Európában ugyan már lejárt az ideje, de olcsó népautóként a világ másik felén még évekig sláger maradhat a Clio II. Ennek érdekében ismét kipofozták a típust, amely így megint jól passzol az egységes Renault-arculatba.
A Clio II hosszú pályafutást tudhat maga mögött Európában. 1998 és 2006 között az első vonalban harcolt a vásárlókért, a következő hat évben pedig olcsó belépőmodellként kínálták. Csak az idén állt le a gyártása Szlovéniában, de egyszerűen gyártható műszaki alapjait tovább használják a Twingóban, míg meg nem jön az utód. A típus azonban nem búcsúzik végleg, csak néhány földrésszel odébb költözik. Dél-Amerikában fogják munkára az Európában már kiszolgált szerszámokat, abban a reményben, hogy Clio Mercosur néven, a Fiat Palio és a Volkswagen Fox ellenfeleként még szép hasznot hozhat a vállalatnak.
Hogy mégse tűnjön olyan elavultnak, átszabták az orrát: megkapta a vadiúj Clio IV jellegzetes, V alakú maszkját, a közepén szép nagy Renault rombusszal, és új fényszórókat illesztettek a régi karosszériába. Ezekkel a változtatásokkal a Clio II akár még öt-hat évig gyártásban maradhat, és hozzájárulhat a francia márka dél-amerikai boldogulásához.