy megáll az eszem. Mostanában egy 2008-as Volvo S40 nyomában loholok és ez az autó már több kézen ment keresztül, mint ahány ajtaja van. Hét évnyi használat után, júniusban adta el a korábbi gazdája, 620 ezer forintért.

A sötétszürke Volvo három hónapon belül négyszer váltott tulajdonost, közben többször hirdették a Használautó.hu-n is, ahol előző gazdája is kiszúrta, mert a hirdetési fotókon szerepelt az autó rendszáma, és minden ismertetőjegye is segített az azonosításban. Volt alkalmam végigmozizni, hogy a koszlott vacakból táltos paripa fejlődik a hirdetési szövegekben, és vele száguldott az ára a mezőny élére. Két napja ismét eladták, és ahogy a Belügyminisztérium rendszerében látom, át is íratták már, hiszen a korábbi kettő helyett már három 200 ezer körüli kilométerbejegyzés szerepel a rendszerben. Az alábbiak nagyon fájnak majd egy használtautó-vásárlónak, ha magára ismer.

74 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Emberek nélkül semmit sem ér a sportautó

szeptember 10., 16:29 Módosítva: 2017-09-12 16:09:19
530
18 hozzászólás

Komoly szerencse, hogy az MX-5 első három generációja elérhető árba öregedett, így sokan megengedhetik maguknak. Viszont, mivel nem egy hagyományos értelemben vett erős autó, így elkerülik azok, akiknek még mindig a katalógusadat-számháború szintjén áll az autós szocializációja, vagyis a társaság többnyire vidám, lelkes, nem egymást görcsösen lehagyni/legumitégetni/leszólni akaró arcokból áll. Tegnap pedig jó 250-en jöttek össze a hazai MX-5 klub éves találkozóján, a Hungaroringen.

18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Az ésszerű álomautó - amíg megy

szeptember 10., 11:58 Módosítva: 2017-09-13 14:02:33
473
108 hozzászólás

Az ésszerű álomautó - amíg megy

69605
  • Az érzés, mikor 15.000 km-ként cserélteted az olajat, hogy a hosszú élet biztosítva legyen.
  • Az érzés, mikor rendre kérdezgeted a szervizben, mit lehetne még megújítani.
  • Az érzés, mikor közlik veled, a vezérműlánc "karbantartásmentes", nem cserélik ki neked százezernél.

...

  • Az érzés, mikor bimbammol egyet a computer és a motor nyugovóra tér.
  • Az érzés, mikor küzdesz a kamionokkal az első lehajtóig.
  • Az érzés, mikor ingedet összekened a motortérben matatva.
  • Az érzés, mikor másnap a szervizben közlik a diagnózist.
  • Az érzés, mikor meghallod a szót: vezérműlánc.
108 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Miért vernek át, ha használt autót veszel?

szeptember 9., 11:34 Módosítva: 2017-09-15 06:54:53
322
55 hozzászólás

Az RTL Klub Magyarul Balóval című műsorában tegnap este a magyar használtautó-piacot sújtó bűncselekményekről, csalásokról, átverésekről beszélgettünk a Becsületesnepperrel és Dr. Vágány Tamással, a DAS Jogvédelmi biztosító jogtanácsosával. Konkrét esetek, megoldási javaslatok és tanácsok mindenkinek, aki autót vásárol, de nem szeretne áldozattá válni, íme: 

55 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen reklámot többet nem látsz

szeptember 8., 17:33 Módosítva: 2017-09-12 06:23:19
251
13 hozzászólás

Hatszor, vagy nyolcszor nyomtam meg az újrajátszást, és még most is csak a szememet dörzsölöm. Ilyen reklámot soha senki nem forgathatott. Ez csak egy vicc, az életben nem sugározták semmilyen tévécsatornán, nem ment mozifilmek előtt. Vagy tényleg az a helyzet, hogy régebben minden jobb volt? És menő autóhoz mertek forgatni belemenős szpotot?

