Az elektromos Dodge Charger nem tud álló helyzetben gumit égetni, de majd az SRT!

2025.01.12. 09:58

  • Az elektromos Dodge Charger nem képes burnout-olni.
  • Azonban a Dodge vezérigazgatója megerősítette, hogy a 2026-ban érkező SRT változat már képes lesz rá.
  • A Dodge továbbra is gyártja a Hemi V8 motorokat a Durango SUV-hoz legalább 2025-ig, de a jövőbeli tervekkel kapcsolatban egyelőre nem közöltek konkrétumokat.

Az elektromos Dodge Charger sokaknál kiverte a biztosítékot, hiszen egy ízig-vérig amerikai izomautót „heréltek ki”. Viszont az elektromos verzióból nem csak a belső égésű motor hiányzik, hanem annak a lehetősége is, hogy az autó gumiját álló helyzetben tudja füstölni (burnout), ugyanis nem rendelkezik line lock funkcióval (csak az első kerekeket fékezi a rendszer). De a Dodge vezérigazgatója megnyugtatott mindenkit: az SRT változatban már lesz ilyen funkció, amely várhatóan 2026-ban érkezik.

Matt McAlear elmondása szerint a modell ettől függetlenül jó és ezt igazán csak a volánja mögött lehet megtapasztalni: „Ez az autó nem jön át az interneten keresztül, ezt ki kell próbálni.”

Viszont akit abszolút nem villanyozott fel az elektromos Charger, annak is várnia kell 2026-ig, ugyanis akkor érkezik a sorhatos motorral szerelt változat, a Charger Sixpack. V8-asra viszont ne számítsunk egyhamar, elvileg nem férne el benne. A mérnökök magyarázata szerint nem olyan a motortér kialakítása, hogy befogadjon egy V8-as Hemi motort. Ahhoz, hogy alkalmas legyen rá, át kéne alaktani a bölcsőt, a tűzfalat és több fontos szerkezeti elemet. Ezeknek nem csak az újbóli megtervezése és gyártása lenne költséges, de olyan módosításokat kellene végrehajtani az autón, ami új törésteszteket, vizsgálatokat és engedélyeket követelne a gyártótól. Ezek összeadva olyan költséget tennének ki, amire jelenleg a Dodge nem hajlandó áldozni.

A másik probléma, hogy a mérnökök nem feltétlenül térnének vissza a hagyományos izomautó-hajtásláncokhoz. Szerintük a V8-as Hemi motorral szerelt Charger Daytona szembemenne azzal az elvvel, ami miatt az autót építették. Ők az izomautók következő generációját akarták megalkotni és a Charger Daytona ezt képviseli.

A vállalat 2025-ben még biztosan folytatja az 5,7 literes Hemi V8 és a 6,2 literes kompresszoros Hemi motor gyártását a Durango SUV-hoz. Viszont utána nem tudhatjuk még, hogy mi lesz. A Motor1 megkérdezte a Dodge vezérigazgatóját, hogy innentől kezdve a V8 egy szitokszó-e. „A V8 nem szitokszó. Nem mondjuk senkinek, hogy ne szeresse tovább a V8-at. Bejelentettünk valamit? [a Hemi motor gyártásának leállítását] Nem” - válaszolta McAlear.