Magyarországra is megjött a Toyota Highlander
A Toyota is előadja ugyanazt a trükköt, amit a Ford az Explorerrel: Észak-Amerikából hoznak nagy és nehéz hibrid típust, alacsony névleges fogyasztással, ami egyszerre kétféleképp segít megfelelni az európai szén-dioxid-kibocsátási szabályoknak.

Ezúttal a Highlander (muszáj ideírnom, hogy magyarul Felföldi, és nem Hegylakó, ahogy egykor a filmcímet fordították) típust hozták el Európába, amely a maga 4,95 méteres hosszával Amerikában elég közönséges átlag-SUV, nálunk viszont 16,7 millió forintos alapárával vastagon a luxusautók közé számít majd.
A RAV-4-nél bő egy számmal nagyobb autó csak 2,5 literes négyhengeres motor köré épülő hagyományos – a Toyota szóhasználatában öntöltő – hibrid hajtással lesz kapható. Ez 248 lóerő összteljesítmény mellett 6,6 literes vegyes ciklusban mért átlagfogyasztást és 149 g/km-es szén-dioxid-kibocsátást ígér.
Az olyan autógyártóknak, mint a Ford és a Toyota, valószínűleg eszükbe sem jutott volna, hogy ilyen nagykocsikkal bővítsék a kínálatot, ha nem kerül bele az átlagos szén-dioxid-kibocsátást szabályzó európai jogszabályba egy olyan képlet, amely a nehezebb autók gyártóinak kedvezőbb határértékeket szab meg. Ez eredetileg egyértelműen a luxusautó-gyártók kedvéért került a szabályba – a BMW, Jaguar Land Rover, a Mercedes vagy a Volvo másként vagyonokat fizethetne bírságként, mivel igazán kis fogyasztású autókat nemigen kínálnak. De nyilván mindenki kihasználja a lehetőséget, aki teheti. Egy jó nehéz autóval elvben bármelyik gyártó emelhet a rá vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási korláton, és ha az legalább papíron takarékos, közben az átlagot sem rontja jelentősen.
Mondjuk érdekes lesz látni, hogy az amerikai ízléshez belőtt Toyota Highlanderből mennyit tudnak majd értékesíteni errefelé: nehéz elképzelni, hogy komoly szereplővé válhat az európai prémium-gyártmányokkal – akár a németekkel, akár házon belül a Lexus-szal – szemben.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