Ha én lennék döntéshelyzetben, én sem mernék manapság egy ilyet bevállalni, de talán közel ötven évvel ezelőtt sem. Nem azért, mert majd mit szólnak a nagyseggű kispolgárok – akkoriban talán még nem ugrott volna a nyakamnak valamelyik ál-jogvédő, hogy szemérmetlen testszégyenítők vagyunk, a body shaming zászlóvivői.

13 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Szombaton ismét megtelik a parkoló

szeptember 8., 11:29 Módosítva: 2017-09-09 14:50:26
1
0 hozzászólás

Most szombaton, vagyis szeptember 9-én, délután 3-kor véget ér a nyári szünet, visszatér a Parkoló Parádé. Kellemes, kora-őszi időjárást ígérnek, vagyis idén talán utoljára ácsoroghatunk pólóban kedvenc autóink mellett. A helyszín most is a Hungexpo, ahol 6-ig miénk a terep. Mivel minden információ elhangzott már legalább egyszer, ez a poszt amolyan emlékeztető, mert mi szóltunk.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Mi szóltunk: szombaton Parkoló Parádé!

szeptember 6., 17:42 Módosítva: 2017-09-10 09:00:21
133
1 hozzászólás

Ha eddig valami furcsa oknál fogva se a címlapon, se a Facebookon nem ért el a hír, hát most szólunk: szombaton (szeptember 9.) 15:00 órától Parkoló Parádét tartunk a Hungexpón! A lényeget a linkelt felületeken már leírtuk újra és újra, szóval ez itt inkább csak egy úgynevezett emlékeztető poszt; ne panaszkodjon senki, hogy elmaradt a nyomatékosítás. 

Lesz ugyan még idén Parkoló Parádé, de pólós-rövidnadrágos csak ez a szombati
Lesz ugyan még idén Parkoló Parádé, de pólós-rövidnadrágos csak ez a szombati
1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Használtat egy új Lada áráért?

szeptember 6., 13:12 Módosítva: 2017-09-09 13:09:31
286
42 hozzászólás

Gyakran találkozunk azzal a jelenséggel, hogy az óriásplakátokon látható új autók árai a kereskedésekben valamilyen extra kedvezménynek köszönhetően tovább csökkennek. Persze tudjuk, hogy ez utóbbi a valódi alapár, csak a vevő így jobban érzi magát, hisz olcsóbban kapta meg az autót, mint amennyiért mindenki látta a hirdetésekben. Ha kíváncsiak vagyunk, hogy mennyi a valódi alapára egy-egy új autónak, érdemes felkeresni a használt autós oldalak valamelyikét, kiválasztani a kiszemelt típust, majd csak új, vagy legfeljebb pár száz kilométert futott autókra szűrni. Ezzel a módszerrel kerestük a jelenleg Magyarországon kapható legolcsóbb személyautót is. A győztes pedig nem lett más, mint a Lada Granta, 2 millió 499 ezer forintos árával.

DSC09378
42 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Itt az ősz, visszatér a Parkoló Parádé

szeptember 3., 09:40 Módosítva: 2017-09-08 07:07:28
126
4 hozzászólás

Vége az ínségnek, két hónap nyáriszünet után jön a következő Parkoló Parádé. Szeptember 9-én 15:00-kor újra kinyitjuk a Hungexpo kapuit, hogy idén negyedszer, a történelemben tizenhetedszer megtöltsük a betont autóval. Nem is akármilyenekkel, de aki rendszeres látogatója az eseménynek, az tudja jól, mire számíthat aki nem, az itt és itt felzárkózhat. Szóval tessék készülni, mindjárt újra parádézunk!

Ennyire még nem lesznek sárgák a fák, de azért ne menjünk el a tény mellett: az év első őszi Parkoló Parádéja jön
Ennyire még nem lesznek sárgák a fák, de azért ne menjünk el a tény mellett: az év első őszi Parkoló Parádéja jön
4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ez olyan luxus, amit ti nem érthettek!

szeptember 3., 09:20 Módosítva: 2017-09-05 15:34:32
215
55 hozzászólás

Ez olyan luxus, amit Ti nem érthettek!

