Tízéves évfordulót így még nem ünnepeltek
Az Audi R8 Decennium a V10-es motor születésnapjára készült, elegáns, ritka és drága sportkocsi.
Audi e-Tron GT: tökéletes, csak kilenc évet késett
Izgalmas, vérbő forma, erős elektromos hajtás, mindez luxuskivitelben. Ám csak két év múlva megy gyártásba.
75 ezren válhatnak munkanélkülivé a villanyautók miatt
A képlet egyszerű: hatodannyi alkatrészből áll egy villanyautó mint egy benzines vagy dízel jármű. Kérdés, mi lesz a munkaerő-többlettel?
Egy rakás elektromos autót mutatott az Audi a Genfi Autószalonon. Ez önmagában talán nem is volna érdekes, hiszen 2019-ben már nincs stand valamilyen villanyautó nélkül (oké, a Lamborghinit és a Rolls-Royce-t leszámítva), de ők záros határidőn belül mindet gyártásba is küldik.

Az Audi nem sajnálta a látványelemeket: tüdőremegtető basszus, folyamatosan ránk hulló köd, és lézerfények égették az agyunkba, hogy egyre inkább az elektromos jövő felé halad a márka.

Bram Schot Audi-elnök hangsúlyozta: sosem fordult még elő a márka történetében, hogy kizárólag olyan modelleket mutatnak be egy nagy autókiállításon, amikben van valamilyen elektromos hajtás. Úgy fogalmazott, hogy az Audi nem szeretne többé a megszokott autógyártó lenni, inkább a jövő mobilitási partnereként tekint önmagára. Ezzel minden bizonnyal a hagyományos, saját tulajdonú autóhasználat visszaszorulására is gondolt, de erről majd később.
Mindezt annyira komolyan vették, hogy az R8 különleges szériáját el se hozták, helyette elsőként a Q5-ös, A6-os, A7-es és A8-as TFSIe jelzésű plug-in hibrid kivitelei gurultak be a színre. A kisebb Audikban 2 literes TFSI benzinmotorhoz kapcsolódik majd az elektromos hajtás, ami így az 50 TFSIe kivitelekben 300, az erősebb 55 TFSIe modellekben pedig 367 lóerős rendszerteljesítményt jelent. Az A8-asban már V6-os turbómotor jár az elektromos hajtáshoz, itt az összteljesítmény 450 lóerő. Ezek az autók mind körülbelül 40 kilométert képesek megtenni tisztán elektromos hajtással.
Ezután következtek a teljesen elektromos autók, elsőként az E-tron Sportback, ami az E-tron kupétetős változatának tűnik. A kocsi az álcafestést leszámítva nem véletlenül tűnik szériaérett modellnek, kívül-belül ma már létező Audik formai és műszaki megoldásait lehetett látni rajta. Azért volt néhány elnagyolt, befejezetlen rész rajta (emiatt a hátsó ajtókat nem is nagyon nyitogatták), de valószínű, hogy már csak az utolsó simítások vannak hátra a befejezésig. Az Audi csak annyit árult el a hatótávról, hogy hosszú utazásokra alkalmas lesz, de nem lennénk meglepve, ha ugyanazt a hajtást kapná, mint ami az E-tronban már 2018-ban bemutatkozott, ami nagyjából 400 kilométert tud egy töltéssel.
Az E-tron Sportback mellett megmutatták a tavaly leleplezett E-tron GT-t is. Az első látásra futurisztikus Audi A7-nek kinéző autóról újdonság nem derült ki, a 450 kilométeres hatótávú autó végleges változatát 2020 végén tervezik bemutatni. Bár nem hozták el, de ebben a szűk körben elhintették, hogy hamarosan újabb elektromos autó érkezik Q2L néven, de kizárólag a kínai piacra. Ennek a bemutatója áprilisban lesz.
Az Audi standjának negyedik, és egyben egyetlen igazán nagy újdonsága a Q4 e-tron volt. Az Audi szerint ez lesz az első elérhető árú villanyautó a kis SUV szegmensben. Annyira apró azért ez az autó sem lesz, hiszen 2,7 méteres a tengelytávja, ami nagyobb, mint az Audi Q3-asé. Az óriási felniket és a pepitában világító lámpákat leszámítva a Q4 e-tron sem tűnik fantázia-autónak. Olyannyira nem, hogy az E-tronban alkalmazott kamerák helyett hagyományos visszapillantókat kapott.
A tovább kerekedett hűtőrács mellett talán oldalnézetben van a legtöbb, Auditól szokatlan formai megoldás. Elöl-hátul kapott egy hangsúlyos övvonal-kontúrt a Q4, alul pedig a manapság divatos, ívelt küszöbhomorítást alkalmazták a tervezők. A gyártó azt ígéri, hogy a koncepcióhoz képest sokat nem változtatnak majd a 2020-ban megjelenő végleges változaton. A kétmotoros hajtás itt is alap, a hatótávot 450 kilométer körülire ígérik az audisok.
A nagy villanyoffenzívával az Audi tarthatja a lépést a szigorodó károsanyag-kibocsátási normákkal, de egyúttal új kihívásokra is fel kell majd készülniük. A villanyautók egyszerűbb felépítése idővel munkaerőtöbbletet eredményezhet, ráadásul a trendek egyre inkább a bérautók és a különböző lízingkonstrukciók felé tendálnak. A kísérleti nyúl ezen a területen úgy tűnik, hogy a Volkswagen lesz. A testvérmárka standján megemlítették, hogy az újabb Volkswagenek központi rendszerén (Car-Net) keresztül már több millió autóhasználóval vannak kapcsolatban, innen pedig már csak néhány lépés, hogy ezeket az autókat mások számára is elérhetővé tegyék, ha éppen használaton kívül vannak. Az egész működtetésére már meg van a technikai és az infrastrukturális háttér Volkswagen We néven, a kérdés az, hogy milyen ütemben lépnek majd az újdonságok irányába a konszernnél.
További cikkek a Genfi Autószalonról:
- Sok karbon és még több borzongás a Mansory-nál
- Idén is ők voltak a legbátrabb őrültek Genfben, bár a krokodilbőrrel talán túltolták kicsit.
- Ezeket hoztuk volna haza Genfből
- Sok jó autó volt a genfi kiállításon, de csak kevés ütötte meg azt a szintet, amit azonnal hazahoztunk volna. Itt a lista.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
