2023. április 20., 17:23 Módosítva: 2023.04.26 06:26
1 hozzászólás
Renault, Alpine és Gordini – ralipályák és hegyi szakaszok legendái gyűltek össze a Circuit de Charade versenypályán. Hogy mondják franciául: Parkoló Parádé?

Franciaországot járjuk a Jaguarral, és a túra egyik állomása a Clermont-Ferrand városa melletti Circuit de Charade versenypálya. A vulkánokban gazdag környék kanyargós hegyi útjai adják magukat versenyzéshez, úgyhogy 1957-ben 8 kilométer hosszú versenypályát nyitottak itt, és a következő évtizedek során többször itt rendezték a francia nagydíjat. 1989-ben aztán modernizálták az egyik szakaszát, az így létrejött, nagyjából négy kilométeres modern Charade pedig évente több alkalommal ad otthont veterános összejöveteleknek.

08

Mikor arra jártunk, éppen a Renault, Alpine és Gordini legendák álltak a fő helyen, de amint egy rendes Parkoló Parádén dukál, már ahol a kocsit letettük, ott is akadt bőven néznivaló. Úgyhogy kiváló alkalmat kaptunk elmerülni a francia autóversenyzés és utcai sportkocsizás mifelénk ritkán látható típusai között.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. április 16., 13:00 Módosítva: 2023.04.20 17:35
5 hozzászólás

Kompromisszummentes kiránduló autó - Dacia Duster

73104

Először néhány éve a Szlovák Paradicsom fele egy kátyús szerpentinen figyeltem kettő előttem haladó első generációs Dustert. Szerintem ők önfeledten élvezték az autózást, miközben én fogcsikorgatva csak a gödrökre koncentráltam egy sportfutóműves 3-as BMW-vel. A döntés viszont akkor érett be, amikor nem egész egy évig újra Magyarországon éltem, és az M1-es autópályán már-már szinte különleges katonai járművekkel lett volna csak ideális a közlekedés, én pedig havonta hordtam a 3-ast futóműszervizre.

...

4 év után még mindig nagyon pozitív a véleményem az autóról. Közben a hegyekbe költöztünk, ahol télen sokszor van hó a meredek utakon. Magabiztosan megy hóban is, a fogyasztás a reggeli hegymászás miatt kicsit emelkedett, de nagyjából 6-6,5 körül alakul. A korábban írt negativumokat sem tapasztalom már, a motorerő, beakadó biztonsági öv stb. 

Papp Tibi és a gázos Duster

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. április 16., 06:48 Módosítva: 2023.04.20 17:35
457
2 hozzászólás

Töröm a fejem, mégsem tudom felidézni a pillanatot, amikor megláttam és megszerettem a Cápa 5-ös BMW-t. Talán a Pumukli kalandjaiban találkoztam vele először, már csak azért is, mert Derricket leghamarabb a 2000-es években láttam, az viszont nem kérdés, hogy régóta ez volt a legvagányabb és legstílusosabb autó a szememben, valami, amit nekem találtak ki. Ha már szóba került a Derrick, nehéz elképzelni finomabb árukapcsolást annál, mint felkérni a jól bevált termékelhelyezésre használt krimi zeneszerzőjét a gyári kisfilm hanganyagának megkomponálására.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. április 14., 17:01 Módosítva: 2023.04.25 06:22
0 hozzászólás
Becsületesnepper újabb kalandjai a használtautókkal.
Szólj hozzá!
2023. április 13., 13:30 Módosítva: 2023.04.16 15:06
1 hozzászólás

Idén lett negyven éves a Peugeot 205, és bár a GTi csak 1984-től volt elérhető, azonnali népszerűségét többek közt Gérard Pirès James Bond-tematikájú reklámjának is köszönhette. Cserébe nem volt nagy ár az akkor még 1,6-os motorral szerelt korai verzió beáldozása. Ez lett a 'Le Bombardier', tehát a bombázó című alkotás.

