W123 'Zöldséges'
Mercedes-Benz kódok
1926-ban az ősi riválisok, a német Daimler és Benz szövetségre lépett és megszületett a Daimler-Benz autógyár. Ettől kezdve a Mercedes-Benz márkanevű járművek típusjelzése letisztult, hiszen ki akart volna megvenni egy 24/100/140 LE jelzésű túrakocsit? A típusok mellett megjelentek az egyedi azonosítók, kódszámok autóra és motorjaira. A rendszer azóta is működik.
Olyan extrém esetektől eltekintve, mint a W25, W125 nevű versenyautók, a kódokat - akárcsak a BMW esetében - inkább belső használatra tartják fenn. Egyetlen kivételtől eltekintve eddig sikerült elkerülni a kódismétlést. A kivétel a W168, ugyanis ez nemcsak a jelenlegi A-osztály "hivatalos" neve, hanem egy 1943-ban készített dízelmotoros prototípusé is. Ennyi előkészület után következzék egy kivonatos időrendi sorrendben összeállított lista, amely zömében a második világháború után készített típusok jellemzőit tartalmazza.
![]() |
|
![]() |
![]() |
W06: A Mercedes-Benz sportlegendájának elindítója volt a
Sport, azaz röviden S modell. Ennek végső alakja az SSKL
(Super-Sport kurz leicht, azaz rövid könnyű szupersportos) változat
Rudolf Caracciola kezei között a húszas évek végén, harmincas évek
elején Európa hegyi versenyeit nyerte.
![]() |
|
![]() |
![]() |
W136: A második világháború előtt bemutatott "nép-Mercedes",
a 170V a háború után is gyártásban maradt. 1949-től dízelmotorral
is kínálták.
![]() |
|
![]() |
![]() |
W186: Az első világháború utáni luxus-Merci, amelyet az I.
Frankfurti Automobilkiállításon mutattak be 1951. áprilisában.
Erősebb motorral és hosszított tengelytávval ellátott változatát
becézik "Adenauer-Mercinek" - legismertebb vásárlója után.
![]() |
|
![]() |
![]() |
W187: A 300-as mellett egy kisebb Merci is debütált
Frankfurtban. A 170-es továbbfejlesztett alvázát és karosszériáját
kapta, de motorja friss fejlesztésű.
![]() |
|
![]() |
![]() |
R198: Eredetileg W198 néven versenyautó, majd a Föld első
nagyobb sorozatban "sirályszárnyas" ajtónyitású sportkocsija. Első
szériája, amelyet 1954-1957 között gyártottak kapta a különleges
megoldást, a második eresztést már konvencionálisabb ajtókkal
szerelték. Ekkor tűnt fel először az R, mint Roadster kódjel.
![]() |
|
![]() |
![]() |
W120: A magyarországi oldtimeresek körében is népszerű
"ponton-Merci", típusjelzését tekintve 180 illetve 190 *
(W121) amelyet 1953-tól gyártottak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
R121: Sportos, elegáns kétüléses roadster a 190-es típus
alvázán. Éppen ezért keresztelték 190 SL-re.
![]() |
|
![]() |
![]() |
W110: Az állatvilágból vett újabb hasonlattal
"fecskefarkúnak" becézett Merci sorozat első tagja az 1959-ben
bemutatott 190. Bár csupán négyhengeres, 1.9 literes motorral
szerelték, mégis remek ötvözete volt a megfelelő teljesítménynek és
kényelemnek. Nagyobb, hathengeres társai tartoznak a
W111 szériába.
![]() |
|
![]() |
![]() |
R113: A 190SL utódja, 1963-1971 között készült háromféle
motorral: 2.3, 2.5 és 2.8 literesekkel.
![]() |
|
![]() |
![]() |
W100: A Rolls-Royce méltó vetélytársa, pápák és filmsztárok
kedvelt autója a 600-as. Alig több mint 2000 darabot gyártottak
belőle közel 20 éves pályafutása során. Erőtől duzzadó 6.3 literes
V8-as motor, hidraulikus szervórásegítés a kormányon és kényelmi
felszerelések egész sora tette a 600-ast még különlegesebbé.
![]() |
|
![]() |
![]() |
W108/W109: 1966-1972 között épített S-osztály. Hathengeres
motor, "fecske futómű".
![]() |
|
![]() |
![]() |
W114/W115: 1968-1976 közötti középosztályos Merci, ez az
úgynevezett "állólámpás" típus. Hathengeres DOHC motor, amelynek
már létezett befecskendezős változata is.
![]() |
|
![]() |
![]() |
R107: Az új S-osztály előfutára a 350SL sportkocsi 1971.
áprilisában került a kereskedőkhöz. Ezt az SL sorozatot 1988-ig
gyártották.
![]() |
|
![]() |
![]() |
W116: Az első S-osztálynak nevezett luxus-Merci. Ide
tartozott a hetvenes évek egyik legismertebb csillagos autója is: a
450 SEL 6,9 amely az amerikai cirkálók méretét és a német
funkcionalitást ötvözte.
![]() |
|
![]() |
![]() |
W123: Zöldséges-Merci, taxi-Merci - sokféle becenév létezik
erre a középkategóriás típusra.
![]() |
|
![]() |
![]() |
W460: A Mercedes G, amelyet először kizárólag
hadimegrendelésre készítettek, később beengedték a civilek közé.
Land Rover és Lada Niva rivális.
![]() |
|
![]() |
![]() |
W126: 1979-1991 között készült S-osztály.
![]() |
|
![]() |
![]() |
R129: A végső SL, amelynek utolsó példánya nemrég gördült le
a gyártósorról. Utódja ősszel Frankfurtban lesz látható.
![]() |
|
![]() |
![]() |
W201: A 190-es "Baby"-Benz, a C-osztály elődje.
![]() |
|
![]() |
![]() |
W124: Az E-osztály elődje, 1984-1995 között készült.
![]() |
|
![]() |
![]() |
W140: A bálna-Merci, a drabális S-osztály.
![]() |
|
![]() |
![]() |
W202: 1993-2000. között készült az első C-osztály
![]() |
|
![]() |
![]() |
W210: 1995-ben debütált az E-osztály, melynek ismertetőjegye
az első lencse alakú fényszóró-páros.
![]() |
|
![]() |
![]() |
W168: Az első mini-Merci, az A-osztály.
![]() |
|
![]() |
![]() |
W163: Az Amerikában gyártott terepjáró, az M-Class ML.
![]() |
|
![]() |
![]() |
C208: Az R mellett újabb betűjelzés: C, mint coupé. A
CLK-sorozaton alkalmazták először.
![]() |
|
![]() |
![]() |
W638: A Vito van és Viano egyterű.
![]() |
|
![]() |
![]() |
W220: A jelenleg is gyártott S-osztály.
![]() |
|
![]() |
![]() |
C215: Az S-osztály kupéváltozata.
![]() |
|
![]() |
![]() |
W240: A jövő zenéje, a 2002-től gyártandó Maybach
luxuslimuzin.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
