Nagyon vigyázz!
Volkswagen Touareg 3.0 CR TDI BMT Tiptronic
A háttérben női sikolyok: Karotta, te állat! Felhívtam Karottát, mikor a V10 TDI járt nálunk teszten. Jíííííííháááááá, ennyi idő és százon van! Beszarsz! Ezt ki kell próbálnod, hopp, megint szááááááááááááz. Bontottuk a vonalat. Így a régi Touareggel sosem kerültem közelebbi viszonyba.
Ezen kívül annyit tudtam a Touaregről, hogy az úgynevezett vállalkozók fogyasztják, ők is többségében diszkóterepjárónak, meg reprezentálni, a maguk kedvesen bumfordi módján. Nem túl szép viselkedés. Ez az egész akkor jutott eszembe, mikor Bluetooth-összepárosításilag pár másodpercet álltam még, pedig zöld volt a lámpa. Senki se dudált. Aztán elkezdtem figyelni, hogy is van ez. Egyre többet álltam, nem indultam el, direkt. Senki se dudált. Soha. Ezúton is elnézést.
Azonkívül, hogy a megítélése nem teljesen egységes, és inkább rettegést vált ki a köröttes közlekedőkből, sokat nem tudok vacakolni a hibáin. Na jó, még egy apróság, de télleg: húsz misi.
Ugye, nem is fájt. Csak huszacska. Egy belbudai lakás ára. Vagy hét Swifté. Vagy négy Golfé.
Egyébként meg jól sikerült, négy centivel hosszabb a réginél, eggyel szélesebb, kettővel alacsonyabb. Ez új hapsiból se rossz, mi, csajok? Amúgy nem hittem volna, hogy rendesen lehet vele parkolni egy sztenderd parkolóházban, mint ez itt az udvaron, hogy messzebb ne menjünk, de lehet: nem kell a csíkra állni, lötyögve elfér. Beszállási és egyéb kasztniméretek tekintetében is jobb a réginél. Négyhetven hosszú, százkilencven széles. Centi.
Ezzel a leggyengébb motorral és a nyolcfokozatú Tiptronic váltóval nagyon jó párost adnak, talán egy kicsit a hirtelen gázadáskori visszaváltás ideje tűnik soknak kiélezett helyzetben, de végül csak odaérünk vele. A fokozatok kiosztása rendben lévő, nem forog a motor semennyit, hogy bőven jogsielvételi határ felett sem sajnáljuk a V6-os dízelt. Nyolcadikat száz körül kapcsol az általam adott gázra, ekkor épp alapjárat felett van, és a legkisebb gázpedálmozdulatra visszavált. Kétszáztizennyolc kilométer a végsebessége, óránként.
A start-stop rendszerrel találkoztam már, de nem dízelben. Elég furcsa, a két és fél éves kisfiam egyből azt kérdezte, lefulladt? Megnyugtattam, csak azért áll le, hogy ne fogyjon feleslegesen a gázolaj, és megnyugodott a választól. Szóval elég furi a start-stop, nem áll le egyből, de egy stoptáblánál egy hét alatt kialakult rutinnal már direkt nem hagytam leállni, folyamatos fékpumpálás mellett. Egyébként pedig mindig éppen leállt. Pont, mire körbenéztem, mehetek-e. Nem tudom, a Yarisnál hogy volt, de ott nem zavart. Itt is lehet, csak mert a dízel elég nagyot ránt az autón, mikor elhallgat. Szóval ha úgy tűnt, 5-6 másodpercnél nem kell tovább ácsorogni, folyamatosan mozgásban maradtam. Úgy nincs stoppolgatás.
A motor egyébként zsír, húz, mint az állat, pedig ez a leggyengébb verzió, a 240 lovas. Ja, és csak 550 Nm-t tud. Csak. Értik. Van ezenkívül V8 TDI 340 lóerővel és V6 és V8 benzinesek, ez utóbbi egy 46 lóerős villanymotort is tartalmaz, így hibridnek mondja a katalógus. Erről a motorról fordulaton egész hihető, hogy véhat, alul egyértelműen dízelhangú. Biztosan a jó károsanyag-kibocsátás miatt van ez a befőttesgumi effekt, mintha nagy turbólyuk lenne, de nem csak az, hiszen az automata is keresgéli a fokozatokat, meg a turbó, meg az emisszió, ezek így együtt adják ki. De ha egyszer elindult, nincs kedve elvenni a gázt senkinek, ez tuti, hatalmas a vágta.
Könnyebb is a réginél 220 kilóval. Ebben biztosan van valami trükközés, mert más márka 20-30 kilót is kiír az óriásplakátra, itt meg táblázatokat kell turkálni két verőembernyi súlycsökkenés miatt. Az előzőt nem vezettem ugyan, de ez a maga 2100 kilójával nem tűnt nehézkesnek. Ugyanakkor a rugózatlan tömegeket nagyon érezni, hiába a frankó zajcsillapítás, ha az apró úthibák rázzák a kocsit.
Kár érte, mert sokat elvesz a luxusautó érzetből, ami egyébként megvan benne. Ezer ponton tapintható az elköltött húszmillió, de kényelmes is lehetne. Amúgy meg oka van ennek is, mint mindennek.
Például ott van alatta egy elég komoly összkerékhajtási rendszer, ebben a középső szint volt, zárható difikkel, de légrugó nélkül – én így venném amúgy, ha ilyet kellene vennem. Szóval elöl 24,6, hátul 19,9 fokos terepszög, 35 fokos oldaldőlésig nem borul fel, és felmászik egy 45 fokos emelkedőn, és átmegy fél méter vízen is, ha kell (légrugóval 58 centis a gázlómélység, ez tényleg megalázó).
A hajtások egyetlen üzemmódkapcsolója (a másik a légrugóé volna, magasságállítás meg ilyesmik) már elég beszédes amúgy is: onroad, offroad, low, középső difi zárva, hátsó difi is zárva állásokat ismer. Tegye fel a kezét, akinek szüksége volt ez utóbbi kettő közül bármelyikre is. Az a három ember vegyen Touareget a tudásáért, a többiek meg vegyenek villantani. Az onroad egyértelmű, itt rendes autó. Offroadban már kicsit később váltogat fel, nagyobb a motorfék, aztán jön a lassúmenet, magyarán felező. A difizárakat meg úgyis tudja, aki odakapcsolgat.
Szinte már félelmetesen okos. Vagy mégsem? Lapozzon!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
