Heti merítés

2014. szeptember 7., 10:15 Módosítva: 2015.07.31 14:50
53 hozzászólás

Ordenáré, de imádni való szopóroller

64284

Szóval lett egy papíron 67-es Bogárautóm, ami mindössze két darab 67-es alkatrészt tartalmazott: az anyósülés felőli ajtót és a motort.

53 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Vonóhorog? Erre? Sehol!

2014. szeptember 6., 12:48 Módosítva: 2015.07.31 14:50
67 hozzászólás

Az úgy volt... van a családban ez a kis Colt, ami igazából Mirage, mert amerikai piacos. Városi rohangászósnak vettük vagy tíz éve. Kimondottan automataváltós kisautót kerestünk, mert anyukám már rég leszokott a kézzel váltogatásról, apámnak a betegsége miatt az utolsó autói mind automaták voltak. Ez a Mitsubishi Mirage mindenben megfelelt, automata, szervó, klíma, kis motor, stimmelt az ára is, mi kellhet még? 

IMG 6222
Lenne szívük kidobni?

67 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Hétszáz értelmetlen lóerő

2014. szeptember 5., 17:17 Módosítva: 2015.07.31 14:50
61 hozzászólás

 

A napokban futotta be a közösségi médiát a BBC Autos infógrafikája, amely a Dodge Challenger Hellcat árát firtatja. Azt a kérdést már rengetegszer végigjártuk, hogy van-e értelme a nevetségesen erős utcai autóknak, most nem is ez a lényeg. Ami kirívó, hogy 700 lóerőt vihetünk haza, szinte apróért.

aa autos srt

61 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Lefűznéd a világ egyik legszebbjét?

2014. szeptember 4., 11:56 Módosítva: 2015.07.31 14:50
21 hozzászólás


Ezt azért el kell ismerni. Az autók, a csaj, a hely és a képvilág is rendben van. Transzfogarasi út, lefűzve. Nice job, ZPerformanceWheels! Főszerepben: Ramona Rusu, Gabi Imre, E30V8 x 2.

21 hozzászólás

Így mulatunk egy unalmas szerda délután

2014. szeptember 3., 17:01 Módosítva: 2015.07.31 14:50
11 hozzászólás

Csak letöröltem róla a port.

11 hozzászólás

Totalcar Kvíz - Olvasol rendesen?

2014. szeptember 3., 16:14 Módosítva: 2015.07.31 14:50
140 hozzászólás

Amikor megjelent az előző teszt rögtön elkapott a hév, hogy miért ne lehetne megcsinálni a Totalcar saját kis dolgozatát. Kezdetben még nagyon nehézre sikeredett de itt van a végleges verzió, amit most te is kitölthetsz! Lehet, hogy valamelyik kérdésnél több helyes válasz is elfogadott, ezekre figyelj oda. Az eredményedet kommentben várjuk.

 

140 hozzászólás

Oldtimert a piacról

2014. szeptember 2., 17:16 Módosítva: 2015.07.31 14:50
38 hozzászólás
IMG 0185
Igen, már ez is oldtimer

Nem is tudom, mit fog szólni Csikós, ha meglátja a képeket. Örülni fog, hogy az asszony szolgálati 190-ese is szinte oldtimer, vagy elkeseredik, hogy már plasztiklökhárítós autókra is lehet OT-rendszámot akasztani? Pedig hát ez a realitás, az első Baby-Benzek bőven betöltötték a harmincat. Hihetetlen, nem? 

38 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ez került 40 millióba

2014. szeptember 1., 17:34 Módosítva: 2015.07.31 14:50
148 hozzászólás

img_20140819_133329_1409577543.jpg_1944x2592

A minap egy reklámfilm-forgatáson jártam, ahol az egyik kellék egy 2009-es, első tulajos, makulátlan előéletű, nem egész 150 ezret futott, szép S-Klasse volt. Akkoriban 37-40 misiért vesztegettek egy ilyet, ma már nem egész tízért elviheti valaki. Értékvesztés extravaganza, de az, ami miatt egy világ omlott össze bennem*, az a képen látszik. Utasoldal, fejtámla állítógomb. Nem kell sűrűn nyomkodni, mégis úgy pattant le róla a festék, mint a legolcsóbb lakk a zeniten éppen átbukó örömlány körméről. Kár.

