A Sanghaji Autószalonon mutatták be a Polestar 4-et, aminek a külseje sokat merít a Polestar Precept koncepciójából. Az elektromos újdonságot a márka SUV kupénak hívja, ami a gyakorlatban annyit tesz, hogy ez egy enyhén emelt hasmagasságú autó, aminek a tetővonala némileg lefelé ível.
Polestar Precept: a jövő tényleg Tesla formájú?
A stílus teljesen új, de a tervezők a Polestar-nál sem tudtak elszakadni a nagy ellenféltől.

A dizájn nagy felületekkel, sok egyenessel és élekkel operál, így a Polestar 4 vonalai mögül még némi sportosság is felsejlik, ami biztosan cél is volt. Az autó eleje azonban rendkívül jellegtelen lett: a lefelé tartó géptető, a díszrács nélküli orr és a lámpák alapján szinte bármilyen más, modern autó is lehetne. A forma már a Polestar 3-nál is hasonló volt, de az valamivel mégis izgalmasabb darabnak tűnt.
517 lóerővel érkezik a Polestar 3
Öt radarral, öt külső kamerával, tizenkét ultrahangos szenzorral és alapból kétkamrás légrugókkal érkezik.
Ugyanakkor van olyan pontja, ami igen meglepő: a hátsó lámpák fölött ugyanis nincs hátsó szélvédő. A Polestar szerint így biztonságosabbá válik az autó, illetve azt mondják, hogy egészen újszerű, magával ragadó élmény lesz benne hátul utazni, jelentsen egy ilyen közhely bármit is.
Mindeközben a beltér egyébként kimondottan gusztusosnak ígérkezik: végtelenül egyszerűre, szinte már egy Teslára emlékeztetően minimalistára tervezték. A külsőhöz hasonlóan belül is a hosszú, egyenes vonalak és a visszafogott formák dominálnak, néhány kisebb díszítőelemmel. A belső se kirívóan izgalmas, ugyanakkor a dizájn miatt olyan térnek ígérkezik, ahol jó utazni.
A műszeregység egy 10,2 colos kijelzőt kapott, az infotainment viszont egy 15,4 colos egységet, ami akkora, mint egy átlagos laptop. Külön kiemelték, hogy törekedtek rá, hogy a beltér minél inkább környezetbarát legyen, így például a kárpitok 100 százalékban újrahasznosított anyagból készülnek.
A Polestar 4 a Geely Sustainable Experience Architecture padlólemezét használja, és bár a forma alapján csalóka, az 1 milliméter híján 3 méteres tengelytáv tágas belteret feltételez. Egyébként is nagy autóról van szó, hiszen a hossza 4,84 méter hosszú.
Minden változatba igen nagy, 102 kWh-s akkumulátorpakkot szerelnek, teljesítményszintekből azonban különbözőeket kínálnak majd. Az egymotoros alapmodell 272 lóerőt és 343 Nm-t tud és hátsókerékhajtású lesz, a csúcsot pedig a kétmotoros változat jelenti majd. Utóbbi összkerekes lesz és 544 lóerős maximális teljesítményt, illetve 686 Nm-es csúcsnyomatékot tud, amihez egy egészséges 3,8 másodperces nulla-százas sprint tartozik.
A hatótáv az alapmodell esetén 600 kilométer lesz, amitől némileg elmarad a csúcsmodell 560 kilométeres hatótávja. Tölteni mindegyik változatot maximum 200 kW-tal lehet. A hírek szerint az újdonság 2024-ben érkezik, az európai indulóár pedig várhatóan 60 ezer euró, vagyis nagyjából 22,3 millió forint lesz.
Forrás: Polestar

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Forró helyzet: Tesla töltőt akart felgyújtani, végül ő maga is lángra kapott
Újabb támadás ért egy Supercharger állomást az Egyesült Államokban.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

