Új formájával a Mazda 2 már nem lóg ki a jóképű márkaarculatból, de az egyre bevállalósabb kisautók között nem elég erős karakter.
A legkisebb Mazda elvileg a Sassou tanulmányautóból ered, de a végeredmény jobban hasonlít az előző generációra, mint a jó zsíros ötletekre: alapos közvélemény-kutatással tompították az extrém megoldásokat. Kasztniján a szögletes fenék sportosításán kívül nem történtek drámai változások. Ha nem tökölnek a mindenkinek megfelelni akarással, jól úgy hagyták volna, mint a Fiat az új 500-as tanulmányelődjét, a Trepiunót.
Akkor lett volna zoom-zoom, mert a Sassou formája dinamizmusban ráver a konkurensekre. Igazán kiengedhették volna az utcára, többet érdemelt volna a felhajtás után kiszabott életfogytiglani porosodásnál. De a japánok addig radírozták a Sassou-t, míg csinos Mazda 2 lett belőle. Ez a kompromisszumokkal terhelt, harmonikus kasztni nem sugall semmit, a Mazdánál mantrázott vezetési élményt sem. Így a vásárlóközönség nem korlátozódik az őrült fiatalokra, a Mazda 2 szürkében mindenkinek tetszeni fog, viszont nem lesz belőle kultuszautó. A Sassou bevállalásával az lehetett volna. Tanulmányautókat az utcára!
Mazda Sassou
A 2006-os Genfi Autószalonon mutatták be a Sassou-t, a Mazda mindhárom fejlesztőközpontjára kiterjesztett ötletelés európai eredményét. Féltestvérei a kaliforniai központban született 3 + 1 üléses sportkupékoncept Kabura és a 2005-ben bemutatott négyüléses kategórián kívüli Senku .A modellek a Mazda fejlődési irányát sejtetik, de hiába teljesen utcaképes mindhárom kasztni, sok jóra ne számítsunk,. A Sassou harapós, gazdáját szerető kiskutyára hasonlító kisautó-sűrítmény. Kifejezetten a városi szingli életformára készült. Formája az új Mazda 2 tervezője, Ikuo Maeda korábbi művéből, az RX-8 -ból ered.
Legnagyobb erénye a súlya: 955 kg, 100 kilóval könnyebb az elődmodellnél. Ha már a formával nem voltak merészek, legalább a tömegével kezdtek valamit. Az autók egyre nagyobbak és nehezebbek, ezért többet is fogyasztanak. A Mazda a legegyszerűbb megoldással élt, visszafordította az idő kerekét, és diétára fogta a kisautót. A kampányban használt zöld színnel a környezettudatosságra utalnak, de a súlycsökkentés a vezetési élménynek is jót tesz.
A karosszériából nagy szilárdságú acél alkalmazásával csak 30 kilót tudtak spórolni, a többi megtakarítást a kipufogórendszer, a kábelezés és a hangszórók átalakításával érték el. Nagyon tetszik a súly- és méretcsökkentés ötlete, ha van gyakorlatban kimutatható haszna, lehet utánozni, és visszavenni az értelmetlenül nagy és kövér autókból. A fogyasztás autópályán, egyenletes 120-as tempónál mindkét kipróbált modellnél 6-7 liter között mozgott. Ettől még nem kell elájulni, de az autó tömeg-teljesítmény aránya kedvezőbb, mint a vetélytársaké.
A kisautók testtömegindexe
Mazda 2 1.3i 2007 | Mazda 2 1.4 2002 | Opel Corsa 1.4 | Peugeot 207 1.4 16V |
Fiat Grande
Punto 1.4 8V/16V |
Toyota Yaris 1.3 VVT-I | |
saját tömeg(vezető nélkül) (kg) | 955 | 1050 | 1070 | 1149 | 1145 | 1055 |
teljesítmény (LE) | 86 | 80 | 90 | 90 | 77/96 | 87 |
kg/LE | 11,1 | 13,3 | 11,8 | 12,7 | 14,8/11,9 | 12,12 |
gyorsulás 0-100km/h | 12,9 mp | 13,9 mp | 12,4 mp | 12,7 mp | 13,2/11,4 mp | 11,5 mp |
ár (Ft) | 3.449.900 | - | 3.140.000 | 3.581.000 | 3.040.000 /3.490.000 | 3.120.000 |

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