(*na jó, valójában nem)

148 hozzászólás

Heti merítés

2014. augusztus 31., 09:17 Módosítva: 2015.07.31 14:50
137 hozzászólás

Csatahajó

60854

Mondták, hogy milyen jó a bőr, mert a szennyeződéseket csak vízzel le kell róla törölni. Meg is látszott a bőrös példányokon, hogy maximum ennyi "karbantartást" kaptak.

137 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mindjárt véget ér Amerika legjobb formulaautós bajnoksága. Le ne maradj a zárófutamról!

2014. augusztus 30., 22:30 Módosítva: 2015.07.31 14:50
7 hozzászólás

Bár elcsépelt és meddő minden vita, ami úgy indul, hogy Forma 1 kontra ez vagy az, a szofisztikált és steril autóversenyzés kontinenséről könnyen ugrunk mindenre, ami kicsit nyersebb, férfiasabb, és szintén háromszáz fölött zajlik. Most nem szállunk fel a hullámvasútra, ezért sem egy bezzeg-kontextusban ajánlott a következő videó az IndyCar ma esti zárófutamához. Kedvcsinálónak tessék, tizenöt perc kemény onboard-pornó a múltheti versenyről.


7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A Szobor... valójában egy roncs?

2014. augusztus 30., 06:44 Módosítva: 2015.07.31 14:50
167 hozzászólás
csik matrica s


Az úgy volt, kezdeném a Tanár úr kérem diákjának stílusában – és igazából így is érzem magam –, hogy most lebőgtem. De nemcsak én, hanem, ha lenne türelmem, illetve kedvem, hogy atomokra csesszem szét az idegeimet, akkor név szerint rá tudnék mutatni, hogy mások is, szép számmal.

Szobor IMG 8547

167 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mégis, milyen apokalipszis ez?

2014. augusztus 29., 17:09 Módosítva: 2015.07.31 14:50
12 hozzászólás

- Láttam egy zombit a lépcsőházban. - Belógunk a cateringre? - Szerinted mi az a lefóliázott tartály, ami itt lóg a darun? A szerkesztőség monoton spiáter-téligumi-kisturbós szólamokra tagolható kánonát új típusú mondatok színesítik csütörtök óta, amikor megindult a sáskajárás az épületben. Filmet forgatnak a Flórián téren, Spectral a munkacíme, számomra ismeretlen színészekkel. Valami zombiapokalipszis a téma (ásít).

IMG 1423

12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Pillanatokon múlt

2014. augusztus 29., 10:22 Módosítva: 2015.07.31 14:50
36 hozzászólás

Amikor az augusztusi Heti merítésbe beraktam a kiégett Audit, nem sejtettem, hogy kis híján a sorsára jutok. Nyaralás közben lassabb menetben benzinszagra lettem figyelmes. Gyorsan körbenéztem a motortérben meg a tank környékén, de semmi, és utána el is múlt a szag. Mivel tankolás után voltam, biztos kicsit félrefröccsent, azt éreztem.

Fénykép0053
Megette a benzin

36 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Dráma a Flórián téren

2014. augusztus 28., 18:31 Módosítva: 2015.07.31 14:50
52 hozzászólás

Íme, nézzék meg milyen átlátszó módszerekhez folyamodnak, akik le akarják járatni a Toyoták megbízhatóságát. Lépésről lépésre követhetik, ahogy a sunyi befeketítési kampány begyakorolt lépéseit végrehajtják. Ám sajnos nem jön össze, mert nem gondoltak minden részletre.

fig 1.

Csütörtök délután, Szentendrei úti felüljáró, csúcsforgalom. Már ez is gyanús. Kapaszkodjanak, a java még hátravan, egy rafinált összeesküvés áldozata az, aki elhiszi: elromlott az Avensis.

