Ezt is megértük. A németek hibridautót gyártanak. Reprezentatív, hiszen drága technika, kell a lé ahhoz, hogy az ember megvehesse. Bár nem tudom, hogy miért pont a leggazdagabbakról hiszik azt, hogy ennyire spórolni akarnak.

Lássuk be, aki ma mifelénk ki tud köhögni húszmilliót egy jól felextrázott Audi A6 Hybridre, az nem szegény ember. Esetleg nem szegény cég nem alacsony beosztású alkalmazottja. De tessék elhinni, az ilyen emberek sosem attól lettek gazdagok, hogy keveset költöttek, hanem attól, hogy sokat kerestek. Azt ugyan nem zárnám ki, hogy nem pazaroltak – de ez önmagában kevés. Hogy egy példát mondjak, én sem pazarolok, és még sincs A6 Hybridem.
Egy dolog biztos. Az Audinak is elő kellett már valami ilyesmivel állnia, bár főleg nem az európai vevők miatt. Itt remekül fogynak a dízelautók, ám van néhány hagyományosan benzines piac, ahol nem lehet őket eladni. Igazán nem nagy piacokról van szó, csak Amerikáról, Kínáról és Oroszországról. Mi meg csak megkaptuk úgy mellesleg, a sok TDI mellé, hátha tiltja valakinek a vallása, hogy koromrészecskékkel szennyezze a levegőt. Netán a céges flottákba is elsüthetnek pár hibridet, hogy kisebb legyen a CO2-kibocsátásuk, mert a fejlett Nyugaton már ezt is szabályozzák. Aztán megkapja szolgálati kocsinak valaki, aki rossz volt, de kirúgni nem akarják.

Mert azért papíron elég riasztó az A6 Hybrid, ez tény. Négy henger, két liter és turbó – kellemes kombó ez egy Audi TT-ben, na de egy böhöm A6-osban? Megjegyzem, amúgy a típus legalapabb motorja, a 2.0 TSI, amit Magyarországon valószínűleg alig lehet eladni, hisz aki nálunk A6-ost tud venni, az többnyire V6 TDI-t is tud venni. És ekkor folytatnám a sort, amitől sznob körökben feláll az emberek hátán a szőr: front-haj-tás! Borzalom.
Pedig nincs ezzel semmi baj. Bizony, léteznek olyan dimenziók a térben, amelyben egy fronthajtásos, kismotorú Audinak is van vevőköre, és nem mondják, hogy nem ember, akinek nem jutott véhattédéikvattró. A baj csupán az, hogy az A6 Hybrid ára kimagaslik az A6-osok mezőnyéből, hiszen alaphangon 17,8 millió. És ekkor jönnek a szomorú tények: ez több, mintha a csúcsszuper, 313 lóerős, kétturbós TDI-vel és összkerékhajtással venné meg az ember az A6-ost. Ugyanakkor egy kétliteres, elsőkerekes TDI, Multitronic automatával mindössze 12,1 milliótól indul. Ez azért óriási különbség.
Most következhetne egy kis maszlag környezettudatosságról, de nem következik. Engem inkább a végeredmény érdekel.

Nézzük: az A6 Hybridbe benzint tankolunk, és mint minden hibridnél, ez is egy relatíve kicsi (1,3 kWh energiát tároló) akkuba táplálja vissza a visszanyert fékenergiát. Maga az elektromos gép az automata váltóban, a hidrodinamikus nyomatékváltó („citrom”) helyére került, ahol rafinált kuplungokkal elérik, hogy képes legyen a benzinmotor nélkül is hajtani az autót, meg azzal együtt is. Hát ennyi.
Hogy hány lóerős? Hát ez nehezen megválaszolható kérdés.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

