Egymilliót bukik a VW minden villanyautón?
Úgy néz ki, a Volkswagen a Golf-méretű, elektromos I.D. típust, amelyet május elejétől lehet majd megrendelni, áron alul hozza forgalomba a gyártó, de erre igen jó okuk van.
Úgy tudjuk, a forgalmazást a Teslához hasonlóan a drágább, közepes hatótávú változattal indítják, amelyet 35 ezer euró, azaz 11,3 millió forint körüli áron lehet majd megvásárolni. Ebbe 62 kilowattórás akkumulátor kerül, amivel úgy 450 km hatótávolságot lehet majd elérni WLTP szabvány szerint mérve. Ám így is vagy 3000 euró, azaz közel egymillió forint veszteséget nyel majd le a gyártó minden autó után. Ez azonban megtérül.
A szabályok szerint 2020-tól az eladott új autók széndioxid-kibocsátási flottaátlagának kötelező mértéke már 95 g/km lesz az EU területén. Ezt úgy lehet a leghatékonyabban csökkenteni, ha villanyautókat adnak el, egy villanyautó ugyanis egynél többször számít az átlagba 2021-ig, 0 kibocsátással.
A Fiat például a Teslának fizet, hogy javítsa az átlagát, a VW pedig olcsóbban kezdi a saját villanyautóit adni, mint szigorúan a gyártási költségek alapján indokolt lenne. Állítólag később, ha a gyártás már felfutott, jön egy 30 ezer eurós változat is 48 kWh-s akkumulátorokkal és 330 km körüli hatótávval, de ezt lehet, hogy csak évek múlva lehet majd megvenni.
Bár egyelőre nehéz megmondani, hogy mikortól fordulhat pozitívba a villanyautó-gyártás pénzügyi mérlege a VW-nél, 2025 előtti dátumokról nemigen hallani.