IMG_3616.jpg

fig. 2.

Figyeljék csak a helyszínválasztást! Véletlenül - értik - pont lezártak egy-egy sávot egy forgatás miatt (háttérben az ott egy daru, a lámpákkal). Ergo: dugó van, a kocsik lassan mennek, jól meg tudják figyelni, hogy egy minimum 11 éves Avensis elromlott!!!!! Ráadásul a beépített ügynök testi épsége veszélyeztetése nélkül végezheti gyalázatos gerillamarketing-akcióját. Úgy tesz, mintha segítséget hívna.

IMG_3618.jpg

fig. 3.

Megérkezik a "segítség"! Véletlenül egy (sose k)Opel. De ne dőljenek be neki.

IMG_3621.jpg

fig 4.

Gonoszul olajszint-ellenőrzést színlel a szemmel láthatóan összeszokott páros. Ha megfigyelik, az is látszik, hogy a Toyota gázos, ott sárgállanak az injektorok.

IMG_3632.jpg

fig 5.

Ezután előkerül a vontatókötél. Véletlenül volt kéznél. Narancssárga. Ez még fontos lesz!

IMG_3621.jpg

fig. 6.

Az első porszem a gépezetben: a vontatókötél nem megy be a vontatószembe? Ezt nem is értem.

IMG_3644.jpg

fig. 7.

Előkerül a kettes számú bűnjel: egy másik vontatókötél! Ezek tényleg készültek.

IMG_3650.jpg

fig. 8.

És itt bekövetkezik a dráma csúcspontja. A mókának vége, a színlelt lerobbanási-vontatási jelenetnek vége. Elrakják a rekvizitumokat, és a Toyota saját erejéből elhajt!

IMG_3653.jpg

fig. 9.

Ezután az Opel is jónak látja távozni, nehogy a népharag ellene forduljon!

IMG_3656.jpg

A történetre adható, egyetlen értelmes magyarázat az lehet, hogy egy elkeseredett Avensis-tulajdonos így próbált protestálni az évek óta csak ismételt WD-40 kezelésekkel elhallgattatható kormánynyikorgás ellen. Valószínűleg ezrek látták a jelenetet a felüljárón. Hiába, a Lambósok nyilvánosan szétverik a kocsit, a toyotások szolidabbak, de azért dörzsöltek is. Kérem, értesítsenek minden arra járót, hogy kamu volt az egész, ne dőljenek be a rafinált trükknek!

 

52 hozzászólás

A valóság élménye, bárkinek

2014. augusztus 27., 17:20 Módosítva: 2015.07.31 14:50
22 hozzászólás
SR-0001

A remekül sikerült Belsőség-találkozó után Ljubljana felé vettük az irányt. Szlovén barátaink szeretete (és konyhaművészete) mágnesként vonzza az egész családot. Számtalanszor bejártuk a várost, de valahogy csak most sikerült eljutnunk az apró ország még apróbb vasúti múzeumába.

A múzeumlátogatók egészséges szkepticizmusával szurkoltam le a belépő összegét a 25 év körüli lánynak. Az elvárásoknak megfelelően restaurált szobrok fogadtak minket, szépen kifényesítve. Gőzmozdonyok, semmi más. Ekkor a fiatal lány odalépett hozzánk és félve megkérdezte, hogy szeretnénk-e bemenni a műhelybe, ahol Tito 424-esét restaurálják éppen. Hogy a viharba ne!

22 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nézőpont kérdése

2014. augusztus 27., 11:34 Módosítva: 2015.07.31 14:50
18 hozzászólás

Imádtam a hétvégi Belga GP-t. A világ legszebb helyén, egy csodálatos pályán soha nem volt még rossz futam és feltett szándékom, hogy egyszer autóval is kipróbálom, ha már annyit szimulátoroztam rajta. Az Eau Rouge-Raidillon-kanyarkombináció pedig vitán felül a világ legjobb kombója. Nagyon gyors, gyönyörű ívű, az alján összenyomorít, a tetején kidob miközben elképesztő erők hatnak a testre. Imádom. És imádják a versenyzők is. Kár, hogy még senkinek nem jutott eszébe egy lassító-kamerát fixen odarakni az aljába, mert akkor látnánk igazán, hogy valójában négy kerékkel csúszva zuhannak bele ezek az őrültek és ha nem veszik el, akkor a tetején dobbantva repülnek ki belőle, éppen csak érintve a rázókövet. Bahhh... gyönyörű kihívás, emberes teljesítmény.

