- Online árverésre bocsátottak egy különleges Mitsubishi Lancer Evolution IX-et.
- Az autó gyárinak néz ki, de sok tuning csomag van rajta.
- Módosították a motort, így most 662 lóerőt és 751 Nm nyomatékot tud.
- Sok elemében más lett a beltér is.
- Különleges futómű, ötös kézi váltó és három sperrdiffi van az autó alatt.
- Jelenleg 27 millió forint felett jár a licit, de még két nap hátra van.
Ismét egy különösen kívánatos autó került fel a Bring a Trailer online aukciósház oldalára. A 2006-os Mitsubishi Lancer Evolution IX önmagában is vonzó eszköz - ráadásul ez egy spéci MR változat -, de ennek a példánynak alig 921 mérföldet (1482 kilométert) mutat az órája, tehát valószínűleg makulátlan állapotban van. Emellett hiába tűnik első ránézésre gyári autónak, komoly átépítésen esett át.
Ne engedd a nőnek!
Van, ami nő kezébe való, és van, ami nem

Az autó több tuning-csomagot is kapott az évek során, így más az első és hátsó lökhárító, a küszöbök és a diffúzor is. A fényszórókat hatékonyabbra cserélték és a tetőre is kerültek apró légterelő idomok. A hátsó szárny is utólagos, teljes egészében szénszálból készült, így nagyon könnyű. A rozsda miatt nem érdemes aggódni, nem csak a motorháztető és az első sárvédők, de a tető is alumínium lemezből készült. 17 colos BBS kovácsolt alumínium felniket kapott az autó, amiken 245/45 Racemaster M/H abroncsok feszülnek. A kerekek alatt pirosra festett Brembo féknyergek vannak, amikhez erősített fékvezetékek és rozsdamentes acél fékcsövek szállítják az olajat. A futómű A'PEXi EXV N1 lengéscsillapító-szettet és feszesebb rugókat kapott.
Az üléseket fekete bőrrel vonták be és opcionálisan akár négypontos biztonsági öveket is áthúzhatunk rajtuk. A súlycsökkentés érdekében szénszálas beltéri betéteket és kézifékkart szereltek be, illetve a váltógombot is alumíniumra cserélték. Az olyan kényelmi extrák maradtak, mint a klíma, az AM/FM CD-s rádió vagy a négy elektromos ablak.
Szintén bőrhuzatot kapott a MOMO kormány, ami mögött 9000-ig skálázott fordulatszámmérő és egy (170 mph) 274 km/h-ig skálázott kilométeróra van. A műszercsoportba nem fért el minden szükséges műszer, így a klímapanel alatt alakítottak ki helyet még háromnak. Innen nézhetjük az akkumulátorfeszültséget, a motor hőmérsékletét és a turbónyomást is, illetve a kesztyűtartóba került egy digitális műszer, ami a levegő-üzemanyag keverék arányát mutatja.
A Lance Evo IX gyári állapotában sem gyenge: 280 lóerő 6500-as főtengely fordulat mellett és 3500-tól ébred 355 Nm nyomaték. Ebben a kifejezett autóban viszont még feljebb mentek és 2,3 literesre fúrták fel a gyárilag kétliteres, négyhengeres turbómotort. Változott a hengerfej, portolták szívócsatornákat, illetve 65 milliméteres fojtószelepet és módosított leömlőket kapott. A gyári vezérműtengelyeket Cosworth-re cserélték, az üzemanyagrendszer pedig nagyobb kapacitású injektorokat és üzemanyagpumpákat kapott. A gyári turbót lecserélték egy Precision FS635-re és egy hatalmas intercoolert építettek a motor elé. Miután elkészült az átépítés, szoftveresen is összehangolták a módosított alkatrészeket, így a motor végül 662 lóerőt és 751 Nm nyomatékot produkált a mérőpadon.
Kőkemény raliautók, utcára
A versenyzés szülte őket, de végül nem csak ez tette a Lancer Evókat olyan végtelenül vonzóvá és népszerűvé. Mesélek róluk egy kicsit.
A brutális teljesítményt a motor egy ötsebességes kézi váltónak továbbítja, majd onnan megy tovább a hajtás mind a négy kerékre. Azért, hogy ne legyen gond a tapadással, nem csak hátra, de előre és a középső osztóműbe is önzáró differenciálművet építettek. A pontos gyorsulási és végsebesség adatokat nem közölték, de a Bring a Trailer oldalán van két videó: az egyikben rendesen elrúgják az autónak, pokolian gyorsul.
Az autót a Carfax jelentése alapján sosem törték össze, ez tovább emeli az értékét. A Lancer Evo IX önmagában is drága játék, egy ilyen építés után azonban nem meglepő, hogy jelenleg 70 000 dolláron, átszámítva 27,34 millió forinton áll a licit. Mivel még két nap hátra van, esélyes, hogy ez az összeg jóval feljebb megy majd, de valószínűleg nem jár rosszul aki végül lecsap rá.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Jövőre gyártásba küldik a Stellantis szilárdtest akkumulátorát
A Stellantis szerint áttörést értek el a szilárdtest akkumulátorok terén.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
