Motormosás után különböző hibák
Üdv dokik!
Ford Fiesta 1,4 16v 2004-es évjáratú autón motormosás történt (nem házilag, hanem autómosóban, profik által). Mint utóbb kiderült, nem biztos, hogy kellett volna, ugyanis a mosás után az autó nem indult be. Gyertyacsere után sem, ezért szerelő vette kezelésbe. Kiderült, a trafón volt egy repedés, amin keresztül víz került a trafóba. Trafócsere, miután a motor beindult és szépen járt, közben szelepfedél tömítést is cseréltek, mert a tömítés öregedése miatt szivárgott az olaj.
Mivel a motordiagnosztikai lámpa kigyulladt a trafócsere után, ellenőrizték a motort és lambdaszonda hibát állapítottak meg. A szonda cseréje után kb 300 km múlva újra "sárga lámpa", újabb ellenőrzés: az új szonda hibátlanul működik,ellenben a katalizátor nem látja el a feladatát. Mindezek egy motormosás után, ami gyanús.
Mi a biztosíték, hogy katalizátorcsere után nem jön elő újabb hiba? Olajfogyasztás két olajcsere közt kb fél liter, melynek egy része betudható a rossz szelepfedél tömítésnek. Az autó döntően hosszú távokon van használva, 150 000 km van benne. Mivel autóalkatrész értékesítőként dolgoztam hosszú ideig,bőven van ismeretem az ügyfelek által mesélt hasonló esetekről: elkezdik a gyertya- vagy elosztófedél cserénél, aztán jön sorban a többi, már 50 ezer forintnál tartanak, és még mindig nem jó az autó.
Szóval annyira egyszerre jöttek elő a hibák, egy motormosás után,ami gyanúra ad okot, hogy a katalizátor hibája nem valós. Egy katalizátornak hasonló üzemelési körülmények között többet kellene bírnia.Van-e tanácsa arra vonatkozólag,hogy mi okozhatja ezt a hibát,vagy nyugodjak bele a katalizátor cseréjébe?
Zoltán
Kedves Zoltán!
A trafó hibája sem feltétlenül írható a mosó számlájára, a tizenhárom éves alkatrész esetében nem ritka a repedéses meghibásodás: a motoron elhelyezett komponens hőterhelése elég nagy, más tipusokon is el szokott repedni. A víz jelenléte természetesen felgyorsította a folyamatot, de egy esős, párásabb reggelen is megkereste volna a villamos ív a könnyebb utat: ha pedig egyszer áthúzott, a bejáratott csatornán rendszeresen félrehúzott volna.
Sajnos a tipus katalizátora szintén gyenge pontja a rendszernek: a kémiai szempontból hatásfokát vesztő kerámia külső eszközökkel nem nagyon hozható vissza a csúcsra. Cseréje előtt azonban nagyon alapos vizsgálatok elvégzését javasolom: a rendszer lambdaszondái alapvető fontosságúak a katalizátor üzemének felügyeletében. A szondák működési görbéinek elemzése alapján látható, hogy a szonda áramköri/komponensen belüli hibái okozzák-e a hibajelzést, vagy valóban a kerámia fáradásáról van szó.
Olyan eset is előfordulhat, hogy a nagy nyomással történt motortérmosás következtében a vízhatlannak készült kábelköteg/csatlakozások, vagy elektromos egységek vizet kaptak, ami üzemzavarhoz vezethet. Érdemes tehát az összes érintett alkatrészt, csatlakozást széthúzni, kifújni és visszarakni.
A nagynyomású mosás minden esetben kockázat, melyet a tulajdonosnak kell vállalnia a beavatkozás előtt annak ellenére, hogy a motortér sok esetben tartalmaz olyan területeket, ahol kifejezetten tiltják a nagynyomású víz használatát: erre piktogramok szokták felhívni a figyemet. Ezek mosása is lehetséges, de külön figyelmet igényel.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