Szóval éppen ilyen felvételeket kerestem, miközben rábukkantam erre a nem túl friss videóra. Emlékszem, hogy egyszer már könyvjelzőztem, de az új szerkesztőségi géppel együtt odalettek a régi bookmarkok is, pedig érdemes megnézni. Főleg azoknak, akik előszeretettel szapulják a kevésbé szerencsés vagy gyengébb autóban ülő pilótákat. Mert ez mutatja meg valójában, milyen is egy Forma-1-es autó belülről. (A másik a Monacói helmet cam, arra is érdemes vetni egy pillantást.)

Remélem szép, nagy képernyőn nézte meg mindenki és jól látja a számokat, miközben esőgumikon öblöget Di Grassi. Durva és elég demonstratív.

18 hozzászólás

Bonyolult, mint a faék

2014. augusztus 26., 14:01 Módosítva: 2020.03.09 20:55
64 hozzászólás

Gianni kitalálta. Két pohár bor között, bal kézzel rajzolt egy egyszerű gépet, egy éket. Mielőtt az esti AS Roma meccsre kapcsolt volna a Rai1-ról, még azért csavarintott rajta egyet, ezért nem lett fából az az ék. Nem aggódott, hisz mi baj lehetne? Az ék akkor is egyszerű, ha nem fa. Az Alfa Romeo 159 Sportwagon pedig gyönyörű. Ha meg baj lenne, majd az Alfa-rajongók úgyis a Bosch-alkatrészekre fogják, vagy a törődés hiányára. Aki meg eddig sem hitt az olasz autókban, ezután sem fog. Persze akadt olyan is, aki eddig hitt, de már nem. Meg olyan is, aki az olaszt elhagyva tervez szintet lépni és vásárol franciát. Egy volt és egy leendő ex-alfakombis, Pista és Karotta tárgyalta ki, miért is nem olyan egyszerű a faék. Pláne, ha még csak nem is fa.

64 hozzászólás

Heti merítés

2014. augusztus 24., 07:56 Módosítva: 2015.07.31 14:50
195 hozzászólás

A kolosszus, vagyis ha kevés a Rolls-Royce

58994

Sokan lebeszélnek a 350-esről, pedig nem rossz az, és hengerfejes sem lesz, ha nem gyilkolod hideg motorral, bemelegíted menet közben magas fokozatban, és 70-fokon már akár rá is léphetsz, nem lesz hengerfejes!

195 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A világ legnagyobb olaszautó-lerakata

2014. augusztus 23., 08:33 Módosítva: 2015.07.31 14:50
33 hozzászólás

András, az Iveco PR-ese azt mondta, szerinte közepes, mármint méretre, de érdemes megnézni. Amikor kijöttünk, megkértem, hogy ha legközelebb valaki megkérdezi, nyugodtan mondja csak, hogy nagy, és bár Olaszországban van az UNESCO-világörökség kétharmada, és a Torinói Autómúzeum nem számít bele, ez a maga műfajában nagyobb durranás, mint a Colosseum, a Szent Péter bazilika, vagy a Forum Romanum.

