A legendás raliautót egy londoni tervezőstúdióban álmodták újra az eredeti modell bemutatásának 35. évfordulójára. A Fenomenon Holistic Design egy bécsi születésű tervező, Christian Hrabalek vezetésével tervezte meg a Stratos modern megfelelőjét, méghozzá a Lancia, illetve a Fiat csoport segítsége nélkül. A tervező alapos munkát végzett: sikerült megőriznie a Stratos jellegzetességeit és egyszersmind megújítani a formát valahogy úgy, ahogy korábban a Ford tervezői tették a GT sportkocsival, vagy a BMW az új Minivel. Megmaradt az összetéveszthetetlen ékforma és az íves, hátrafelé keskenyedő ablaksáv, de az ablakok osztását megváltoztatták: az új Stratos ajtói az ablakok felével együtt az utasfülke közepéig nyílnak. A középen osztott szélvédő olyan hatást kelt, mintha egyenesen egy repülőgépről származna, tovább fokozva az érzést, hogy ez az autó gyors, mint a villám.
És a látszat nem is csal: a tervezők, hűen az eredeti Lancia Stratos szelleméhez, amelyben a Ferrari 2,4 literes V6-os motorja dolgozott, egy újabb Ferrari motort szereltek az új Stratosba. A vezetőfülke mögé a Ferrari 360 Challenge Stradale 3,6 literes, 425 lóerős V8-as motorja került, amely a kevesebb mint 950 kilogrammos karosszériát 3,8 másodperc alatt gyorsíthatja 100 km/h-s tempóra és 310 km/h körüli sebesség elérésére teszi képessé a Fenomenon Stratost. A jórészt alumíniumból és szénszálas műanyagból felépített autó az egyszerűség és a hagyományok jegyében hátsókerék-hajtású, bár a tervezők egyik elsődleges célja volt, hogy könnyebb terepen is jól boldoguljon az autó.M
A szériagyártásra vonatkozó tervekről egyelőre keveset árultak el, de az autó állítólag megfelel az európai forgalomba helyezési követelményeknek, és a lehetséges célcsoportot is megtalálták már. A tehetősebb Stratos-rajongók mellett olyan vásárlóknak szánják az új modellt, akik szívesen vásárolnának Ferrarit vagy Porschét is, de a lakóhelyük környezetében az úthálózat leginkább csak terepjáróval járható, így kénytelenek lemondani a sportkocsi-használatról.