Búgatógép lányoknak

Citroën C1 Collection – 2012

2012.07.25. 07:16

Adatlap Citroën C1 Collection - 2012

  • 998 cm3-es,soros 3 hengeres benzines
  • 68 LE @ 6000 rpm
  • 93 Nm @ 3600 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.3 másodperc
  • Végsebesség:
    160 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.3 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    5.1 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    3.8 l/100km
  • 2 480 000 Ft

A kicsi női autók közül ez a legaranyosabb, mind első, mind sokadik ránézésre. Lehet, hogy csak a piros teszi, de kifejezetten jól néz ki a fekete hátsó ablakaival. Kis bogyószerű lámpák, üveggolyóként csillogó szemek, aranyos tekintet. Méreteit tekintve is valódi kisautó, többször is csak alig találtam meg a parkolóban, úgy el tud bújni.

Az, hogy van belőle ötajtós, külön pluszpont. Végre egy kisautó, amiben hátulra is normálisan be lehet szállni. Igaz, nem ültettem hátra óriásokat, de a 170 és 180 cm közötti utasaim nem panaszkodtak, kényelmesen elfértek, a láb- és fejtér is kielégítő. Egyedül a szokásostól kicsit meredekebb háttámla miatt érezték fapadosnak. Na és a csak résnyire nyitható ablakok miatt.

Ez az autó rövidségéből adódik – a kerékív eléggé belelóg az ajtóba –, de talán a spórolás is közrejátszhat, hogy a hátsó ajtóba csak kopoltyúként nyíló ablakok kerültek. Az ablakmizéria elöl is folytatódik: a vezetőoldalról lehagyták a jobb oldali ablak emelőgombját, csak a másik oldalra átnyúlva tudjuk felhúzni az utasoldali ablakot. Pici, de kellemetlenség, ha már elektromos ablakunk van.

A tökéletes külsőhöz kiábrándítóan egyszerű belső párosul. A kárpit csúnya, amolyan csíkos-kockás nénis, mint a nagymamám otthonkája. Elvileg az alapabb Tendance kivitelhez sima fekete szövet jár, szebb lehet. Viszont így le kellene mondanunk egy csomó mást extráról, ami csak a Collection kivitelhez kérhető. Így hát, aki nagyon nem tudja elviselni a kockás kárpitot, egy normális huzattal oldhatja meg. Az ajtók belső borítását is lespórolták: az ajtónyitó és a tárolórekesz műanyagán kívül a fényezett karosszériában gyönyörködhetünk. Elsőre nagyon furcsa, de meg lehet barátkozni vele. Valószínűleg jobb, mint egy olcsó műanyag.

Beülve a vezetőülés kényelmes, a kormány állítható, és bőrbevonat nélkül sem vészes a tapintása. Teljesen jól kiláttam, így az ülések fel-le állíthatóságának hiánya nem okozott nagyobb fájdalmat. Mindkét oldali napellenzőben találunk sminktükröt, ami szintén pluszpont, bár azt hiszem, egy női autóban most már alap kell hogy legyen.

A belső tér legkülönlegesebb része a fordulatszámmérő, ami egy csáp végén áll ki a műszerfalból. Ettől néz ki úgy az egész, mint egy félszemű csiga. Szerintem jópofa, ám amikor végigmentem egy macskaköves úton, azt hittem, leesik, annyira rázkódott. A belső megjelenést illetően a klíma tekerentyűi váltották ki a legnagyobb indulatokat: volt, aki szerint szégyen és gyalázat ez a fehér műanyag, amit mintha tejfölösdobozból csináltak volna. Szerintem ez sem vészes, sőt, sötétben, ahogy átvilágítja a gombok pirosas fénye, még jól is mutat. Amúgy maga a klíma nagyon jól működött, életmentő volt a kánikulában. Vannak ugyan kisebb technikai problémái: egyik reggel például víz csöpögött lábamra. Csak a jobbra. Nyegleo szerint vagy a klíma folyt valahogy oda, vagy a közvetlen előtte történt magasnyomású mosásból csordogálhatott be egypár csepp. Egyik megfejtés sem vet jó fényt az autóra.

Női autóhoz illően rekeszekkel és pakolóhelyekkel jól el vagyunk látva. Balra egy kisebb, jobbra, a CD-s rádió felett és alatt is nagyobb tárolórekeszek és pohártartók találhatók, viszont mind nyitott. Jó lett volna, ha legalább a kesztyűtartó zárható, fedeles, ha valamit nem szeretnénk szem előtt hagyni. A csomagtartó is jelzésértékű.

