A katonai eredetű óriásterepjárót nemigen éri meg gyártani, bár a Hummer márka arculata még mindig erre a típusra épül.
A General Motorshoz tartozó Hummer vezetői úgy vélik, a jóval
praktikusabb, és a H1-esnél alig kisebb H2-es átvehetné a csúcsmodell
szerepét, de végleges döntést egyelőre nem hoztak. A legnagyobb gond
az, hogy a 140 ezer dolláros óriásból évente alig 400 példányt adnak
el, és a SUV-os mércével mérve is magas üzemanyag-fogyasztás, illetve
az óriási kardánalagút miatt igencsak szűkös belső tér miatt ez a szám
is folyamatosan csökken. A típus továbbfejlesztésére ráadásul aligha
lesz pénze a GM-nek, így az ős-Hummer hibái hosszú életciklusa végéig
változatlanok maradnak. A fejlesztésre fordítható összegeket a vásárlók
igényeinek megfelelően a H3 sorozat, illetve egy ennél is kisebb, H4
néven emlegetett típus fejlesztésére fordítják, hiszen a GM a Jeep
közvetlen riválisává szeretné tenni a Hummer márkát.
A Hummer eredetileg az amerikai hadsereg 1983-as megrendelésére készült a Jeep önállósult katonai részlegénél, az AM Generalnál. A gyártás 1985-ben indult meg, és ezzel az egy típussal sikerült kiváltani négy régebbi katonai járművet. A HMMWV, azaz nagy mobilitású, több célú kerekes jármű a katonáktól kapta a Humvee, majd a Hummer nevet, és már az első öbölháborúban az amerikai hadsereg jelképévé vált. A polgári változat 1992-ben került piacra, miután kiderült, hogy igenis van fizetőképes kereslet az akadályt nem ismerő járművek iránt. A luxusfelszereltségű terepjárók a következő tíz évben státusszimbólummá váltak Észak-Amerikában, és jórészt ennek köszönhető, hogy a General Motors 1999-ben megvásárolta az AM Generalt. A Hummer ekkor kapta a H1 nevet, de a második modell, a H2 csak 2002 elején mutatkozott be, a H3-ast pedig 2004 végén láthattuk először.
Ma a Hummer eladások nagy részét ez utóbbi két modell teszi ki, nagyjából fele-fele arányban, a H1-nek pedig már csak statisztaszerep jut. "Még mindig sokan megnézik, de már senki nem vesz belőlük" - mondta egy detroiti Hummer kereskedő, és elképzelhető, hogy 14 év polgári pályafutás után ez lesz a valaha utcára engedett legnagyobb terepjáró végzete.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