PNS-PEUGEOT 205 GTI
1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. április 13., 06:02 Módosítva: 2023.04.17 06:25
1 hozzászólás
Háromrészes cikkünkben sorra vesszük a világ meghatározó autógyártóinak legnagyobb példányszámban elkelt modelljeit. ABC sorrendben haladunk, jelen, azaz második felvonásban pedig a McLarentől egészen a Porschéig jutunk el. Némely modell eladásairól pontos számaink vannak, viszont akad sok olyan is, ahol csak régebbi, hozzávetőleges, vagy akár egymásnak ellentmondó adatokból tudtunk dolgozni. Érdemes hát a darabszámokat ilyen szemmel nézni.
2012 McLaren MP4-12C

McLaren: 12C – több mint 3400 darab

Bár 1992 és 1998 között a legendás F1 volt az első utcai autó, mely a McLaren falai között készült, a brit sportautógyár személyautókra szakosodott részlege, a McLaren Automitive csak 2010-ben jött létre. Első modelljük a 12C (vagy MP4-12C) volt, melyből 2011 és 2014 között több mint 3 400 darab készült. Az autó közepén egy 3,8 literes duplaturbós V8-as kapott helyet, melynek 592 lóerejét egy hétsebességes duplakuplungos váltó továbbítja a hátsó kerekekhez. Érdekesség, hogy bár a McLaren szerint a 12C végsebessége 333 km/h, a valóságban 346-ot is sikerült belőle kihozni.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. április 11., 06:04 Módosítva: 2023.04.14 12:47
7 hozzászólás
Keringhetett valami durva cucc a levegőben a nyolcvanas évek végén és a kilencvenes évek elején Japánban. Olyan bizonyítási kényszer lett rajtuk úrrá, ami megszülte az ország autógyártásának legnagyobb ikonjait. Szinte minden japán márka lerakott valami olyasmit az asztalra akkoriban, amire azóta is literszám csorgatják a nyálukat a keményvonalas autózbuzik. Ott voltak a Lancer Evók, az NSX, az RX-7 vagy épp a Skyline-ok, hogy csak pár példát említsek. Meg persze a Toyota Supra, ami a Skyline-nal karöltve a japán autógyártás egyik – ha nem a – legnagyobb állócsillaga. Ez persze nem véletlen, és most mesélek is róla egy kicsit.

Ahogy Skyline esetén is, a Supra elképesztő népszerűsége is több, a Nissanéhoz nagyon hasonló tényezőből állt össze. Egyrészt szerepelt a Gran Turismo első és második részében: ez volt az a játék, ami nagy tömegekkel megismertette a japán belpiacos autókat. Gondoljunk csak bele, hogy itt még bőven a 90-es évek végén járunk, amikor még nem volt internet, így sokaknak – köztük nekem is – óriási élmény volt addig teljesen ismeretlen, ám annál érdekesebb típusokat megismerni.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. április 10., 06:10 Módosítva: 2023.04.14 11:24
1 hozzászólás
A Volkswagen inkább átnevezte a Golfot az észak-amerikai piacon, ahelyett, hogy a földrajzi nevek lefordításába belebonyolódott volna.

1974-ben a németek már az utolsó órában jártak, hogy megmentsék a renoméjukat, amikor elkészültek a Bogár leváltására valóban alkalmas Golffal. A modern felépítésű autónak nem a labdajáték, hanem a Golf-áramlat (németül Golfstrom) volt a keresztapja. A wolfsburgiakat viszont aggasztotta, hogy az Egyesült Államokban és Kanadában rögtön a gazdagok sportja jut majd az emberek eszébe, akkor pedig marketinges legyen a talpán, aki összekapcsolja a helyi mércével apró, európai ferdehátút a kockás nadrágban feszítő milliomosokkal...

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. április 9., 16:04 Módosítva: 2023.04.15 15:10
6 hozzászólás
Ha keresed a gondokat, garantáltan meg is fogod találni őket. De ha már megtaláltad őket, legalább ne foglalkozz velük, különben sok munkád benne lesz abban, hogy ugyanolyan legyen az autód, amilyen volt.

Egy átlagos felhasználó úgy él, hogy ha elromlik valami az autóján, akkor bosszankodva megjavíttatja. Az autókedvelő úgy él, hogy elviszi az autót rendszeresen karbantartásokra, megadja neki, ami jár. Aki hobbiból tart autót, az széppé varázsolja, ápolgatja, kicseréli, amit kell, és időnként átnézi az autót, hogy mindig tökéletes állapotban legyen a jármű. Meg vagyok én, aki a napi járós autóját is hobbiból tartja, és emiatt meghasonlik önmagával. Egy jóval alacsonyabb polcon tárolom, mint a többi autómat, de önkéntelenül is keresem, hogy mivel van rajta probléma. Ha megtalálom, megpróbálok nem foglalkozni vele, mert úgy érzem, hogy itt ez a helyes tett. De persze ahogy a kígyó sem tagadhatja meg önmagát, úgy én is hiába áltatom magam, csak a gazdám helyett a pénztárcámat és a szabadidőmet marom meg egy óvatlan pillanatban.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. április 9., 13:00 Módosítva: 2023.04.14 06:23
16 hozzászólás

