Az Accord alapmotorja nem nagy durranás, ezért hát egy kicsit megfűszereztük a történetet. Elgurultunk a legközelebbi BMW szalonba, és kifaggattuk a béemvéseket, ők mit gondolnak róla.
Voltunk a hivatalos ausztriai sajtóbemutatón április végén. Két hónappal később már hazai tesztautót nyúztunk, egy 2,2 literes dízelt , de az alapváltozat valahogy kimaradt, egészen mostanáig. Persze ennek az autónak is csak a motorja alap - a Honda 156 lóerős, kétliteres, soros, négyhengeres benzinese - a felszereltsége nem.
A teszt-Accord nem az egyszerűbb, Elegance kivitelű modell, melynek 6,5 millió az induló ára, hanem egy minden nyalánksággal - parkolóradarral, 17-es alufelnikkel, komoly, hatlemezes cd-táras hifivel, esőérzékelős ablaktörlővel meg napfénytetővel - ellátott Executive 6,9-ért. A tolatásnál az autó mögötti részt képernyőre vetítő navigáció és az elektromosan állítható bőrülések azonban ennél a változatnál sincsenek benne az alapárban, külön-külön 500 000-ért vásárolhatjuk meg őket.
Az alapmotor kicsit erősebb lett, de mivel az autó is hízott, nem érezni különbséget az előző és az aktuális modell között. A 9,3-as gyorsulás még nem is lenne olyan rossz, kár, hogy a teljesítménycsúcs jó magasan, 6300-nál van; még nagyobb baj, hogy a motor lökettérfogatához képest átlagosnak mondható 193 Nm maximális forgatónyomaték is csak 4100-as fordulatnál jelenik meg.
Ennek következtében az autó elég lomhának érződik, sőt, négyezres fordulat alatt egyértelműen lomha. Négyezer felett megmozdul valami, meglepően sportos hangot hallatva kapja magát össze a kétliteres, de annyi ereje ilyenkor sincs, hogy kárpótolja a sofőrt a sok kellemetlenségért, amit alacsony fordulaton okozott. Két választásunk van: vagy nem forgatjuk és cammogunk, vagy forgatjuk, de akkor sem repülünk, legfeljebb dinamikusabban haladunk.
A motor még akkor is nehezen tekinthető ideálisnak, ha a motorerő másodlagos. Városban simán megiszik 10 liter benzint 100 kilométerenként, és határozott gyorsításnál, illetve magas fordulaton elég hangos. Mivel az Accord nagyon csöndes, kényelmes, kulturált, és ha nem is elviselhetetlenül gyenge, inkább a megfontolt limuzinok közé soroljuk, mint a vadállatokhoz, a motorzaj sehogyan sem illik a képbe. Nagyobb teljesítmény mellett kellemesen fémes, sportos hangról beszélhetnénk, így azonban, a célközönséget elképzelve valószínűleg csöndesebb motorra, illetve jobb hangszigetelésre lenne igény.
A motorhoz tartozó hatsebességes váltó tökéletesen precíz, a kormányzás és a futómű csodálatos, de ez a kétliteres csak a futottak még kategóriában versenyez. A 200 lovas, 2,4-es minden szempontból messze felülmúlja. Kár, hogy a nagyobb motoros változatból csak Executive kivitelű van, az pedig 8,4 millióba kerül, másfél millióval, vagyis több mint 20%-kal drágább. Nyilvánvaló, hogy 6,9 milliós indulóárával a 2,2-es dízel lesz a sláger.
Tesztünk legizgalmasabb pontja azonban újdonságértéke ellenére sem a motor volt. Kitaláltuk, hogy el kéne vinni a tesztautót egy prémium autó-kereskedésbe, hogy megkérdezzük a potenciális vásárlókat, tulajdonosokat, mit szólnak hozzá. Üljenek bele, tapogassák össze, viszonyítsák a sajátjukhoz és döntsék el, tetszik-e nekik, megfelel-e kényes ízlésüknek a minősége. Az apropót a Honda sajtóanyaga szolgáltatta, melyben folyamatosan azt sulykolják, hogy az új Accord már prémium minőségű, más szóval felveszi a versenyt az Audikkal, BMW-kkel, Lexusokkal Mercedesekkel meg a többi nagymenővel.
Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a cikk blogposztján !
Szerintünk is sokkal jobb lett az elődjénél, egy-két műanyagot leszámítva tényleg kiváló minőségű autó érzetét kelti, de ezt már elolvashatták két ízben, következzen hát a BMW-tulajok véleménye. Annyit előre elárulok, hogy kapott napsütést és savas esőt is bőven.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