Ez a típus a régi Swiftek közül az egyik legmagasabban felszerelt példány, egyedül a klíma és az ülésfűtés hiányzik belőle. Utóbbit viszont csak az Észak-Európai piacra szállították.

55 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Driftbajnokság öt tonnával – Kiss Norbival a fedélzeten

szeptember 3., 07:57 Módosítva: 2017-09-06 06:18:21
112
4 hozzászólás

Tudom, menjek a büdös francba. Néhány héttel ezelőtt felfoghatatlan tempóban egy DTM BMW-vel rángatták körbe puhos testemet a Hungaroringen, most pedig olyan rohadék mázlista voltam, hogy ismétlésben volt részem. Egy öttonnás Mercedesnek álcázott XL-es méretű telefonfülkében, Kiss Norbival a volánnál. A Kamion Európa-bajnokság hivatalos programja előtt akad egy bő félóra, amikor a sajtó képviselőit néhány vendéggel együtt körbeviszik a versenyzők, ráadásul nem promóautókkal, hanem a csőre töltött versenygépekkel. Naná, hogy mentem, amikor jött az újabb meghívás.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Hét őrült motorcsere

szeptember 2., 12:02 Módosítva: 2017-09-04 17:58:43
262
20 hozzászólás

Engine swap –  az angolszász kultúrkörben ezzel a kifejezéssel illetik azt, amikor egy autóban motort cserélnek. Persze nem arra kell gondolni, amikor egy motorhibás E46 320i-be belógatnak egy 18i blokkot, mert nincs jobb. Ez is az, de a kifejezés jellemzően olyan cikkeknél jön szembe, ahol valami meghökkentő, váratlan motort építenek az autóba. Ez mindig izgalmas, főleg a sleeper jelleg miatt, vagyis hogy a legtöbb ilyen motorcserénél senki sem számít arra, hogy milyet is megy az átépített autó. A másik út az, amikor az autó külső jegyei is megmutatják, milyen őrültséget műveltek vele, mindkét megoldás egyformán érdekes. Itt van hét jó példa:

20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nyersolajmotoros driftautó az álmom

szeptember 2., 06:56 Módosítva: 2017-09-04 17:58:42
154
1 hozzászólás

A Hódmezőrület az a rendezvény, ami a logika és a tapasztalatok mentén nehezen jöhetett volna létre. Mit keresnek az üvöltő és gumifüstöt hányó játékszerek egy lavórban a mezőgazdasági gépekkel? A vasárnap reggeli sétám rávilágított a csodálatos harmóniára, helyére került minden. Álmosan tébláboltam a depóban, ahol az élet mozgatórugója a gumiszerelő gép és a falikút. Szétfaragott célgépek, szégyentelenül tágra vett kormányszögek, füst, pára, izzadtság. A hathengeres motorok hangján keresztül átszűrődő hangfoszlányok tartják izzásban az amúgy is forró levegőt és hangulatot. „…hozd a vizet, lecsúszott a bilincs! Nnnna én is levertem a lámpát róla. Benzin! Benzinért ki megy?” Akinek visszahűlt a motorja, használható a gumija és van ereje az már indul is a következő utasért, aztán felhangzik a hőn áhított dááádádádádááá hang, a radírpók tiltáson szórja az élményt. A szalmabálák között minimális a légmozgás, a gumifüst és az üvöltő motorok biztosítják a fülledt erotikát. Férfimunka ez, hiába dolgozik a gép, az alkotó nem pihen.

