Némi iróniával fűszerezve szokták mondogatni: egy autógyártó (de igaz ez a műszaki cikkekre is) addig nem ért el semmit, amíg termékét a kínaiak el nem kezdik másolni. A távol-keleti országban kimondottan népszerűek a német prémiummárkák ebből a szempontból, most pedig csatlakozott melléjük a Tesla is.
A Youxia X-be igen nehéz nem belelátni a Model S jellemzőit. Az orr-rész olyan szintű nyúlás, hogy azt lehetetlen észrevenni, de még a háromszögletű márkajelzés is stimmel. Az átdolgozott fényszórók és a szélső légbeömlők legfeljebb arra jók, hogy elbizonytalanítsanak kicsit: már van ráncfelvarrása a Teslának? Az autó fara azért már nem annyira egyértelmű koppintás, a hátsó lámpák például egész egyedinek tűnnek.
A beltérben aztán megint ismerős megoldásokkal találkozunk. Noha azért nem egyezik meg minden szellőző a Tesláéval, de a vezető előtti kijelző és a hatalmas középső képernyő is stimmel. Itt azonban egy másfajta turpisságra is bukkanhatunk: az információs és szórakoztató rendszert KITT OS-nek keresztelték. Igen, a nyolcvanas években – Magyarországon inkább a kilencvenesben - népszerű Knight Rider tévésorozat autójából merítettek ihletet. Ez pedig odáig fajult, hogy bentről vezérelve akár piros futófényt is megjeleníthetünk az első hűtőrácson.
Ha már Tesla-koppintásról beszélünk, akkor persze csak elektromos gép jöhet szóba. Nincs ez másképp a Youxia K esetében sem. A teljesítmény közel 370 lóerő, míg a nyomaték 440 newtonméter. Alapkivitelben 220 kilométeres hatótávot érhetünk el, de a nagyobb akkucsomag akár 330 kilométer megtételére is elegendő.
Az árak valahol 13-17 millió forintnyi jüan körül alakulnak, ebből azonban Kínában még lejön az elektromos autókat támogató kedvezmény. A gyártás a tervek szerint 2016-ban, a forgalmazás 2017-ben kezdődhet meg, hacsak a Tesla meg nem torpedózza azt.