Van az autós újságíróknak egy igen szűk csoportja. Azok tartoznak bele, akik soha nem vezettek Insigniát. Nem népes tábor, csak a véletlenek különös sorozatának eredményeképpen maradhat az ember tartósan tag.
A zászlóshajók sorsa mozgalmas, fejlesztésekkel teli. Az ő szerepük kifogni a szelet egyéb zászlóshajók elől, a márka elit jegyeit képviselni, ezért sosem pihenhetnek, folyamatosan fejlődniük kell. Az Opel 2008-ban, húsz év után vette el a címet a Vectrától, és adta az Insigniának. Piacra vezetése óta az Insignia széles körben lett népszerű. Már a félmilliós értékesítés közelében jár, és nem valószínű, hogy a következő években bármi is az érdeklődés elvesztéséhez vezetne. Úgy pláne nem, ha a későbbiekben is ilyen iramban bővítik a motorpalettát. A frissen bemutatott, 195 lóerős, duplaturbós turbódízelről már három éve, a megjelenéskor beszéltek, de a jelek szerint csak most érkezett el az ő ideje.
A jobb egyben kezdek az autó tesztjén, Lencsés kolléga vezet át a tizenhét kilométer hosszú Vasco de Gama hídon. Kezdetben leköt, hogy felfedezzem az utasteret, így jó ideig fel sem tűnik, hogy az autóból nem könnyű kilátni. Haladunk a Tejó folyó tölcsértorkolata felett, a látvány gyönyörű, de mintha az oszlopok, az oldalüvegek és a szélvédő vállvetve küzdenének, hogy a lehető legkisebb mértékben tudjam befogadni a kabinon kívül eső világot. Nincs itt semmi látnivaló, mondaná a South Park sheriffje, Barbrady, az oszlopok láthatóan ugyanezt a szellemiséget követik. Nem lenne értelme felsorolni az összes jelzőt, amikkel ezt a bunkerhatást illették korábban, de tény, hogy az Insignában könnyen elkap egy enyhe fojtogató érzés.
Utasként nem tragédia, ha a ralisport navigátorainak sorsát vagyunk kénytelenek élvezni, és érzésre mélyen ülünk a szűkre szabott ablakok mellett. Én a legkisebb ellenállás irányába folyok, és felveszek egy előre irányuló, a legnagyobb tájélményt nyújtó felületre, a szélvédőre meredő pozíciót. Más a helyzet, amikor nekem jut a sofőrülés.
Szűk hegyi szerpentinen veszem át először a kormányt. Óvatosan barátkozunk, amit az említett bunkerhatás nem segít, és akkor még szó sem esett a bunkó műanyag dobozról középen, a visszapillantó tükör mögött, amibe a szenzorok tömegét zsúfolták. Kissé feszülten, de elfogadom a szemellenzőt, amit az Insignia rám kényszerít, és beszűkült látással csak az útra összpontosítok. Na, így már minden más. Immár hidegen hagy a balomon elterülő végtelen óceán. Mindez kevésbé fontos, amikor két turbófeltöltő dolgozik a lehető legjobb teljesítményért.
Dinamikusság és takarékosság
Az Opel az újonnan kifejlesztett kétliteres, négyhengeres dízelmotorjánál elsőként alkalmazott két különböző méretű turbófeltöltővel két külön közteshűtőt. A kicsiben, amely a gyors reagálást hivatott megvalósítani, egy kicsi, a hengerekhez közel elhelyezett vizes hűtőt, a nagyhoz az elterjedt menetszél-hűtésű nagyméretűt. Az Insignia az igényeknek megfelelően vezérli a két különböző méretű feltöltő működését. Ez a megoldás kivételesen gyors reakciókat eredményez, így oldják meg a turbólyuk nélküli gyorsítást és az alacsony, 1250-es fordulatnál már 320 Nm nyomaték megjelenését, amely 1750 és 2500-as fordulat között már 400 Nm. Közepes fordulatszámnál összedolgoznak a feltöltők. A nagyobb elősűríti a levegőt, majd a kisebb tovább komprimálja. Egy megkerülő szelep mindig a nagyobb turbóhoz vezeti a kipufogógáz egy részét, amely folyamatos, erőteljes gyorsulást eredményez. 2500-as fordulat felett csak a nagy feltöltőt hajtja a kipufogás, magasabb fordulaton is biztosítva a teljesítményt.
Az Opel közlése szerint az új 2.0 BiTurbó CDTI legnagyobb előnye a dinamikusság és takarékosság jó párosítása. A gyári adatok szerint fogyasztása – a négyajtós, fronthajtásos, manuális váltós változatban – mindössze 4,9 liter százon, ami a motor teljesítményét ismerve nagyon jól hangzik, de a valós érték inkább közelít a hat literhez, mint az öthöz. Ettől függetlenül dicséretet érdemlő számokról beszélhetünk, a középkategória egyik legtakarékosabb motorjáról. Az emisszió terén is kijár az elismerés, a 129 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás egy kisautóban is elfogadható lenne.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
