Irigykedtek, mi?
Teszt: VW Transporter Multivan Highline 2.0 BiTD
Adatlap Volkswagen Transporter Highline 2.0 BiTDI - 2010
Versenytársak
Az utasok igazából nem sokat tudnak profitálni abból, hogy DVD-lejátszós navigációs rendszer van a kocsiban, hiszen egyetlen kijelző lévén menet közben csak hallgathatjuk a filmet, a hátsó utasok meg amúgy se sokat látnak a vezető melletti kijelzőből. Érdemes lenne egy kijelzőt tenni a tetőbe is. A médialejátszó amúgy a navin kívül tartalmazott egy lassan már archaikusnak ható, 6 lemezes CD-váltót és egy SD-kártya foglalatot, viszont USB-aljzattal nem találkoztam.
A vezetőülés baromi kényelmes volt, és a hatalmas szélvédőn keresztül jól átláttam a forgalmat. Mostanság inkább nagyobb autókkal közlekedtem, azokon kicsit nagyobb tükrök voltak, ezen kicsit lehettek volna nagyobbak, de azért nem volt okom panaszra. Csak szeretem látni a kocsi szélét, amikor a járda mellé tolatok. A sofőr környékére rengeteg tárolórekesz került, ahogy az egész kocsiba is mindenfelé. Az összes ülés alá jutott egy-egy doboz, a hátsó sor alá három is, bár a középsőnél a csomagok osztoznak a helyen az ülésmozgató mechanikával. Itt gondoltak a kocsiban maradó csomagokra, így hátra jutott egy csomagtakaró roló is. Viszont ha kivesszük, nincs hova tenni utána, csak otthon hagyhatjuk.
A szellőzésről és a fűtésről háromzónás klíma gondoskodott, s ez vezérelhető volt a hátsó utasok által is, az irtózatos mennyiségű fényforrást tartalmazó tetőkonzolon. Viszont ha a sofőr megunja a játékot a szellőzővel, ő is tudja vezérelni elölről, akárcsak az oldalajtókat. A kijelzők a megszokott VW-műszerek voltak, kellemes meglepetésként a fedélzeti komputer az olajhőmérsékletről is adott tájékoztatást.
A kocsi hétfokozatú DSG-váltóval és a Multivanok között a legerősebb, kétliteres, 180 lóerős, dupla turbós dízelmotorral érkezett, amivel nagyon kellemes volt közlekedni. Az utastérbe alig jutott be hang, és a váltó is szépen kapcsolgatott. Néha azért meg lehetett lepni, például, ha lassulva csorogtam egy kereszteződés felé, és hirtelen gyorsítani akartam, elég hangos csattogással jelezte, hogy ezt ő másképp képzelte. De amúgy hozzá tudnék szokni, kellemes érzés volt a sportfokozatban ébredő 400 Nm nyomaték, és így pörgetve a hangja is egész jó. A fogyasztás vegyes, de főleg vidéki üzemben hozta a 8 literes átlagot, ami utólag megnézve egész közel van a gyári adathoz.
Az európai szintű utakon nem tűnne fel, de nálunk tél után sajnos elég sokat rontott a menetkomforton a 18”-os, igen jól kinéző alufelniken lévő, 255/45-ös gumi. Ha sima utat találtam, persze már semmi gond nem volt. Rengeteg védelmi és megelőző kütyüt raktak a kocsiba, a sávváltás-asszisztenstől az összes üléshez járó függönylégzsákokig. Csak a 4Motion hiányzott, már csak a 25 éves évforduló miatt is.
Ha nagyvállalatnál lennék megfelelő pozícióban, ahol rendszeresen kell szállítani partnereket például reptérre, ide-oda, biztos választanék egy ilyen Highline-t. Ők valószínűleg könnyebben fizetik ki az általam tesztelt, felextrázott modell 18 vagy az extrátlan 14,8 milliós árát. Ez nem kevés, de ilyen szintű felszereltséget csak a Mercedesnél láttam, sőt a Viano X-Clusive kicsit még túl is tesz ezen, hiszen ott van például légrugó is, viszont csak egyedi megrendelésre kapható, és a használtpiacon lévő árakat nézve jó eséllyel lépi túl árban is a T5-öt.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk II. - 1970-es évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
