Felszálló ágban a Rolls-Royce
Úgy néz ki, az idei év lesz a fordulópont a BMW-féle Rolls-Royce rövid történetében: az eladások meredeken felfelé ívelnek, olyannyira, hogy a goodwoodi üzem képtelen kielégíteni a vásárlók igényeit.
A BMW 2003-ban kezdhette el használni a Rolls-Royce nevet: akkor mutatták be a Phantom típust , amely eleinte csúnya bukásnak tűnt. Az eladások még csak meg sem közelítették a tervekben szereplő évi ezer példányt, a BMW leányvállalata pedig négy éven át csak veszteséget hozott. Nem úgy az idén: az eladások eddig 22%-kal múlják felül a tavalyi év eredményeit, így valószínű, hogy a 2007-es Rolls-Royce eladások meg is haladják az 1000 példányt, jövőre, a Phantom Drophead Coupé első teljes évében pedig még nagyobb lehet a növekedés.
Goodwoodban mindent megtettek annak érdekében, hogy kövessék az érdeklődés növekedését, de az újabb műszakokkal, és a munkaidő meghosszabbításával sem sikerült a szükséges mértékben növelni a kapacitást, így lassan jelentős sorok alakultak ki az óriási luxusautókért. Ha valaki most rendel Phantomot, az már csak 2008 közepén kaphatja meg az autóját, Drophead Coupét pedig 2008 végéig biztosan nem kap más, csak aki már szerepel a megrendelők listáján.
A Rolls-Royce sikere az elemzők szerint több tényezőnek is köszönhető. Az egyik a modellválaszték bővülése, ami egyrészt törvényszerűen bővíti a vásárlók körét, másrészt bizalmat hoz: azt jelzi, hogy a BMW-nél komolyan gondolják a Rolls-Royce fejlesztését, és így biztosított a márka jövője, amit nyilván az óvatosabb vásárlók is értékelnek.
Egy másik lehetséges eladásnövelő faktor a konkurencia gyengülése: a Mercedes csúcsmárkája, a Maybach új modellek híján a megszűnés szélére sodródott, így ezen a korlátozott méretű piacon több tér jut a Rolls-Royce terjeszkedésének.