Vagy az új autók extra lámpái kényeztetnek el, vagy tényleg öregszem és romlik a szemem, de esti vezetéskor már észreveszem, hogy rosszabbul látok, mint tíz éve. Ezért aztán sokszor használok emelt fényerejű izzókat a hagyományos lámpákban.

Ezzel nincs is baj, viszont ha a kissé túlfeszített prémium izzókat nappal is használom, hamar kiégnek. Ami nemcsak pénzkérdés, hanem kényelmetlenség is, kézenfekvő megoldás erre a nappali menetfény.
Lényeges, hogy a nappali menetfényeknek jóváhagyással kell rendelkezniük, nem lehetnek akármilyen karácsonyi ledsorok. Az elhelyezésre is vannak előírások, nem lehetnek akárhol. Felszerelésük kicsit macerás, jó helyre kell elhelyezni, és biztosan rögzíteni.

Könnyebb a helyzetünk, ha a jóváhagyással rendelkező ledsor, vagy egyéb nappali menetfény valahogy kombinálva van az autó gyári lámpatestjével, esetleg egy cserével kerül bele. Ha van a típushoz ilyen fő lámpatest, akkor már csak a költség szabhat határt a megvalósításnak. Ha meg nincs, akkor jön képbe az Osram által gyártott, a ködlámpa helyére szerelhető nappali menetfény és ködlámpa kombináció, amely mellesleg kanyarfényként is funkcionál.
Marketingelnevezése Ledriving Fog, gondolom ötletes betűszójátéknak szánták az összevonást, mindegy, nem kell mondogatni, csak megvenni és beszerelni. Az ára tavaly százezer forint felett indult, de mára már meg lehet kapni alig több mint 70 ezer forintért. Ez még mindig nem a lopás megvenni-kategória, de állhatunk olyan szögben, ahonnan megfizethetőnek látszik. Ha pedig úgy nézzük, hogy ködlámpa, menetfény és még kanyarfény is, már csak közepesen fáj.

Ezzel nagyjából ki is merítettünk minden negatívumot a termékről, mert egyébként tisztességes kombinált lámpatest. A beszereléshez típusspecifikus lámpát kell választanunk, és megdöbbentő, hogy egy-egy ilyen készlet mennyi autóhoz felel meg. Ebből is látszik, hogy a kommersz gyártók megveszik ugyanazt a lámpát valamelyik nagy beszállítótól, és ha nem muszáj, nem gyártanak, vagy gyártatnak egyedit. Ilyen kerek ködlámpa nagyon sok autóban van, ezek helyére könnyedén berakható, és még lesz egy kanyarfényünk is.

A szép dobozban benne a két lámpatest, kábelek, szerelék és egy elektronikus egység. Maguk a lámpatestek teljesen zárt egységek, vízállóak. Az üveg műanyagnak néz ki, de annyira masszív, hogy az is lehet, valami valódi üveg. A lámpatesthez csatlakozó kábel egy pvc-csőben fut, és teljesen vízzáró csatlakozója van. Az elektronikus egységet a szokásos 12 V és test, valamint kapcsoló mellett az irányjelző kábeljeire is rá kell csatlakoztatni, innen veszi a jelet a kanyarfény, ami nem más, mint az indexekkel bekapcsolódó azonos oldali ködlámpa. Ez azonban csak akkor működik, ha a tompított fényszóró is be van kapcsolva, ehhez is van nyilván egy jelszál, amit be kell kötni.

A beszerelés egyszerű, a sok képes leírást egy majom is értelmezni tudja, és lépésről lépésre leköveti. A két nehéz feladat a meglévő ködlámpa kiépítése, majd az új kombi lámpatest kábeleinek biztonságos és esztétikus elvezetése. Utóbbival megy el a legtöbb idő. Azt mondom, ha valaki igénytelen, másfél óra alatt bedobja, de ha szépen akarjuk kábelezni, kell hozzá három.

Az igénytelen bedobáshoz használhatjuk a szerelékként adott késes kábel-leágaztatókat, én azonban azt javasolom, hogy csináljunk rendes, forrasztott csatlakozásokat, esetleg használjunk normális csatlakozókat. Ez a szigetelést megvágó késes, összenyomós leágaztató szerintem nem méltó a lámpatesthez, meg amúgy is igénytelenség az ilyesmi.

A led-technológia miatt nem meglepetés, hogy a fogyasztása is kisebb a hagyományos ködlámpáénál, mindössze 16 W, a menetfény pedig 25 wattos. Utóbbi nyilván azért több, mert több a led benne, a ködlámpában csak oldalaként kettő van. Ez a kettő viszont egy szabadformázású parabolatükörre veti a fényt, és nem csak nagyon erős a fénye, hanem szinte nulla szórt fénye van, annyira nulla, hogy nem szemből fényképezve alig látható, hogy világít. Viszont ha belenézünk a fénycsóvába, három percig garantált a farkasvakság. A gyári ködlámpa mellette szánalmas, sokkal több szórt fénnyel. Nagyon szép, keskeny sávot világít és nagyon szélesen. Mi kell más egy jó ködlámpához?

A nappali menetfény meg nem csak egy vonal vagy pötty, hanem egy dizájnos alakzat. Nincs jelentősége, de mégiscsak menőbb.


Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
