Új formájával a Mazda 2 már nem lóg ki a jóképű márkaarculatból, de az egyre bevállalósabb kisautók között nem elég erős karakter.
A legkisebb Mazda elvileg a Sassou tanulmányautóból ered, de a végeredmény jobban hasonlít az előző generációra, mint a jó zsíros ötletekre: alapos közvélemény-kutatással tompították az extrém megoldásokat. Kasztniján a szögletes fenék sportosításán kívül nem történtek drámai változások. Ha nem tökölnek a mindenkinek megfelelni akarással, jól úgy hagyták volna, mint a Fiat az új 500-as tanulmányelődjét, a Trepiunót.
Akkor lett volna zoom-zoom, mert a Sassou formája dinamizmusban ráver a konkurensekre. Igazán kiengedhették volna az utcára, többet érdemelt volna a felhajtás után kiszabott életfogytiglani porosodásnál. De a japánok addig radírozták a Sassou-t, míg csinos Mazda 2 lett belőle. Ez a kompromisszumokkal terhelt, harmonikus kasztni nem sugall semmit, a Mazdánál mantrázott vezetési élményt sem. Így a vásárlóközönség nem korlátozódik az őrült fiatalokra, a Mazda 2 szürkében mindenkinek tetszeni fog, viszont nem lesz belőle kultuszautó. A Sassou bevállalásával az lehetett volna. Tanulmányautókat az utcára!
Mazda Sassou
A 2006-os Genfi Autószalonon mutatták be a Sassou-t, a Mazda mindhárom fejlesztőközpontjára kiterjesztett ötletelés európai eredményét. Féltestvérei a kaliforniai központban született 3 + 1 üléses sportkupékoncept Kabura és a 2005-ben bemutatott négyüléses kategórián kívüli Senku .A modellek a Mazda fejlődési irányát sejtetik, de hiába teljesen utcaképes mindhárom kasztni, sok jóra ne számítsunk,. A Sassou harapós, gazdáját szerető kiskutyára hasonlító kisautó-sűrítmény. Kifejezetten a városi szingli életformára készült. Formája az új Mazda 2 tervezője, Ikuo Maeda korábbi művéből, az RX-8 -ból ered.
Legnagyobb erénye a súlya: 955 kg, 100 kilóval könnyebb az elődmodellnél. Ha már a formával nem voltak merészek, legalább a tömegével kezdtek valamit. Az autók egyre nagyobbak és nehezebbek, ezért többet is fogyasztanak. A Mazda a legegyszerűbb megoldással élt, visszafordította az idő kerekét, és diétára fogta a kisautót. A kampányban használt zöld színnel a környezettudatosságra utalnak, de a súlycsökkentés a vezetési élménynek is jót tesz.
A karosszériából nagy szilárdságú acél alkalmazásával csak 30 kilót tudtak spórolni, a többi megtakarítást a kipufogórendszer, a kábelezés és a hangszórók átalakításával érték el. Nagyon tetszik a súly- és méretcsökkentés ötlete, ha van gyakorlatban kimutatható haszna, lehet utánozni, és visszavenni az értelmetlenül nagy és kövér autókból. A fogyasztás autópályán, egyenletes 120-as tempónál mindkét kipróbált modellnél 6-7 liter között mozgott. Ettől még nem kell elájulni, de az autó tömeg-teljesítmény aránya kedvezőbb, mint a vetélytársaké.
A kisautók testtömegindexe
Mazda 2 1.3i 2007 | Mazda 2 1.4 2002 | Opel Corsa 1.4 | Peugeot 207 1.4 16V |
Fiat Grande
Punto 1.4 8V/16V |
Toyota Yaris 1.3 VVT-I | |
saját tömeg(vezető nélkül) (kg) | 955 | 1050 | 1070 | 1149 | 1145 | 1055 |
teljesítmény (LE) | 86 | 80 | 90 | 90 | 77/96 | 87 |
kg/LE | 11,1 | 13,3 | 11,8 | 12,7 | 14,8/11,9 | 12,12 |
gyorsulás 0-100km/h | 12,9 mp | 13,9 mp | 12,4 mp | 12,7 mp | 13,2/11,4 mp | 11,5 mp |
ár (Ft) | 3.449.900 | - | 3.140.000 | 3.581.000 | 3.040.000 /3.490.000 | 3.120.000 |

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
