Elnagyolt karikatúrának látszik a franciák legkisebb áruszállítója, pedig egyáltalán nem viccből készült. A típus feladata, hogy a Citroën Bipper , a Fiat Fiorino és a Peugeot Nemo legnagyobb ellenfele legyen, a mini-áruszállítók épp csak születőben lévő piacán.
Jó ötletnek tűnik, hogy egy meglevő furgon alapos megkurtításával készítsenek új modellt, de az eredmény szinte törvényszerűen groteszk lesz. Korábban a Fiat már csinált hasonlót. A Talento nevű rémséget az első sorozatú Ducato megkurtításával állították elő, de az olaszok szükségből folyamodtak ehhez a megoldáshoz. A Renault-nál viszont eleve az új Kangoo koncepciójának részét képezte a rövidített kivitel kifejlesztése. Nyilván a tervezők sem tudtak mit kezdeni a vélhetően a pénzügyi osztályról erőltetett ötlettel, a legtöbb, amit tehettek, hogy megpróbálták humorral megoldani a feladatot. Így nyer értelmet az új Kangoo gyermeteg arckifejezése. A Compact zsibbasztó arányait jól kompenzálja a mókás orr, így olyan, mintha egy óvodai rajzpályázat győztesét készítették volna el életnagyságban.
Amiért mégis nagy összegben fogadnánk rá, hogy a típus hamarosan megszokott látvány lesz a legtöbb európai nagyvárosban, az a típus valódi használati értéke. A 3,83 méter hosszú, 1,82 méter széles és 1,8 méter magas aprósággal nemcsak parkolni könnyű, de alaphelyzetben a 2,3 köbméter térfogatú és legfeljebb 500 kilogrammos rakományt is el lehet helyezni benne. Ezek az adatok ugyan valamivel kevésbé vonzóak, mint a PSA-Fiat konkurens modelljeié, és az oldalsó tolóajtó is az egyetlen igazi konkurensnek kedvez, viszont a Kangoo Compact valamivel szélesebb rakteret kínál, így akár teljes euro-raklapok befogadására is alkalmas.
A rövidebbik Kangoo Express csupán háromféle motorral lesz elérhető, egy 1,6 literes, 90 lóerős benzinessel és az 1,5 literes Renault dízelmotor 70, illetve 85 lóerős változatával. A célközönségnek nyilván ennyi is bőven elegendő lesz, hiszen a típus előnyös tulajdonságait elsősorban városi környezetben lehet kihasználni, ahol viszont fontosabb a takarékos üzem, mint a nagy teljesítmény.
Úgy néz ki, a Renault a következő egy évben inkább a hosszabbik Kangoora szeretne koncentrálni, így a Compact némi késéssel érkezik meg a kereskedésekbe. Úgy tudjuk, csak 2008 második felétől lesz kapható Európa-szerte.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Jönnek a fiatalok, de a V12 örökBemutató: Rolls-Royce Ghost és Cullinan Series II
- Hírek
Másfél milliárd eurós hátbaszúrást kapott a Maserati
Et tu, mi fili, Stellantis?
- Tesztek
Az egyik Yaris széttép, a másik meg ritkább, mint egy Bugatti
Bő 20 évvel ezelőtt is volt turbós Toyota Yaris, de az nem volt annyira brutális, mint napjainkban.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Magyarországra érkezik a Chery második modellje, pedig még az elsőt sem láttuk
A Tiggo 7 és a Tiggo 8 az idei év második feltől lesz kapható.
- Hírek
Extra pénzért árulna utólag aktiválható hatótávot a Rivian
Ez úgy lehetséges, hogy a Large+ akkumulátor teljesen megegyezik a Max változattal, ám előbbi kapacitását szoftveresen korlátozták.
- Hírek
Trump vámjai miatt akár 4,5 millió forintos áremelkedés jöhet az amerikai autópiacon
A vámok emelése kéz a kézben jár az árak emelkedésével, amely az autóiparban járhat a legsúlyosabb következményekkel.
- Hírek
Minden negyedik ellopott autó Toyota Land Cruiser volt Japánban
A tízes toplistán csak Toyoták és Lexusok vannak.
- Hírek
Reklámok lephetik el a modern autók infotainment képernyőit
A marketingesek számára ez valódi aranybánya lehetne.
- Hírek
Ennél menőbben nem lehet megünnepelni a Porsche 912 hatvanadik születésnapját
A magyar KAMManufaktur kitett magáért.
- Közélet
A gatyáját is kifizette olvasónk, pedig ha OT rendszám, akkor kedvezményes biztosítás!
Az OT plakett kiváltásával automatikusan jár a kedvezményes KGFB is. Csak az időzítés nem mindegy.
- Hírek
Íme az uniós terv a feltápászkodásra, Magyarországnak is jó lehet
Uniós hátszelet kaphat az akkumulátorgyártás.
- Hírek
Nem lehet leszoktatni az embereket az autózásról, ezt már a környezetvédők is látják
Meglepő mondás a fő környezetvédőtől. Kérjük vissza a szedánokat!
- Hírek
Véget ért egy nagy korszak: nem lehet többé Nissan GT-R-t rendelni
A Nissan hazájában, Japánban is leállt az értékesítés.
- Hírek
Javítják a burkolatot, sávzárásra kell számítani az M0-son
A halásztelki csomópont térségében, az M1-es autópálya irányába.
- Tesztek
Joggal lehetett volna az Év AutójaTeszt: KIA EV3 Long Range Earth Plus
Tisztességes valós hatótávjával máris felfelé lóg ki a sorból, és ez nem minden.
- Hírek
Hihetetlen, de még mindig lopnak közlekedési táblákat szülinapi ajándéknak
Hiába von büntetőeljárást maga után, még mindig akadnak olyanok, akik közlekedési táblát lopnak.
- Hírek
Egy idióta 50 helyett 171 km/h-val repesztett Esztergom belterületén
Negtatív rekorder lett.
- Hírek
„Digitális lasszóval” kapná el az ámokfutókat egy német mérnök
Bár vannak érvek a megoldás mellett, egyelőre korai arról beszélni, hogy ténylegesen megjelenjen az autókban.
- Hírek
Bréking: Meghallgatták az európai autóipar imáit, enyhítenek az emissziós szabályozáson
De a végső cél ugyanaz maradt.
- Hírek
Profi instruktorok segítségével tanulnak gyors autót vezetni a rendőrök
Ennek helyszíne a ZalaZONE autóipari tesztközpont lesz.
- Hírek
Emissziós pofont kaphat a Tesla
A többi autógyártótól kapott emissziós pénz kerülhet veszélybe.
- Hírek
Visszafordult a magyar újautó-piac
Közel 2 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma.
- Hírek
Ismét csökkennek az üzemanyagárak, januárhoz képest is olcsóbban tankolunk
Lassan, de biztosan olcsóbb az üzemanyag. Kérdés, hogy ez meddig marad így.