DSC01661_1.jpg

33 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Én megmondtam előre, hogy baj lesz

2014. augusztus 23., 06:50 Módosítva: 2015.07.31 14:51
68 hozzászólás

Az előző részek tartalmából:
Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni.
Vettem egy bogarat, örültem neki.
Elkezdtem szerelgetni, kiderült, nagyon élvezetes dolog.
Kasznit cseréltünk rajta, szép sárga lett.
Az egyik részben pedig felpolíroztam
Ezúttal lerobbantunk az út szélén

Lilla: Ez a csotrogány nem fogja kibírni addig, az tuti. Legalább vigyük el az én kis szerszámkészletemet a Mazdából. Vagy menjünk azzal.
Tibby: Ugyan, nem lesz itt semmi gond, hiszen a kerékcsapágyakat és a fesszabályzót is kicseréltük.

A Velencei tó magasságában blokkolt a bal első kerék, majdnem keresztbefordítva az autót. A hegyhátszentjakabi Belsőség találkozóra igyekeztünk az M7-esen. A Bogárhátú némi égett szag és füst keretében lelassult, de kormányozható maradt. A leállósávon elgurulgattunk az első kihajtóig, alig egy kilométerre, majd onnan Pázmándig, a Hegyalja vendéglő parkolójáig. Szinte lépésben, mondjuk hússzal. Ott a tűző napon kézifékkel megálltunk, és néztünk egymásra Böbével és Lillával, hogy ez most mi volt?

lerobbanas1
Ha már megszívtuk, legalább ehessünk
68 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A francia paraszt a király!

2014. augusztus 22., 14:12 Módosítva: 2015.07.31 14:51
26 hozzászólás

Eddig nálam ez az év videója. Tudom, hogy nem friss, de most láttam először. Igazi, rendes, őszinte háztáji barkács, ahogy azt egy szükségből mindenhez kicsit értő paraszttól az ember megszokta. És tökéletes humor, egyszerű eszközökkel.

Mert mit csinál az ember, ha van egy tizenkilencezer köbcentis, V12-es, léghűtéses Deutz motorja a padláson? Kereket szerel rá, a traktor mögé köti (mert azért valamivel mozgatni is kell), és néha beindítja. Nagy motor, kell az indításhoz a kraft, ezért a traktor teljesítményleadó tengelyével (TLT) pörgeti meg a behemótot. Már a barkács-csatlakozó, az önkioldó rögzítőstifttel együtt megér egy misét, pedig hol vagyunk még a csúcsponttól. 

De mit is lehet egy hátbrzongatóan szép hangon járó, 200 lóerős motorral kezdeni? Hát varrógépet hajtani! Jean-Pierre kedveli a német technikát, a Deutz tengelyéhez egy Singert csatlakoztat. Nekem itt elállt a lélegzetem. Magnifique! Chapeau!

A koronát az egészre a túlmozgásos terrier teszi fel, aki addig nem fog megnyugodni, amíg a lendkerék ki nem veri pár fogát. Csodás videó, mondtam már?

26 hozzászólás

Ez tényleg 10 millió mérnök országa

2014. augusztus 21., 18:17 Módosítva: 2015.07.31 14:51
66 hozzászólás

Azt sejtettük, hogy Prokee Parkolásasszisztens? Tolatóradar? Mind felesleges filefranc című posztjához jönnek majd olyan alternatív megoldások, amiktől leesik az állunk, de tothbel felhasználó Suzuki SX-4-ének periszkópos kamerája mindenen túltesz.

"Egy Philips 7" monitor lett beépítve egy házilag gyártott műanyag középkonzolelembe. A kibillentés 5 Volttal, a behúzás 12 Volttal megy. A gyári középkonzolelem nyitható fedele és a szivargyújtó lett megtartva a többi saját terv. Tartozik hozzá a lökhárító alól periszkópszerűen lesüllyedő és indexre elforduló kamera, amely, ha nem használjuk visszabújik a lökhárító alá."

Szép, igényes és profi munka, gratulálunk. Aki pedig hitetlenkedne, hogy ez jól működik, nézze csak meg a videókat:


Így jön le a hátsó lökhárító alatt a kis kamera


Így forog az index kapcsolásával


És a legprofibb a képernyő nyílási mechanizmusa rükverc kapcsolására

Több gyártó is megirigyelhetné ezt a profi, összehangolt működést. A szerkesztőség egy emberként gratulál.

