- Mesés standot rakott össze a Toyota a GR-részlegnek a Kenshiki Fórumon.
- Kiállították két versenyautójukat és két sportmodelljüket.
- Bemutatták a Toyota Yaris Aero Package Concept-et, ami durva toldatokkal és álló kézifékkel fokozza a látványt és a versenyautós képességeket.
- Már fejlesztik a következő GR Yarist kétliteres turbómotorral és középmotoros elrendezéssel.
- Bemutatták a GR Supra A90 Final Editiont durva aero elemekkel és toldatokkal.
A Toyota GR részlege nagyon pörög. Állítólag Akio Toyoda, a japán vállalat korábbi elnökének szerelemprojektje, így tolnak bele pénzt, időt és energiát rendesen. Ez látszik az autókon is: a GR Yaris unikális jószág, amit nem csak az egyébként unalmas palettával operáló Toyotától, de más gyártótól sem vártam volna. Szerencsére nem egy egyszer elsütött jó poén volt, hanem kitartó humorforrás: most frissítették az első generációt, időközben pedig mellészegődött a GR Supra és a GR86 is – igazi kánaán.
Az egyik Yaris széttép, a másik meg ritkább, mint egy Bugatti
Bő 20 évvel ezelőtt is volt turbós Toyota Yaris, de az nem volt annyira brutális, mint napjainkban.

Átragadt rám a Toyota GR-részleg iránti lelkesedése, így számomra ez volt a Kenshiki Fórum legizgalmasabb standja. Nem csak az extrém módon felpimpelt GR Supra és GR Yaris volt letaglózó látvány, de a mai napig versenyző Celica GT és a Hiluxra nyomokban emlékeztető Dakar Rally autójuk is elképesztő. Utóbbiba beülni sajnos nem lehetett, de egy ilyen versenyautó minden négyzetcentimétere impozáns elemeket rejt. Főleg a hátuljánál állva csorgattam a nyálam: ahogy a bő méter hosszú gátlók támasztják azokat a súlyos lengőkarokat, vagy ahogy mindenféle hűtőcsövek kanyarognak a súlyos acélváz alatt – ízekre tudnám szedni.
GR a négyzeten
Visszatérve a konvencionális őrülethez: volt kint egy GR Yaris, amin éreztem, hogy valami nem stimmel. Nagyon hasonlított arra, ami éppen két-három hete volt nálam teszten, közben mégsem ugyan azt láttam, hiszen ez egy koncepcióautó – azok közül is egy elég visszafogott. A GR Yarisban még mindig bőven van lehetőség, így megdobták egy súlyos dizájncsomaggal: megszületett az Aero Package Concept.
Nem normális aki ezt az utcára engedte (köszi, Toyota)
Frissítették az egyik legkisebb, egyben legdurvább autót a Toyota kínálatában.
Az autó orrán lévő bődületes szellőzőket még nagyobbra nyitották és az első sárvédőkőn is megjelentek az extra légterelők. A hátsó lökhárítót szellősebbre szabták, a csomagtérfedél tetejére pedig felkerült egy látványos, állítható hátsó szárny. Az átalakítás legizgalmasabb része szerintem mégis a beltérben van, ahol az eddig vízszintesen fekvő kézifékkart álló helyzetbe hozták. Így a GR Yaris egy kicsit még jobban hasonlít egy versenyautóra.
Amikor azt gondoltam, hogy ennél már nincs feljebb, akkor megemlítették, hogy a GR Yaris még csak most kezd el kibontakozni. Japánban már tesztelik a típus egy különleges kivitelét, ami az eddigi felépítéssel szemben középmotoros lesz. Az elrendezés megváltoztatásával egyetemben az 1,6 literes, háromhengeres turbómotort is kiszórják, helyette kétliteres, négyhengeres dolgozik a GR Yaris M Conceptben. Hogy ez a következő generáció lesz-e vagy csak valami őrült, alacsony darabszámos kivitel, azt egyelőre nem árulták el.
Ezzel a Suprával kellett volna kezdeni
Hiába érzem minden porcikájában egy elképesztően szexi dolognak a GR Yarist, az idei Kenshiki Fórumon a GR Supra A90 Final Edition ellopta a showt. Itt sem spóroltak a toldatokkal és mindent megfejeltek egy kis szénszállal. A karbon toldatok és extra elemek borzasztó komoly versenyautós feelinget kölcsönöztek a Suprának, amiről egyre kevésbé tudom elhinni, hogy egy utcára szánt eszköz. Eleve ott a hatalmas hátsó szárny, az ordas nagy Karapovič kipufogóvégek és az impozáns felnik – alattuk komoly fékrendszerrel –, de akkor még nem láttad a belteret.