 

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nyílthétvége-horror a kétezres évekből

augusztus 31., 16:56 Módosítva: 2017-09-03 08:00:50
209
53 hozzászólás
A gazdasági világválság tüneteit még ma is sokan nyögik - ha máshogy nem, törlesztőrészletek formájában. Gyakran hangoztatják az egyén felelősségét az autóhitel-kérdésben, de sokan elfelejtik, hogy ebben a buliban vastagon benne voltak a márkakereskedők is. Milyen volt új autót vásárolni a válság előestéjén?

Tizenöt évvel azután, hogy apám eladta használtan vásárolt 100-as Skodáját, valamikor 2003. környékén hangzott el otthon a jelmondat: autót vesz a család. Akármilyen újabb (nyugati) autó felért volna egy hipertér-ugrással, de az elvárások nagyjából a kétezres évek első harmadában jellemző hazai trendnek megfelelőek voltak:

53 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nissan Juke 500-ért? Óvatosan!

augusztus 29., 16:19 Módosítva: 2017-09-01 15:37:06
296
39 hozzászólás

A hirdetést már törölték, mert a titokzatos lókötő komolyan elhitte, hogy olvasónk átutalja neki a pénzt egy autóért, mielőtt személyesen nézné meg azt. Nem egyedi esetről van szó, és szeretnénk nevetni ezen az ovis módszeren, de félünk is, hogy nemcsak a Totalcar képeit söpri be valaki ilyen lendületesen, hanem a naivabb autóálmodozók pénzét is.

39 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ezért késett a villanyautó másfél évtizedet

augusztus 29., 13:35 Módosítva: 2017-09-01 13:18:05
1402
114 hozzászólás

Ma már hatalmas divat az elektromos autó – elsősorban a Teslának köszönhetően – de úgy látszik, már húsz éve terjedhetnének a villanyautók, ha a detroiti autógyártók és az egyik nagy amerikai olajtársaság, a ChevronTexaco nem próbál meg mindent annak érdekében, hogy elhitesse, a villanyautó komolytalan, mindennapi használatra alkalmatlan eszköz.

114 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Az élet a BMW 320d-n túl

augusztus 28., 13:24 Módosítva: 2017-09-01 06:31:40
122
32 hozzászólás

Vannak autók, amiket valamiért elfelejtettünk. Mostanában a fő ok az, hogy a közel tíz éve kitört válság miatt vannak olyan típusok, amelyek szinte fel sem tűntek az utakon, de hasonló ok lehet az, hogy a gyártónak nincs presztízse, mert
- nem is volt soha korábban
- volt, de eljátszotta.

Ettől függetlenül mondjuk elkezdett jó autókat gyártani, csak ezt még nem vette észre a közönség.

Kategóriák szerint megyek végig sorban, persze az én fejemben kicsit mások a kategóriák, mint a marketingesek fejében. Szóval ez egy szigorúan szubjektív válogatás azokból az autókból, amelyek talán be sem ugranak először, amikor kocsit kezdünk keresni. Mindegy, hogy drágán, vagy olcsón.

32 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Jött az ukrán, és megvette

augusztus 27., 13:17 Módosítva: 2017-08-30 00:08:55
222
56 hozzászólás

Nem csak az autóval volt baj, hanem inkább velem.

Amikor eladtam a Boxstert pontosan megmagyaráztam, miért kell nekem egy olyan kisbusszerű valami, amiben tudunk bicikliket szállítani, és aludni. Ezt most is így gondolom, azonban a Mercedes Viano Fun tévedés volt. Már elsőre is Volkswagen Multivant kerestem, de korábban már megmondták a jó kommentelőink, hogy ezek túlárazott, túlértékelt Fosvágenek, még a szomszédja is hülye annak, aki ilyet vesz. Mennyivel jobb választás a Mercedes Viano, tíz évvel fiatalabb, megbízható, láncos 2.2 CDI motor, százötven muraközi igásló. Ráadásul a Fun modell szinte azonos a Multivannel, ággyá alakítható belső, asztalka, megfordítható középső üléspár (nepper szleng: tárgyalóvá alakítható), és a satöbbi, mi bajunk lehet?