Dászti avagy a Román románc - Dacia Duster

73116

Csomagtartó: Nekem pont elég, 3 főnek több hetes kiránduláshoz is befér simán 3 utazótáska. Ha horgászni megyek a horgász fotelt is benyeli meg az összes peca cuccot, karácsonykor pedig a 2,40-es fenyőfa és simán befér ha eldöntöm a hátsó ülést. Döntött üléssel gond nélkül elvittem 4 db felnire szerelt 17 colos gumit. Kértem rá vonóhorgot is, utánfutót nem húztam még vele, nem is tervezem, bicikli szállítót szoktam a horogra szerelni.

...

Nettó 800km-ert bírt ki, úgy hogy a műszerfal mögött ne zörögjön bizonyos fordulatszámon, vagy rosszabb út esetén valami csavar vagy műanyag. Engem zavar (zavart), szerintem ha lenne ilyen opció rendelésnél, hogy „ garantált zörgésmentes beltér” akkor én azért hajlandó lennék fizetni is. Halottam, hogy a Vitara is zörög, meg a TC-n olvastam, hogy a 40 millás Merci is, szóval ezt simán elnézem már neki.

Gázos Duster Papp Tibitől

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. április 7., 18:21 Módosítva: 2023.04.13 06:23
2 hozzászólás
Egy exmozdonyszerelő zseniális művésszé válása képekben és acélban.
2 hozzászólás
2023. április 7., 17:10 Módosítva: 2023.04.12 06:28
3 hozzászólás

Az 1994-es Jaguar XJ6 3.2S annyira szép, hogy a kert díszének is elmegy, amíg javításra várva pihen. Ezt mondtam mindenkinek, mikor megvettem, de azt nem gondoltam, hogy végül közel egy évig tart majd ez a kerti pihenés.

Fotó: Görgei Lilla
Fotó: Görgei Lilla
3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. április 4., 16:13 Módosítva: 2023.04.13 12:59
11 hozzászólás

Gyerekkori emlékeink között keresgélve hajlamosak vagyunk a valódi memóriafoszlányokat összekeverni a papírképeken őrzött pillanatokkal. A kevés, de annál értékesebb kép örökké az emlékezetünkbe vési azt is, amiről legfeljebb a szüleink sztorijaiból lenne tudomásunk. A korabeli autósújságokból kivágott képekkel komfortossá tett szobámra, a kisebb játékboltnyi (azóta is a garázsnak kinevezett iratrendezőben tartott) kisautómra és a Trabantunkra azért biztosan emlékszem. Mintha csak tegnap lett volna, amikor a kétütemű autók betiltásával jól megijesztett szüleim előre menekültek, és egy négyüteműre cserélték az egyébként újszerű 601-esünket. A szintén újszerű 1,1-esben a leginkább ülésmagasítóként jeleskedő, korabeli gyerekülésbe ülve az öv bekötésével egy kis pultot kaptam az ölembe, amire egy műanyag kormányt támasztottam, és azt csináltam, amire már akkor is szívből vágytam: vezettem!

Nem tehetek róla, autóbolondnak születtem. Igazi kincsesbánya volt az utca, a 90-es évek izgalmasan vegyes képet mutató felhozatalát kívülről fújtam, apum rendszeresen szállította az aktuális magazinokat (nagy részüket azóta is őrzöm), születésnapra és karácsonyra egy kisautó volt a biztos választás (minél hétköznapibb típus, annál jobb), az oviba minden nap vittem magammal egy túlélő Matchboxot vagy Majorettet. A tévében KITT volt a kedvencem, mondanom sem kell, később mekkora csalódás volt a Baywatch. Szerettem, ha a szereplők a kormány mögé ültek, utólag persze sajnálom, de akkoriban Belmondo kosztümös filmjeire sem voltam kíváncsi. A doboznyi floppy-ról és később CD-ről is autós játékokat telepítettem, és órákig játszottam a kisautóimmal, persze szigorúan az összeillő méretarányokkal...

