Túl vagyunk azon a Ponton
Essen Expressz, 1. nap, Németország, Ausfahrt közelében
Nyugi, tudom, hogy Ausfahrt nem egy bazinagy város, de mobilon bepötyögve nem adnék meg pontos helyszínt, mert elég sok település mellett elmegyünk. Eddig minden oké, őszintén szólva gyanús is az egész, hiszen a Pontonnal NEM LEHET MINDEN RENDBEN. Nem tudom, rossz a karmája, vagy mi a fene, de most csak ringatózik a hátunk mögött a tréleren, és amikor kinézek oldalra, a szemem sarkából látom, hogy néz be a nagy kerek szemével.

Végül Csík kiszámolta, hogy nem kell hajnal négykor indulnunk, egyrészt mert a tréler tényleg utazik 130-cal, másrészt felhívta a szállást, és kiderült, hogy elég este tízig odaérni, szóval nyolc óra volt a célba vett indulás. Majdnem össze is jött. Még gyorsan vettünk két fényvisszaverő mellényt a helyi autós bódéban, és irány Essen.

Egyetlen fontos dolgunk volt még Győrben: az épp időben megérkezett négy új gumi átvétele Csík Vili barátjától, amit kihozott az egyik autópálya-pihenőhöz, plusz még Zsolt lenyúlta őt egy cigivel, de úgy látom, nagyon izgul, mert tegnap Naményi Petit is lenyúlta, amikor elhoztuk tőle a trélerét. Még jó, hogy én már vagy 15 éve nem bagózok, így is elég sokban van nekem Csík nemdohányzása.

Az úton tényleg minden rendben volt, az idő kifejezetten király - írnám, de közben, míg idáig eljutottan a szövegben, az egész jó időnek vége lett, esik a hó, az út latyakos, otthon ez már "ítéletidőnek" minősülne, de persze nem az, csak simán szar. És még szarabb lesz lepucolni a Pontont, aminek egyébként 130-nál már el-elemelkedik az üvegről az ablaktörlője. Sokan kérdezik, hogy miért nem csomagoltuk be - egyszerűen azért, mert ahogy a menetszél cibálja, az aláment dzsuva összekarcolná.

Sok minden tehát nem történik, már elhagytuk Nürnberget, meghallgattunk pár Electric Light Orchestra-, Szörényi- és Creedence Clearwater Revival-lemezt, ezeket Csikós egy szalagos magnón hozta - persze nem, hiába így lenne stílusos, rohadtul Bluetooth-on jön az egész, Zsolt mobiljáról. Szeretem a zenéit, bár most becsúszott egy kis Neil Young, az kemény volt. További durva zenei élmény a sávelhagyás-figyelmeztető, ami akkor is jelez a zenét lehalkítva, ha nem elég ideig indexeltél sávváltás előtt, ezt leszámítva zseniális a 180 lovas Ducato.

Ha minden így megy tovább, akkor tényleg eljut Ponton Dezső az esseni csodavásárra, bár az előttünk járó Valker Dávidék szerint (akik pl. a Balatonfüred Concours d`Élégance szervezőiként ismertek) 30 km múlva kisüt a nap, és beáll az autópálya. Szurkoljanak nekünk, nagyon jó olvasni az üzeneteket és az FB/Insta-kommenteket, főleg nekem, mert Zsolt úgyis vezet.
Még egy szolgálati közlemény, Bazsának be kellene fizetni a zeneiskolát, amit a titkárságról osztott meg velünk egy hölgy, akit egyikünk sem ismer, de véletlenül pont Zsolt számát pötyögte be a telefonjába.

A tapasztalatok szerint holnap korán be kell tolni Dezsőt a pavilonba (1A), mert a nagykutyák már délelőtt mennek egy kört a kiállításon, bár Csík aszondja, neki elég lenne egy kiskutya is, ha megveszi a Pontont. Mondjuk arról is dumáltunk, hogy mennyire bosszantó lenne, ha egy magyar venné meg Dezsőt, de végül is, bulinak egyelőre jó ez a túra..,
...illetve most állt be az autópálya.
Köszönjük a Mercedes-Benz Hungáriának, hogy támogatták az esseni túrát.
Az Essen Expressz kalandjai
- Azt hitted, minden VW-t ismersz?
- Bogár, Golf, Passat meg néhány szögletes terepjáró, ó, persze, a Transporterek – nagyjából ennyit tudott régen a Volkswagen. Tévedés. De mekkora tévedés.
- Pontonvég
- Ha nyolc évvel ezelőtt olvasom, amit itt írok, felvágom az ereimet. Ha néggyel ezelőtt – hát, nem is tudom mire vélni a hírt. Most itt van a helye: táncot jártam a dög hűlt helyén, igen, a garázsban.
--------------------------------------------
Ponton Dezsőről szóló posztok, amióta Magyarországon lakik:
2018.03.17. Dezső mégis menni Essen!
2018.03.11. Essen-túra- lefújva
2017.06.11. Te a németnél ilyen roncsot nem látsz
2017.06.01. Dezső menni Németország
2017.04.09. Pár vég szövet csodát tett
2017.04.02. Csak azért se teszek bele villanymotort!
2016.04.19. Megették a nyüvek a Mercit
2016.04.10. Megy!
2016.02.07. Egy laza nap, és talán működik megint
2015.11.22. Nem megy be? Dehogyisnem!
2015.08.16. Sejtettem, hogy ez lesz a vége
2015.04.05. Ponton-sztori: az újabb szópóroller
2015.01.25. Hogy van a Ponton? Sehogy. Pedig küzdök
2013.12.01. Ponton a gyógyulás útján
2013.11.09. Dezső végre magyar lett
2013.10.20. Na, áttoltuk a vizsgán
2013.09.28. Dezső a bírák előtt
2013.07.31. El se hiszem, beindult a honosítás
2013.06.13. Totalcar Pályanap - Hazajött a Ponton!
2013.06.09. Centikre a befejezéstől
2013.03.03. Legközelebb talán már el is hozom
2012.12.23. Már csak papírmunka van vele?
2012.10.30. Te jó ég, a végén még elkészül!
2012.09.30. Alagút vége? Az a mozdony lámpája...
2012.07.22. Dezső keréken!
2012.06.10. Vakul, aki látja
2012.03.29. Breaking, a Ponton fényeződik!
2012.03.18. Ponton - lassan már aranyból
2011.11.26. Puchot mentettem, Bianchit kergettem (részben Dezsőről szól)
2011.09.25. Egyre lassabban, de biztosan előre
2011.07.17. Mi van a Mergákkal? (részben Dezsőről szól)
2011.05.01. Egy isteni sellő, avagy a tökéletes krumpli
2011.03.27. A beszakadt köröm öröme (részben Dezsőről szól)
2011.03.06. Utolsó simítások a testen
2011.01.15. A oszlopom már van
2010.12.19. Pokoli örömtűz az alagútban
2010.11.21. A kút neve Dezső
2010.10.03. Dezső a műtőasztalon
2010.08.21. Mozgásba lendül a Ponton ügye!
2010.04.15. Zaba a Ponton árnyékában
2010.04.01. Ponton Dezső először a klubban
2010:03.17. Ponton Dezső zuglói polgár lett
2010.03.12. Négy hülye és a guruló krumpli esete
2010.03.11. Dezső önerős lett!
2010.03.10. Megint röfög a Dezső. És hogy!
2010.03.10. Ennyivel volt csak hosszabb a lánc
2010.03.09. Megjött a diagnózis a motorról
2010.03.08. Végállomás, nem megy tovább

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