56 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ne parázz a csúszástól, inkább tanuld meg, mit kezdj vele

augusztus 27., 11:35 Módosítva: 2017-08-31 06:45:57
242
11 hozzászólás

Mindjárt itt a taknyos ősz, a hosszú, jeges tél, te meg előre remegsz, mi lesz, ha megúszik a kocsid segge? A kormányt nem foghatjuk helyetted tavaszig, de ha szeretnéd felkészültebben várni a nehéz helyzeteket, pont lesz egy neked való tréningünk még a tartósan trágya idő beállta előtt. Ha még nincs programod szeptember 2-ára, gyere velünk a tanpályára!

IMG 0478
11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Olcsó húsnak híg a leve

augusztus 27., 09:51 Módosítva: 2017-08-31 17:48:31
72
22 hozzászólás

"Ezüst repülő", egy szeretve (és szerelve) tartott Omega MV6

69481

Van egy ismerősömnek egy papíron teljesen ugyanilyen motoros Omega B/II-ese, (vagy ha úgy tetszik C-je), egy évvel fiatalabb, na abból már sok minden hiányzik nekem, az valahogy nem is megy így, fékezett habzású...

22 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Megvilágosodás 2600 lóerővel

augusztus 27., 06:51 Módosítva: 2017-08-31 06:49:52
108
14 hozzászólás
A vezetéstechnikai tréning mindig hasznos, de ha a legdurvább Porschékat hajthatom a gyári tesztpályán, sokkal izgalmasabb a buli.

Lipcsében az ezredforduló környékén kezdték felhúzni a Porsche-gyárat, ahol most a márka két SUV-ja, a Cayenne és a Macan, valamint a Panamera készül. Sokkal érdekesebb, hogy van egy saját versenypályájuk is, ahol mindenféle tréningeket tartanak. Nem egy legendás Grand Prix-helyszínről beszélünk, mégis nagyon izgalmas a vonalvezetése: a világ számos pályájának legkülönlegesebb kanyarjait másolták le. Némelyiket csak stílusában, másokat egy az egyben. Így a teljesség igénye nélkül a monzai Parabolicát és Lesmót, a Nordschleife döntött Karussellét, a Spa-Francorchamps-i buszmegállót, vagy éppen a Laguna Seca-i dugóhúzót. Sajnos teljes hosszában csak vasárnap autózható, amikor a gyárban nem megy a termelés.

Kattintásra teljes méretben látható a pályarajz
Kattintásra teljes méretben látható a pályarajz
14 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Amikor a Porsche-buzi könnyekre fakad egy Toyotától

augusztus 26., 15:20 Módosítva: 2017-08-30 06:19:48
128
8 hozzászólás

Imádom Jay Lenót. Régen is szerettem, de mióta Rézmányi Balázs leszervezte a találkozót a Farmeringek Koronázatlan Királyával, körbenézhettünk a garázsában (ami inkább egy óriási hangár izgalmas járművekkel telerakva), és még beszélgethettünk is vele, sokkal nagyobbra tartom, mint korábban. Egy olyan ember, aki imádja mindazt, amit mi is, és tengernyi pénzt költ el autókra és motorokra, de nem egy felvágós sznob – őt minden érdekli, de leginkább, ami érdekes. Mindegy mi a márkája, a típusa.

Leno most épp Magnus Walkerrel csinált egy közös műsort a Jay Leno’s Garage aktuális epizódjában, amiben a Porsche-buzi Walker (aki az Urban Outlaw ruhamárka gazdája) egy igen érdekes ajándékot kap. Sose tudnék az esetről, mert nincs CNBC-előfizetésem, ha nem követném a Japanese Nostalgic Car facebook-oldalát (ők meg egy nagyon lelkes, öregjapán-buzi csapat, velük is találkoztunk egyszer, itt olvashatsz róluk). De szerencsére a srácok elmesélték, miért is ez a fura ajándék.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még