Elnagyolt karikatúrának látszik a franciák legkisebb áruszállítója, pedig egyáltalán nem viccből készült. A típus feladata, hogy a Citroën Bipper , a Fiat Fiorino és a Peugeot Nemo legnagyobb ellenfele legyen, a mini-áruszállítók épp csak születőben lévő piacán.
Jó ötletnek tűnik, hogy egy meglevő furgon alapos megkurtításával készítsenek új modellt, de az eredmény szinte törvényszerűen groteszk lesz. Korábban a Fiat már csinált hasonlót. A Talento nevű rémséget az első sorozatú Ducato megkurtításával állították elő, de az olaszok szükségből folyamodtak ehhez a megoldáshoz. A Renault-nál viszont eleve az új Kangoo koncepciójának részét képezte a rövidített kivitel kifejlesztése. Nyilván a tervezők sem tudtak mit kezdeni a vélhetően a pénzügyi osztályról erőltetett ötlettel, a legtöbb, amit tehettek, hogy megpróbálták humorral megoldani a feladatot. Így nyer értelmet az új Kangoo gyermeteg arckifejezése. A Compact zsibbasztó arányait jól kompenzálja a mókás orr, így olyan, mintha egy óvodai rajzpályázat győztesét készítették volna el életnagyságban.
Amiért mégis nagy összegben fogadnánk rá, hogy a típus hamarosan megszokott látvány lesz a legtöbb európai nagyvárosban, az a típus valódi használati értéke. A 3,83 méter hosszú, 1,82 méter széles és 1,8 méter magas aprósággal nemcsak parkolni könnyű, de alaphelyzetben a 2,3 köbméter térfogatú és legfeljebb 500 kilogrammos rakományt is el lehet helyezni benne. Ezek az adatok ugyan valamivel kevésbé vonzóak, mint a PSA-Fiat konkurens modelljeié, és az oldalsó tolóajtó is az egyetlen igazi konkurensnek kedvez, viszont a Kangoo Compact valamivel szélesebb rakteret kínál, így akár teljes euro-raklapok befogadására is alkalmas.
A rövidebbik Kangoo Express csupán háromféle motorral lesz elérhető, egy 1,6 literes, 90 lóerős benzinessel és az 1,5 literes Renault dízelmotor 70, illetve 85 lóerős változatával. A célközönségnek nyilván ennyi is bőven elegendő lesz, hiszen a típus előnyös tulajdonságait elsősorban városi környezetben lehet kihasználni, ahol viszont fontosabb a takarékos üzem, mint a nagy teljesítmény.
Úgy néz ki, a Renault a következő egy évben inkább a hosszabbik Kangoora szeretne koncentrálni, így a Compact némi késéssel érkezik meg a kereskedésekbe. Úgy tudjuk, csak 2008 második felétől lesz kapható Európa-szerte.