Most a tiéd lehet egy 662 lóerős Mitsubishi Lancer Evo IX, alig 1500 kilométerrel az órájában

2024.12.11. 06:21

  • Online árverésre bocsátottak egy különleges Mitsubishi Lancer Evolution IX-et.
  • Az autó gyárinak néz ki, de sok tuning csomag van rajta.
  • Módosították a motort, így most 662 lóerőt és 751 Nm nyomatékot tud.
  • Sok elemében más lett a beltér is.
  • Különleges futómű, ötös kézi váltó és három sperrdiffi van az autó alatt.
  • Jelenleg 27 millió forint felett jár a licit, de még két nap hátra van.

Ismét egy különösen kívánatos autó került fel a Bring a Trailer online aukciósház oldalára. A 2006-os Mitsubishi Lancer Evolution IX önmagában is vonzó eszköz - ráadásul ez egy spéci MR változat -, de ennek a példánynak alig 921 mérföldet (1482 kilométert) mutat az órája, tehát valószínűleg makulátlan állapotban van. Emellett hiába tűnik első ránézésre gyári autónak, komoly átépítésen esett át.

Az autó több tuning-csomagot is kapott az évek során, így más az első és hátsó lökhárító, a küszöbök és a diffúzor is. A fényszórókat hatékonyabbra cserélték és a tetőre is kerültek apró légterelő idomok. A hátsó szárny is utólagos, teljes egészében szénszálból készült, így nagyon könnyű. A rozsda miatt nem érdemes aggódni, nem csak a motorháztető és az első sárvédők, de a tető is alumínium lemezből készült. 17 colos BBS kovácsolt alumínium felniket kapott az autó, amiken 245/45 Racemaster M/H abroncsok feszülnek. A kerekek alatt pirosra festett Brembo féknyergek vannak, amikhez erősített fékvezetékek és rozsdamentes acél fékcsövek szállítják az olajat. A futómű A'PEXi EXV N1 lengéscsillapító-szettet és feszesebb rugókat kapott.

Az üléseket fekete bőrrel vonták be és opcionálisan akár négypontos biztonsági öveket is áthúzhatunk rajtuk. A súlycsökkentés érdekében szénszálas beltéri betéteket és kézifékkart szereltek be, illetve a váltógombot is alumíniumra cserélték. Az olyan kényelmi extrák maradtak, mint a klíma, az AM/FM CD-s rádió vagy a négy elektromos ablak.

Szintén bőrhuzatot kapott a MOMO kormány, ami mögött 9000-ig skálázott fordulatszámmérő és egy (170 mph) 274 km/h-ig skálázott kilométeróra van. A műszercsoportba nem fért el minden szükséges műszer, így a klímapanel alatt alakítottak ki helyet még háromnak. Innen nézhetjük az akkumulátorfeszültséget, a motor hőmérsékletét és a turbónyomást is, illetve a kesztyűtartóba került egy digitális műszer, ami a levegő-üzemanyag keverék arányát mutatja.

A Lance Evo IX gyári állapotában sem gyenge: 280 lóerő 6500-as főtengely fordulat mellett és 3500-tól ébred 355 Nm nyomaték. Ebben a kifejezett autóban viszont még feljebb mentek és 2,3 literesre fúrták fel a gyárilag kétliteres, négyhengeres turbómotort. Változott a hengerfej, portolták szívócsatornákat, illetve 65 milliméteres fojtószelepet és módosított leömlőket kapott. A gyári vezérműtengelyeket Cosworth-re cserélték, az üzemanyagrendszer pedig nagyobb kapacitású injektorokat és üzemanyagpumpákat kapott. A gyári turbót lecserélték egy Precision FS635-re és egy hatalmas intercoolert építettek a motor elé. Miután elkészült az átépítés, szoftveresen is összehangolták a módosított alkatrészeket, így a motor végül 662 lóerőt és 751 Nm nyomatékot produkált a mérőpadon.

A brutális teljesítményt a motor egy ötsebességes kézi váltónak továbbítja, majd onnan megy tovább a hajtás mind a négy kerékre. Azért, hogy ne legyen gond a tapadással, nem csak hátra, de előre és a középső osztóműbe is önzáró differenciálművet építettek. A pontos gyorsulási és végsebesség adatokat nem közölték, de a Bring a Trailer oldalán van két videó: az egyikben rendesen elrúgják az autónak, pokolian gyorsul.

Az autót a Carfax jelentése alapján sosem törték össze, ez tovább emeli az értékét. A Lancer Evo IX önmagában is drága játék, egy ilyen építés után azonban nem meglepő, hogy jelenleg 70 000 dolláron, átszámítva 27,34 millió forinton áll a licit. Mivel még két nap hátra van, esélyes, hogy ez az összeg jóval feljebb megy majd, de valószínűleg nem jár rosszul aki végül lecsap rá.