66 hozzászólás

Parkolásasszisztens? Tolatóradar? Mind felesleges firlefranc!

2014. augusztus 20., 18:37 Módosítva: 2015.07.31 14:51
130 hozzászólás

Simson Marci posztolta legfrissebb fejlesztését a garázsba állást segítő rendszerről:

tol1.jpg

...amiről nekem meg eszembe jutott számtalan egyéb megoldás is, a szépemlékű Ezermester barkácsmagazin olvasói ötleteit megszégyenítő kreativitással.

Az Autófílián is lőttünk már kreatív ötletet, de a Dacia klub oldalán is találunk labdás javaslatot - nekem egyébként ez tetszik legjobban. A padlóba fúrt léc is elterjedt, a megfelelő pontban rögzítve megfogja a kereket.

Ezek azonban egy-egy autóra kalibrálva működnek csak, ellentétben a falra ragasztott (esetleg csak oda támasztott) hungarocell lappal, ami bármilyen autónál megbízható nyiszorgással jelzi a szabad terület végét.

Abban viszont biztosak vagyunk, hogy a tízmillió mérnök országában ezeknél CSAK JOBB konstrukciók léteznek, ezért kommentben várjuk az ötleteket.

Tehát, te, Kedves Olvasó, hogyan parkolsz?

130 hozzászólás

A Sziget legérdekesebb járművei

2014. augusztus 20., 12:04 Módosítva: 2015.07.31 14:51
42 hozzászólás

Mostanra már mindent tudunk a Szigetről: nyereséges volt, sokan voltak, nagyjából mindenki boldog –talán a sünöket kivéve. Érdekes, hogy amit a statisztikákban is említettek, miszerint sokan szenvedtek a végtagsérülést, a helyszínen is ki lehetett szúrni. Feltűnt, mennyien bicegnek mankóra támaszkodva.

Szombaton voltam kint, kimondottan azért, hogy megnézzem, milyen autókkal jöttek a fiatalok, meg az is érdekelt, a szigeten dolgozók mivel tartják mozgásban a bulit. Ez volt a nap,amikor kudarcba fulladt az ős-Honda Jazz (Japánban City néven futott) beszerzési kísérletem (illetve lett, de addigra már késő volt). Nagyon jó gépeket találtam, a kempingben széles spektrumon mozgott a felhozatal, volt ott minden. A Szigeten fellépők és a rendezvényt üzemeltetők is izgalmas autókat-motorokat használnak a napi hajtásban, ezeket is megmutatom, érdemes egyik-másik képen hosszabban elcsemegézni.

IMG 3335
Egy tekercs szigetelőszalag kell csak, hogy mindenkinek elmondhassa az ember, éppen hová tart
IMG 3332
Ennyiből a fene nem mondja meg, iskolabusz vagy rabszállító volt eredetileg, az biztos, valamikor viszkis promócióhoz használták, az oldala egy egyben lenyitható színpadnak tűnik

42 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ha robban a motor

2014. augusztus 19., 17:48 Módosítva: 2015.07.31 14:51
15 hozzászólás

Néhány hete készült egy poszt, ahol szóba került a Top Fuel versenyzés. Abszurd dolog, amit talán a számok jellemeznek a legjobban. Például csak a csavarkompresszor hajtása 900 lóerőt emészt fel, de nem baj, mert a motor amúgy is legalább 8000 lóerős. Percenként 291 liter üzemanyag fogy – vagyis csak fogyna, hiszen mindössze bő 4 másodpercet jár a motor. Ami talán a legmeredekebb, hogy a kiáramló kipufogógáz majd' 400 kilónyi leszorítóerőt termel. Lehetne még ragozni, de akárhonnan is nézzük a pilóta egy atomvillanást lovagol meg, ami mindenhogy rizikós. 6 g ver tarkón a rajtnál, és 6 g présel fel az övre, amikor kinyílik a kevlár ernyő. 

Mindezek fényében inkább az a csoda, hogy nem az összes futam végződik így:

 

 

15 hozzászólás