Ebbe megengedték, hogy beüljek, de kár volt: úgy kellett kiparancsolni, szívem szerint lábon hoztam volna haza a GR Suprát, pedig nem kényelmes. A kagylósított versenyülés olyat fogott a habtestemen, hogy még mindig érzem a nyomát. A szivacsozás csak azért kerülhetett rá, hogy ne karcold össze az olcsó nadrágoddal azt a gyönyörű szénszálas vázat – ami csak előre-hátra állítható karral, a billentéséhez már csavarhúzó kell. Ez önmagában versenyautót csinálna a legunalmasabb telepi Astrából is, de a Toyota itt nem állt meg: a háttámlák mögött vaskos, fekete csövezés van, ami valószínűleg brutál merevséget ad az autó hátsó traktusának.
A GR Supra A90 dizájnja lenyűgöző és ehhez hűen a hajtásláncot is morcosabbra hangolták. Az eddigi 340 lóerő helyett már 441 áll rendelkezésre – ami elég nagy ugrás teljesítményben – és a nyomatékot is megemelték 500-ről 571 Nm-re. A hathengeres BMW motor egy hatgangos kézi váltónak adja a hajtást, ami egy önzáró differenciálművön keresztül csak a hátsó kerekekre továbbítja.Éppen ezért gondolom, hogy a GR Supra még vezetéstámogató rendszerek hadával is egy alattomos dög lehet.
Ez a vég?
A Toyota GR Supra A90 Final Edition neve előrevetíti, hogy a típus hamarosan elköszön a kínálatból. De ha már búcsú, legyen kemény: technikában, dizájnban és végül is árban is. Nemrég ugyanis kiderült, hogy a GR Supra csúcsát jelentő kivitel 142 800 euró (57 millió forint) lesz Németországban, míg ott egy sima, hathengeres csupán 73 250 euró (29,2 millió forint). A típus pénzes rajongói valószínűleg amint lehet ugranak, hiszen az A90 Final Editionből mindössze 300 darabot gyártanak majd Európának és Japánnak – így egyelőre azt sem tudni, hogy mennyi lesz jobb és mennyi lesz bal kormányos.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
F1 kibeszélő: estek-keltek az újoncok az Ausztrál Nagydíjon, Norris szerint a McLaren a favorit
Egy kifejezetten izgalmas, változatos futammal vette kezdetét a 2025-ös Forma 1-es szezon.
- Belsőség
Ez nem utcai autó, gyerekek...
Volt szerencsém egy csak 250 példányban létező autót kipróbálni.
- Hírek
Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta
Nem úgy alakult a gazdasági helyzetük, ahogy azt gondolták.
- Hírek
Teljes útzár az M1-es autópályán, mentőhelikopter is érkezett a helyszínre
Egy konténert szállító kamion és egy kisteherautó ütközött össze.
- Tesztek
Ne lepődj meg, ha megkerget egy ilyen kicsi BMWBemutató: BMW M235 és 220d Gran Coupé
Egy BMW-nek keresztmotorral is kötelessége a sportosság, a dízel 2-esnek is megy.
- Hírek
Nyugi, a jövőben is lesz benzines Alfa Romeo Giulia és Stelvio
Máskülönben még rosszabb számokat produkálna a gyártó.
- Hírek
Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre
A Not Very Grand Tour első epizódja árpilisban érkezik.
- Hírek
Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát
Musk politikai megnyilvánulásai miatt (is) esett a népszerűség.
- Hírek
A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás
Másodpercenként két kilométer már elég komoly eredmény.
- Hírek
Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn
A hírek szerint a vállalat egyből két márkával is összefogna.
- Hírek
Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel
A modell az egyedi külső jelek mellett kicsivel erősebb is, mint a normál változat.
- Hírek
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.
- Közélet
Így csinál metrót a villamosokból az új KRESZ
Az változtatás után a villamosok gyorsabbak lehetnek, mint a HÉV-ek.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Közélet
Elözönlötték az autók Magyarországot
Tíz év alatt 1,1 millióval több autó került a magyar utakra, ami 37 százalékos növekedésnek felel meg. A főváros a sor végén áll a növekedést nézve.
- Hírek
Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla
A Model Y nem egy Kengyelfutó Gyalogkakukk.
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Hírek
Itt a tavasz, kezdődik a hetekig tartó karbantartás az M3-as autópályán
Több helyen kell számítani forgalomkorlátozásokra.
- Hírek
Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál
A Tesla is levelet küldött az Egyesült Államok külkereskedelmi hivatalának arra figyelmeztetve a kormányt, hogy a vámok padlóra küldhetik a céget.
- Hírek
Valóban brutális lesz az új Renault 5 Turbo
Külsőleg és teljesítményben egyaránt.
- Nepperűző
5 millióért megéri új autót venni? Első autó lenne, női tulajnak
Főleg városi használatra kellene, nem kell kombinak lennie.
- Hírek
A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül
A Toyota is helyet kérhet magának.
- Közélet
A személy- és kishaszongépjárművek vitték a hátukon a lízingpiacot
Növekedést produkált 2024-ben a magyar lízingpiacon a személy- és kishaszonjárművek szegmense: az új kihelyezések összege 24 százalékkal nőtt.