Ez a közeg igazi safe space volt számomra. Apum ennél sötétebben látta a dolgot, a címbeli idézet is tőle származik. Hálás vagyok, hogy egyúttal a megoldást is ő találta ki, tőle tudtam meg, hogy némelyik hozzám hasonló őrült hivatásszerűen él a hobbijának, ők írják azokat a cikkeket, amikből kiderül, hogy milyen lesz az új 5-ös BMW. Hoppá! Ez annyira megtetszett, hogy titkon eldöntöttem, én ilyen őrült akarok lenni. Kicsit tartottam tőle, hogy ehhez mérnöki diploma kell, arra viszont örökletes humán beállítottsággal kevés esélyem volt. Szerencsére jött a szombat délben Totalcar, Karotta és Winkler pedig megmutatta, hányféle oldalról lehet szemlélni ugyanazt a témát, hála nekik elhittem, hogy én is lehetek az élet császára. Ahogy lehetett, megszereztem a jogsit, és az újságíró diploma kedvéért a BKF-re jártam, egy ideig metróval, utána tesztautóval.

Az A5.hu-nál csak rövid ideig gyakornokoskodtam, az Autó-Piacnál viszont két éven át úgy éreztem, mintha nyertem volna a lottón! A szakma mellett fantasztikus kollégákat ismertem meg. Örökre hálás leszek nekik, amiért hittek bennem és olyan lelkesen támogattak, mintha a saját gyerekük sorsát egyengetnék. Első autómat, egy 1981-es Opel Manta B CC-t Lővei Gergelytől vettem, majd, amikor nem tudtam megfelelő helyen tárolni, vissza is vette tőlem. Állítom, hogy én vagyok az egyetlen, aki nem bukott az első autóján, pláne, egy veteránon. Az online újságírással az Autó-Piac beszántása után az Origo Autó rovatánál, a TV-műsorok születésével a Garázs TV stábjában ismerkedtem meg, és az Autó-Motornál folytathattam a nyomtatott újság manufakturális gyártáshoz hasonlítható készítését. Közel 15 év után végül eljutottam a TC-hez, igyekszem jól bánni az örökséggel.

Hogy mit vezetek? Columbóhoz hasonlóan egy öreg, szürke Peugeot-val gördültem be, de a napi járós 206-os mellett pár éve sikerült megvennem az autót, ami gyerekkoromban a négy keréken guruló tökéletességet, egyben az álmok netovábbját jelentette, egy E39 525i-t. Nem kárhoztatom mindennapos nyúzásra, szent grálomat a jövőnek tartogatom, az állagmegóvás persze megkívánja a rendszeres járatást, feltéve, ha nem esik az eső. Egy BMW nem BMW alapon tavaly gyerekkorom kedvenc régi autója, egy E28-as 5-ös is családtaggá vált. Ahogy a feleségemnek ígértem, a tökéletesnek nem, imádnivalónak annál inkább nevezhető Cápát gyakrabban fogom kihozni a garázsból, hogy ne csak a tudat, hanem a közös kilométerek is boldoggá tegyenek. Érdemes hallgatni rá!

11 hozzászólás
2023. április 1., 14:47 Módosítva: 2023.06.18 12:14
3 hozzászólás

Ez a negyedév is eltelt, nagyobb cégeknél születnek az első pénzügyi értékelések, rendes autóbuziknál meg pörögnek az autók a flottában. Történt a mi házunk táján is néhány változás, volt amitől búcsúzni kellett, volt ami jött, összlétszámban azonban csökkent a flotta. És ez zavar. Nagyon.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. március 31., 17:02 Módosítva: 2023.04.06 06:23
0 hozzászólás
Szólj hozzá!
2023. március 31., 11:43 Módosítva: 2023.04.04 06:29
3 hozzászólás

Gyerekként elvarázsolt a Corvette C4 nyúlánk alakja, majd újságíróként vezettem C6 tesztautót. Ez itt a kettő közötti, ötödik generáció, a Chevy Corvette C5, melyet 1997-től gyártottak 2004-ig. Még bukólámpás, de már van benne HUD meg kitörésgátló, és egy igazi, telivér sportautó, számos műszaki csemegével. Meg egy üvöltő V8-cal.

02
3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. március 29., 06:04 Módosítva: 2023.03.31 17:12
9 hozzászólás
Legújabb kétrészes cikkünkben sorra vesszük a világ meghatározó autógyártóinak legnagyobb példányszámban elkelt modelljeit. ABC sorrendben haladunk, az első felvonásban pedig az Alfa Romeótól egészen a Lotusig jutunk el. Némely modell eladásairól pontos számaink vannak, viszont akad sok olyan is, ahol csak régebbi, hozzávetőleges, vagy akár egymásnak ellentmondó adatokból tudtunk dolgozni. Érdemes hát a darabszámokat ilyen szemmel nézni.

