A legendás raliautót egy londoni tervezőstúdióban álmodták újra az
eredeti modell bemutatásának 35. évfordulójára. A Fenomenon Holistic
Design egy bécsi születésű tervező, Christian Hrabalek vezetésével
tervezte meg a Stratos modern megfelelőjét, méghozzá a Lancia, illetve
a Fiat csoport segítsége nélkül. A tervező alapos munkát végzett:
sikerült megőriznie a Stratos jellegzetességeit és egyszersmind
megújítani a formát valahogy úgy, ahogy korábban a Ford tervezői
tették a GT sportkocsival, vagy a BMW az új Minivel. Megmaradt az
összetéveszthetetlen ékforma és az íves, hátrafelé keskenyedő ablaksáv,
de az ablakok osztását megváltoztatták: az új Stratos ajtói az ablakok
felével együtt az utasfülke közepéig nyílnak. A középen osztott
szélvédő olyan hatást kelt, mintha egyenesen egy repülőgépről
származna, tovább fokozva az érzést, hogy ez az autó gyors, mint a
villám.
És a látszat nem is csal: a tervezők, hűen az eredeti Lancia
Stratos szelleméhez, amelyben a Ferrari 2,4 literes V6-os motorja
dolgozott, egy újabb Ferrari motort szereltek az új Stratosba. A
vezetőfülke mögé
a Ferrari 360 Challenge Stradale 3,6 literes, 425 lóerős V8-as
motorja került, amely a kevesebb mint 950 kilogrammos karosszériát
3,8 másodperc alatt gyorsíthatja 100 km/h-s tempóra és 310 km/h körüli
sebesség elérésére teszi képessé a Fenomenon Stratost. A jórészt
alumíniumból és szénszálas műanyagból felépített autó
az egyszerűség és a hagyományok jegyében hátsókerék-hajtású, bár a
tervezők egyik elsődleges célja volt, hogy könnyebb terepen is jól
boldoguljon az autó.M
A szériagyártásra vonatkozó tervekről egyelőre keveset árultak el,
de az autó állítólag megfelel az európai forgalomba helyezési
követelményeknek, és a lehetséges célcsoportot is megtalálták már. A
tehetősebb Stratos-rajongók mellett
olyan vásárlóknak szánják az új modellt, akik szívesen vásárolnának
Ferrarit vagy Porschét is, de a lakóhelyük környezetében az úthálózat
leginkább csak terepjáróval járható, így kénytelenek lemondani a
sportkocsi-használatról.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Ez itt az frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
