Európa legnépszerűbb villanyautója pedig...
Hiába kapható évek óta az e-Golf és a Renault Zoe, a legjobban mégis a Nissan Leaf fogyott az előző évben Európában a tisztán elektromos modellek közül.
A 2018-as évben is Norvégiában fogyott a legtöbb elektromos autó Európában, ahol az ilyen járművekre akkora az állami támogatás, hogy az alaphelyzetben durván kétszeres ár ellenére már versenyképesek a benzines és dízelmotoros személyautókkal szemben. Itt 12 ezer Leafet vásároltak tavaly, de ez önmagában aligha lett volna elég a vezető szerephez. A Leaf ára kifejezetten barátságos a villanyautók között, és használati értékben hagyományosan sokat nyújt, miközben a második generáció hatótávja is sokat fejlődött.
A villanyautók első áttörése persze még hátra van: az idén és jövőre jelentős kínálatbővülés várható: jönnek a VW MEB padlólemezére épülő, nagy szériás gyártásra tervezett autói, és az idén érkezik Európába a Tesla Model 3 is, ezek pedig gyorsan átrendezhetik a piacot. Ugyanakkor a Nissan sem tétlenkedett időközben: a Leaf népszerűségét az új, nagy hatótávú e-Plus kivitel fokozhatja tovább.
Meglepő módon a Nissan elektromos modellje nem ilyen sikeres más földrészeken. Legalábbis erre utal, hogy a Nissan világszerte 54 ezer példányt tudott eladni belőle, azaz Európa messze a Leaf legerősebb piaca.