Alfa Romeo: Alfasud - 1 017 387 darab

Az Alfasud egy C szegmensbe tartozó elsőkerekes kisautó volt, melyet 1971 és 1989 között gyártott az Alfa Romeo. Létezett belőle ferde hátú, kupé és kombi kivitel is, a motorkínálat pedig kizárólag négyhengeres boxereket tartalmazott 1,2; 1,3; 1,4; és 1,5 literes kivitelben. A leggyengébb változat 63, míg a legerősebb 105 lóerős teljesítményt tudott.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. március 26., 15:06 Módosítva: 2023.04.06 09:42
0 hozzászólás
Gondolkodtam a videó címén, beugrott, hogy legyen a „Siratófalak királyai”, aztán elmosolyodtam, nem, itt a szakadékok nem siratnak, hanem sírnak. Ha rákeresel Youtube-on a truck trialra, nagy eséllyel hozzám hasonlóan nem egy videót fogsz megnézni, hanem fél délutánon keresztül nézed majd a szakadékok peremén lógó, boruló, siratófalakon csavarodó teherautókat. A gépek mögött pedig természetesen emberek vannak, úgyhogy elhoztuk nektek azt a maréknyi hazai truck tialost, akik a körbebukócsövezett teherautóikban ülve nem riadnak meg semmilyen akadálytól, csak a karókról félnek, mint a tűztől. Na de nem spoilerezek, mindent elmesélünk a videóban a truck trialról és persze zúgnak is majd a motorok!
Szólj hozzá!
2023. március 26., 12:02 Módosítva: 2023.03.29 06:27
1 hozzászólás

Vegyes érzéseket kiváltó valami.... - Suzuki Swace

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Kikötéseim az új kocsival kapcsolatban. A legfontosabb a megbízhatóság (nem elsőgenerációs hajtásrendszer), ne legyen 3 hengeres mütyürke valami, kombi és automata váltó (meguntam a dugóban történő váltásokat). Ezekkel a feltételekkel elég sok minden ki lett lőve...

...

A motor+váltó+hybrid rendszer szerintem egy zseniális megoldás, de meg kell tanulni használni. Mint írtam az elején nem tetszett és bántam a választásomat. Most már tudom használni, és nem egy lassan vánszorgó vezetési stílusom van. Sokkak szerint elég nehéz a lábam. Igaz a kocsitól nem várom el egy 3s-os gyorsulást. Városban és országúton megfelelő ereje és dinamizmusa van, valószínűleg mert használom a vezetési mód választót. 

Anti és a Swace

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. március 25., 14:31 Módosítva: 2023.04.03 06:25
0 hozzászólás
Jellegzetes orr, kissé furcsa, de nagyon praktikus alak, megbízható műszaki tartalom: a VW legendát alkotott a malac Passattal.

A B3 generáció volt az első Volkswagen Passat, amit keresztmotorral szereltek, mert nem az Audi 80, hanem a VW Golf rokona volt műszakilag. Aztán az orra is nagyon különleges lett, hűtőrács nélkül, mélyre nyúló köténnyel, talán innen kapta becenevét a Malac Passat. De ez az 1992-es darab azt is megmutatja, hogy miért szerették oly sokan ezt a legendás családi autót.

Bár a videóban erről nem esik szó, erről a kocsiról érdemes tudni, hogy decens ültetést kapott, a német forgalmiba be is van jegyezve a rugó szett. Ráadásul ez nem valamelyik sokat emlegetett dízel, hanem az ABS motorkódon jegyzett 1,8 literes benzinmotor, központi befecskendezővel és 90 lóerővel. A lényeg azonban nem ez, hanem a mindössze 52 ezer kilométer és a nyugdíjas német bácsi fűtött garázsa, ami kiváló állapotban megőrizte az eredeti a fényezést és a kárpitot.

Műszakilag is patika a malac, még a rádió is a bele illő VW Alpha, bármilyen lehangolóan spúr megoldás volt az új korában. Szóval szinte múzeumi darab ez a Passat, és méltón megidézi 1992 valóságát: szegényes felszereltség, kényelmetlen ülés, nyestriasztó, viszont tökéletesen megbízható, jól működő és egyszerűen, olcsón karbantartható műszaki tartalom. Ilyen egy klasszikus VW családi szedán!