Az egész autó nem hosszabb mint 3,4 méter, a hátsó ajtó mögött szinte azonnal véget ér, ne várjunk csodákat. Éppen befér egy hátizsák és egy zsugorfóliányi ásványvíz, több nem nagyon. Mindössze 130 liter. Így már érthető is a meredek hátsó üléssor. Nagyobb dolgok szállításához lehajthatjuk a hátsó üléseket, amivel 712 literessé varázsolhatjuk a rakteret. Összességében nem rossz kis belső ez, okosan spórolták össze, hogy ne hasson annyira olcsónak.

Értem én, hogy a Citroën-kínálat legalsó tagja nem lehet túl jó, mert akkor ki venne C3-at, de a C1 várakozáson alul fapados. De nem a belső tér spórolásai a legbosszantóbbak. A C1-et Peugeot- vagy Toyota-ikertestvéreihez hasonlóan egyliteres, háromhengeres benzinmotor hajtja. A motor hangja kisautóhoz képest férfias, mély, a hangja alapján fürge, jól gyorsuló autóra számítanánk. Egészen az első kanyarig, ahol aztán minden számításunkat keresztülhúzza a nyomorult váltó. Kár köntörfalazni, aki megy vele egy saroknyit, egyből rájön, hogy itt valami nem oké.

Borzalmasan hosszúak a fokozatai, annyira, hogy kettesben 50-ig érdemes kihúzatni, ha azt akarjuk, hogy menjen. Önmagában nem lenne baj, ha a motor bírná. De nem megy, nagyon nem. Amikor egy kanyarnál kettesbe raktam, eleinte megijedtem, hogy nem ötödikbe raktam-e véletlenül. Elkezdett rázni, lefulladni, alacsony sebességnél egyszerűen nem tud mit kezdeni a kettessel. A kanyarok 80%-át egyesben kell bevenni.

A parkolóházban sem bírt felmenni kettesben, minduntalan egyesbe kellett váltani, én autót így szenvedni még nem láttam. A szerkesztőségben senki nem tudott épeszű magyarázatot a váltó-motor párosításra. Valószínűleg csak ilyen volt a gyárban, hát ezt rakták bele, vagy nem tudom. Egy erősebb motornál lenne értelme ilyen váltónak, de a C1 egylitereséhez ez nagyon nem passzol. Így a 68 lóerőből semmit sem érezni, 790 kiló még sosem tűnt ennyire soknak.

Egy elvileg városi kisautó, ami nem bírja a kettest, pedig épp városban kell sokszor kanyarodni, kettesbe kapcsolni. Egyetlen vigaszunk az lehet, hogy a fogyasztás tényleg baráti. Ha a kettes problémán túl tudjuk tenni magunkat, városi bevásárlókocsinak egy-két személy részére teljesen jó volna. De amint meglátjuk az árcédulát, lelankad a lelkesedésünk. Az alap C1 Collection kivitelben 2 480 000 forinttól indul. Fordulatszámmérővel – mert az a Tendance kivitelhez nem jár – plusz a bőrbevonatú kormányért, klímáért, USB-s, bluetooth-os fejegységért, és a szervóért, ami mind feláras, 2 930 000 forintot kérnek. Ennyiért már megkapjuk a Twingót, vagy akár egy Pandát is.

Ettől függetlenül a C1 sikeres kisautó. Nagyon jól néz ki, és tudjuk, hogy a nők általában nem észérvek alapján, hanem emocionálisan választanak. Fontos, hogy tetsszen, kis csinos, aranyos, nőies legyen, a színe, a formaterv – teljesen megértem, aki beleszeret. De ennyi pénzért mégiscsak egy jól működő autót szeretnénk.

Totalcar értékelés - Citroën C1 Collection - 2012

5
TC

Csinos kisautó és van benne egy két ötletes dolog, hogy bele lehessen szeretni, de alapvetően azoknak készült, akiknek az autó divatcikk illetve közlekedési eszköz. Akiknek nem gond az egyszerűbb belső, és a néhány spórolós megoldás. Ha nem lenne az a fránya váltó, egész jól használható városi bevásárló autó lenne.

Népítélet - Citroën C1

7,9
Nép
9.1
6.8
8
6.6
9.2

Az oldalról ajánljuk

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

tegnap, 16:45
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22