A katonai eredetű óriásterepjárót nemigen éri meg gyártani, bár a Hummer márka arculata még mindig erre a típusra épül.
A General Motorshoz tartozó Hummer vezetői úgy vélik, a jóval praktikusabb, és a H1-esnél alig kisebb H2-es átvehetné a csúcsmodell szerepét, de végleges döntést egyelőre nem hoztak. A legnagyobb gond az, hogy a 140 ezer dolláros óriásból évente alig 400 példányt adnak el, és a SUV-os mércével mérve is magas üzemanyag-fogyasztás, illetve az óriási kardánalagút miatt igencsak szűkös belső tér miatt ez a szám is folyamatosan csökken. A típus továbbfejlesztésére ráadásul aligha lesz pénze a GM-nek, így az ős-Hummer hibái hosszú életciklusa végéig változatlanok maradnak. A fejlesztésre fordítható összegeket a vásárlók igényeinek megfelelően a H3 sorozat, illetve egy ennél is kisebb, H4 néven emlegetett típus fejlesztésére fordítják, hiszen a GM a Jeep közvetlen riválisává szeretné tenni a Hummer márkát.
A Hummer eredetileg az amerikai hadsereg 1983-as megrendelésére készült a Jeep önállósult katonai részlegénél, az AM Generalnál. A gyártás 1985-ben indult meg, és ezzel az egy típussal sikerült kiváltani négy régebbi katonai járművet. A HMMWV, azaz nagy mobilitású, több célú kerekes jármű a katonáktól kapta a Humvee, majd a Hummer nevet, és már az első öbölháborúban az amerikai hadsereg jelképévé vált. A polgári változat 1992-ben került piacra, miután kiderült, hogy igenis van fizetőképes kereslet az akadályt nem ismerő járművek iránt. A luxusfelszereltségű terepjárók a következő tíz évben státusszimbólummá váltak Észak-Amerikában, és jórészt ennek köszönhető, hogy a General Motors 1999-ben megvásárolta az AM Generalt. A Hummer ekkor kapta a H1 nevet, de a második modell, a H2 csak 2002 elején mutatkozott be, a H3-ast pedig 2004 végén láthattuk először.
Ma a Hummer eladások nagy részét ez utóbbi két modell teszi ki, nagyjából fele-fele arányban, a H1-nek pedig már csak statisztaszerep jut. "Még mindig sokan megnézik, de már senki nem vesz belőlük" - mondta egy detroiti Hummer kereskedő, és elképzelhető, hogy 14 év polgári pályafutás után ez lesz a valaha utcára engedett legnagyobb terepjáró végzete.