Szólj hozzá!
2023. március 24., 19:36 Módosítva: 2023.03.28 06:23
0 hozzászólás
Rengeteg munka van egy ilyen projekttel. A tömítő paszta eltávolítása minden kis sarokból, felesleges lemez fülek, konzolok eltávolítása. Az ember nézegeti a harminchárom éves kasznit, és mindenhol talál egy kis horpadást, hibát a fenéklemezen. Ez egy normál autónál nem baj, de itt nem fogja szőnyeg takarni a lemezt, így látszani fog. Tartsanak velem a versenyautó építés feltárulkozó világába.
Szólj hozzá!
2023. március 23., 16:10 Módosítva: 2023.03.30 06:34
75
1 hozzászólás
A Le Mans-i 24 órás idén ünnepli fennállásának századik évfordulóját. Ez a száz év tartogatott jobb és rosszabb időszakokat, legendás és mára elfeledett versenyeket, de az elmúlt évtized egyre mélyebb mocsara után egyértelműen fordulóponthoz érkeztünk. Idén egy olyan időszak vette kezdetét, melyre sok-sok éve vártunk, és amely könnyen lehet, hogy az egész verseny történetének legfényesebb korszaka lesz.

Ez a bizonyos nagy fordulópont egy drasztikus szabályváltoztatásnak köszönhető, melyre már hatalmas szüksége volt a sportnak. Ennek keretében az egészen az 1992-es szezonig visszanyúló, a végére igen problémás LMP1-es szabályrendszert a Hypercar kategória váltotta fel, mely minden tekintetben előnyösebbnek tűnik mind a gyártóknak, mind a szervezőknek, mind a nézőknek. Azonban hogy megértsük, miért is akkora nagy szám ez az új szabályrendszer, először vizsgáljuk meg, mi is volt a baj az előzővel.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. március 19., 17:28 Módosítva: 2023.03.24 06:29
11
7 hozzászólás

l´art pour l´art - Alfa Romeo Spider

52139

Élményautó - ennél a fogalomnál a lexikonban csak egy fotó kellene egy Spiderről, semmi több

Még nem régen van meg a vas, bár az ismerkedésen túl vagyunk. Elég nagy szerencsével jutottam hozzá - gyakorlatilag annyiban van, mintha dojcslandból hoztam volna és leregadózom - valamiért nagyon el akarták adni, valószínűleg féltek tőle (öreg, olasz, ritka blablabla). Magyar szerelő nem kókányolt még bele, ellenben a német! Az elektronika siralmas - egyelőre - bár már elég sok mindent megcsináltam rajta (pölö az összes műszert újra kellett gombolni, hol a jeladó volt rossz, hol rosszul volt bekötve, hol meg nem is volt bekötve, a biztosítékdobozon meg annyi a szigszalag, mintha el akarták volna postázni valahova). Mindezektől eltekintve hálás darab és nagyon szerethető; persze ez alfásoknál mindig kis elfogultságot is jelent.

...

Borzalmasan öncélú egy vas: nagyon látványos és stílusos, ezért cserében jó ha az ember hozzászokik, hogy szűk, olaszmajom pozícióban ül, 120 fölött a menetszél lobogtatja a fület, nincs csomagtér, nincs rugózási komfort. Ezek azonban szigorúan részei a Nagy Alfa Spider Érzésnek.

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2023. március 18., 11:14 Módosítva: 2023.03.23 06:22
28
0 hozzászólás

2014-ben a Nissan egyszerre megbotránkoztatta és elkápráztatta az autós közvéleményt: egy olyan Le Mans-i prototípussal rukkoltak elő, mely minden addig bevett gyakorlatot, alapelvet, írott és íratlan szabályt felrúgott. A mai napig erősen megoszlanak a vélemények, hogy a Nissan GT-R LM Nismo egy eleve halálraítélt agyament baromság, vagy egy be nem teljesült zseniális vízió volt inkább. Ennek járunk most utána.

4
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2023. március 17., 17:00 Módosítva: 2023.03.28 06:23
0 hozzászólás
Fél éve fogtunk neki apám 1968-ban vásárolt Simson Schwalbe motorjának a felújításának, most végre elkészültünk vele. Sok ember munkája van benne, ezúton is szeretném megköszönni nekik, különösen Szigetvári Attilának, aki nélkül ez nem jöhetett volna létre.
Szólj hozzá!