Tíz futamot bírt ki balhé nélkül az idei VB, de enélkül is volt érdekesség: már a formátuma sem az évtizedek óta megszokott volt.
Hol van már az a hideg profizmus, amivel annyit nyert a szezonban? A bajnok mindent megpróbált, végül rácsaptak a kezére.
"A végeredmény szempontjából teljesen mindegy, hogy nekünk mi a véleményünk, mert úgysem az történik majd."
A Forma-1 nem engedheti meg, hogy elveszítse a Red Bullt, a gyári csapatok viszont örülnének. Ecclestone mentené a menthetőt, de pusztán a túlélésért nem maradnának. Vagy mégis?
Kellenek az ilyen sapkadobálások, mert az emberi oldalát mutatja meg annak, amit csak ritkán látunk: az autóversenynek. Azt gondolod Senna vagy Fangio nem szentségelt magában? Na ugye.
Mi lenne, ha az Orosz Nagydíj dramaturgiáján felbuzdulva minden hétvégére legalább két kötelező törést és egy torpedózást írnának elő?
Eddig lehetett bírni a teljesen reménytelen Honda hibrid rendszerrel való vergődést, és most kiderült, hogy a McLaren autója sem olyan csodálatos, mint mondják.
Az egészben az volt az igazán hihetetlen, hogy a Mercedes mennyire tehetetlen volt a probléma megoldásában. Mi történt velük?
És ki az a Jo Bauer, akinek a nevét most megismertük a legutóbbi F1 balhé kapcsán?
Maradtak izgalmak a belga verseny végére, Vettel defektje ugyanis elindította a gumi mizéria újabb felvonását.
"Ha a világbajnok csapat csak egyetlen garnitúra gumit tud melegen tartani, az olyan, mintha kikötött bal cipővel állnának rajthoz egy futóversenyen."
Lám-lám, mi kell egy jó futamhoz? Nem kell hozzá 258 előzés, sem hatalmas roncsderbi, elég mindössze a kiszámíthatatlanságra.
A Mercedes külön liga, míg a Honda jelenléte egyelőre egy semerre se mutató, ön- és pénzégetés. Raikkönennel mi van, nem érzi már a Forma-1-et?
Rosbergék nem tettek semmit, hogy esélyt teremtsenek a győzelemre. Vajon Vettel megszoríthatta volna őket?
A Mercedes blamázsára végtelenül egyszerű a magyarázat, az viszont furcsa, hogy a legnagyobb mezőnyritkítók hőbörögnek Verstappen hibája miatt.
Barcelonában általában steril versenyeket látunk, ritkán van nem várt győzelem. Most azt mutatta meg, hogy a Ferrari még messze az elsőségtől: Hamilton minden egyes körben gyorsabb volt Vettelnél. De legalább a Hamilton-Rosberg csata feléledni látszik.
Verhető a Mercedes, de sok mindennek kell klappolnia. Ez a mostani, szoftverfrissített Rosberg 2.0 többre menne Hamiltonnal szemben hosszú távon.
A mezőny egyharmada kerül lassan kilátástalan helyzetbe és a kérdés, hogy ezt hogyan dolgozza fel a mostani Forma-1.